ervaringen met gedeeltelijk voorliggende placenta?

hoi

Ligt de placenta aan de voorzijde van je buik omdat je zegt ik voel de kleine later dit had ik nl ook maar hij lag ook nog toen voor de uitgang zeg maar.
Dit is gelukkig niet meer het geval waardoor je normaal kunt bevallen.
Wanneer ben je uitgerekend en is het je eerste??

groetjes

Cjel 19,

Welkom!
Je verward een voorliggende placenta met een placenta die nog vastzit aan de baarmoedermond. Als je een voorliggende placenta hebt zijn er geen problemen te verwachten, bij een nog vastzittende placenta kan er een bloedvat springen omdat de baarmoeder gaat groeien en er dan druk komt op de placenta omdat die mee omhoog moet groeien. Bij mij is dit het geval. Bij 32 weken kunnen ze zien of de placenta voldoende omhoog gegroeid is en niet meer voor de uitgang ligt.

Hoi Dione,

Nou, klaag maar lekker hoor, het valt ook allemaal niet mee. Merk nu zelf ook dat het echt zwaar begint te worden. Ga m'n werk nu ook op een nog lager pitje zetten. Ben gisteren weer naar het ziekenhuis geweest voor een hele lichte bloeding. Het lijkt nu mee te vallen maar ik ben er niet gerust op. Heb volgende week woensdag een echo voor de groei, dus dan laat ik je weten hoe die was.

Sterkte en rustig aan!

Liefs,

Jolanda

hoi jolanda,

nou ik mag morgen weer voor een groeiecho ben erg benieuwd heb veel harde buiken dus vind het wel spannend.
Wat verevelend dat je weer een lichte bloeding hebt gehad en waar kwam het door nu of is dat niet duidelijk.
Je had de vorige keer nl niet verteld of de placenta nog vast zit aan je baarmoeder mond of dat deze ook omhoog gegroeid is na je vorige echo.
Bij mijn eerste was de placentadoorbloeding ook niet goed ze is uiteindelijk gehaald met 10 dagen overtijd omdat mijn bloedruk omhoog ging en ze erachter kwamen dat vruchtwater op was en ze het heel slecht had.
Na de bevalling bleek de placenta te klein geweest te zijn moet geloof ik rond de 500 gram zitten en bij mij was het 300.Dus ze heeft het erg slecht gehad woog ook nog geen 5 pond toen 2360 gram.
De bevalling was ook vreselijk omdat ze door het inleiden zo hevig reageerde met dipjes dat er bijna een keizersnee aan zat te komen lag al klaar voor ok maar het ging zo snel dat het gelukkig zo is geboren.

Maar verder nadat ze het bij me binnen altijd erg slecht hebben halen ze de schade dubbel in als ze eruit zijn. Het zijn dan allemaal erg hongerige baby's, het valt niet aan te slepen hihih.

Zal je morgen laten weten wat er uit is gekomen.

groetjes C.
ps weet je al wat het wordt??

hallo

daar zijn we weer met goede berichten
De echo was uitstekend onze puk doet het geweldig lag zelfs voor op schema dat is voor mij ongekend want met de andere drie lag het altijd al meer dan een week achter.
En dat met nog drie kids rondlopen!!
Nou kun je zien het is al een verassing deze zwangerschap en deze laat zien dat het ook vast anders kan

Zag dat je nog niet gereageerd had jolanda maar ik dacht laat het goede nieuws er gelijk maar op zetten.

nou succes met je echo .
liefs

Hoi Dione,

Wat goed zeg dat de kleine zo goed groeit! Gefeliciteerd, weer een zorg minder.
Ben je nog aan het werk?

Mijn zoontje was ook te klein bij de geboorte omdat de doorbloeding van de placenta niet goed was. Wat daar de oorzaak van was daar zijn ze nooit achter gekomen.

Ja, heel vervelend weer een bloeding, de oorzaak is nog steeds de vastzittende placenta.
Over een week of 4 weten ze of die genoeg omhoog gegroeit is. Dus het blijft nog even spannend.

Het wordt een meisje!

Hoe oud zijn je kinderen en zijn het jongens of meisjes?

Liefs,

Hoi Dione,

Alles goed met je?

Hier weer een update van mijn kant.

Alles is goed met de baby en ik voel me ok. Heb woensdag te horen gekregen dat de   baby erg klein is, nu met 29 weken nog geen 1000 gram. Moet nu elke 2 weken een echo om de groei in de gaten te houden. En moet rustig aan doen. Werk nu meer vanuit huis en ga zo min mogelijk naar m'n werk. Hoop dat de baby goed groeit.

Groetjes,

Jolanda

hoi jolanda,

Jeetje zeg wat klein voor 29 weken komt ook doordat het een meisje is die zijn natuurlijk kleiner over het algemeen.
Gaan ze je nog niet opnemen dan omdat het zo slecht groeit?
Dat was bij mijn vorige nl het geval, als ik toen niet echt serieus op rust thuis ging ( met toen 2 rondlopen) ging hij me opnemen.
Het advies aangenomen en gedaan en de keer daarop was ze redelijk gegroeid.
Bij mij is de oorzaak dat ze te klein zijn ook dat ik chronische darmontsteking ( proctites ) heb waardoor het mijn lichaam zoveel energie kost tegen de ontsteking dat de kleintjes er last van hebben en niet goed groeien.
Tot nu toe heb ik deze zwangerschap geen ontsteking nog gehad en nu groeit deze puk goed.
Met 29 +2 was de kleine 1500 gram ongeveer ( als goed is denken we een jongen )en qua gemiddelde op 30 weken dus erg netjes voor mijn doen.

Heb een dochter van bijna 5, zoontje van 3 en half, dochter van 16 maand bijna.
Dus 4 kids binnen 5 jaar  . Ben  26 november uitgeteld en mijn oudste wordt net voor de kerst pas 5 pfffffffffffffffffffff  

Nou hoop dat het goed met je gaat verder en echt rust rust rust.

Het valt mij ook niet mee hoor ben aan het aftellen nu al nog 9 en halve week.
Heb therapie voor mijn bekken echt vreselijk last van en de gyneacoloog zei ik kan je geen advies geven dit keer om te stoppen met werken want de kleine doet het prima.
Wel werk ik 2 dagen van  4 uur en de ander 4 uur ziektewet en het is ook wel wat afleiding gelukkig.

succes

Hoi Dione,

Nee, ik hoef niet opgenomen te worden. De baby zit nog steeds in een stijgende lijn en groeit dus wel. Het is gewoon een erg klein kindje net als m'n zoontje toen. Het zal denk ik ook niet groter worden dan 5 pond, ik ben al blij als we dat halen. Maar ja, je weet het nooit ze kunnen er ook een paar honderd gram naast zitten, stiekem hoop ik dat ze met de volgende echo veel gegroeit is. Ik rust zo veel mogelijk, dat is nu het enige wat ik kan doen. Als ze niet goed genoeg groeit zal het ook wel uitdraaien op bedrust.

Zo, je hebt echt een druk gezin. Dat je het nog voor elkaar krijgt om te werken! Wat doe je voor werk?
In welke regio woon je?

Ik woon zelf in Haarlem en doe administratief werk.

He, rustig aan en ik hoor graag weer van je.

Groetjes,

Jolanda

Terug
Bovenaan