ervaringen met gedeeltelijk voorliggende placenta?

Hoi,

Ik wist helemaal niet dat dit zo'n problemen kon opleveren,
Ik heb 3 kinderen en heb ook voorliggende placenta's gehad, maar nooit geen probleem mee gehad, alleen waren de echo's wat minder duidelijk.
Een vriendin van mij had dit ook en die voelde haar baby minder goed, maar ook dat heb ik nooit gemerkt, ben blij dat ze niet nog harder schopte in ieder geval!

Veel succes Gr MJ

Hallo,
Ik heb zelf een placenta preavia gehad (laagliggende placenta)ook met een slip over de baarmoedermond.
Ik heb helaas vanaf week 5 bloedingen gehad met 22 weken 2 liter verloren en met spoed met ambulance naar het ziekenhuis gebracht ,mijn zwangerschap was helaas een hel ik heb 3 maanden in het ziekenhuis gelegen met constant bloedingen als ik een week schoon was ,was het lang ik heb 12 bloedtransfusies gehad en uiteindelijk met 35 weken is mijn kindje via een spoedkeizersnede ter wereld gekomen.

ik was helaas exstreem ,maar het kan helaas zo verlopen.

In de meeste gevallen trekt de placenta met de groeiende baarmoeder meeomhoog wat nog kan tot 33 weken dan is de ligging definitief.
je kan de hele placenta over de cervix hebben en je bloed totaal niet en je kan een slip erover hebben en het is constant raak er valt niks van te zeggen.
Compleet bedrust heeft totaal geen zin ,want doordat de baarmoeder groeit wordt er als het ware getroken aan de onderkant waar de placenta ligt(die daar eigenlijk niet hoort) doordat er getrokken wordt kunnen er bloedvaten knappen van wel 2 cm dik met alle gevolgen vandien,helaas met bedrust doe je daar niks tegen ,wel is gemeenschap uit den boze,en is het niet verstandig tig keer de trap op en neer te gaan.

Mary jane;
Je bent in de war met een voorliggende placenta dat is heel wat anders dan een laagliggende placenta met een voorliggende kan deze tegen je buikwand aan liggen en kan je zolas bij je vriendin later de baby gaan voelen verders hoef je geen problemen te verwachten.

sterkte voor degene met een laagliggende placenta ik hoop voor jullie dat de bloedingen uitblijven!
groetjes melanie

hoi hoi
Daar ben ik weer ben voor de groeiecho geweest vandaag en gelijk placenta ligging en dit was allemaal goed.
De placenta is mooi omhoog gegroeid en deze puk ligt precies op schema vandaag 26 weken. Ivm met voorgeschiedenis alle kleine kids moet ik vanaf nu wel flink rust nemen omdat het nu belangrijk gaat worden qua groei, en minder werken hoort daarbij. Morgen naar de bedrijfsarts dus dan zullen we dat bespreekbaar gaan maken.
Over drie weken weer een groeiecho om te kijken of deze puk het zo blijft doen.
Was zo blij heb me vreselijk zorgen gemaakt maar gelukkig voor niets

Hoi Dione,

Fijn dat alles goed is!!
Kan me voorstellen dat je je zorgen hebt gemaakt, doe ik ook nog regelmatig.
Rustig aan.
Ik laat je volgende week weten hoe mijn echo was.

Groeten,

Jolanda

hoi jolanda

hoe was je echo gisteren was wel benieuwd ??
zag dat je 5 december uitgeteld bent.
Sinterklaas kadootje

Ik ben zelf 26 november uitgeteld.
Heb nu alleen last van mijn bekken heb ik met de tweede ook gehad doordat ik de eerste toen nog veel moest tillen en   nu weer de jongste is bijna 15 maand en herken de klachten  nu weer en we moeten nog even pfffffff.
Toch maar een doktersbezoekje er tegen aan gooien hihih.

Groetjes

Hoi Dione,

M;n echo was goed. Het kindje is goed gegroeid. Het is weliswaar geen groot kind maar ja dat verwachten we zelf ook niet.
Verder ben ik weer een beetje aan het werk sinds twee weken en doe ik het rustig aan want ook ik moet nog een tijd.

Rustig aan he  met je bekken, ik prijs me gelukkig met een kind van bijna 5, die hoef je in ieder geval niet meer te tillen.

Groetjes,

Jolanda

hoi hoi

nou weer eens een up date van mijn kant pfffffff wta wordt het zwaar zeg ik moet even klagen.
Ben vanmorgen voor het eerst naar therapie geweest voor mijn bekkenklachten en heb natuurlijk oefeningen gekregen dus hopen dat het wat gaat helpen nu volgende week weer.
Tevens volgende week vrijdag weer een groeiecho, ben erg benieuwd. De school is weer begonnen dus de rust is weer voorbij.
Heb veel harde buiken op moment volgende toch maar met de gyn overleggen of het toch niet beter is om te stoppen met werken.
Heb deze dagen ook geen puf op moment mijn jongste is verscrikkelijk eenkennig op moment en loopt alleen maar aan me te trekken dus al met al even heerlijk geklaagd nu.
Dat lucht wel eens op ihihih
en er ook nog eens flink verkouden bij jajaja hoort er bij hé.

hoe is het met jou jolanda??

liefs

Hoi allemaal..

Heb namelijk ook een voorliggende placenta maar ben 27 weken en 3 dagen zwanger en heb eigelijk nergens last van..
Bij mij is het alleen zo dat ik mijn kindje later ben gaan voelen doordat ´t als soort van stootkussentje voor mijn baarmoeder zit.

Mvg R

Terug
Bovenaan