Ervaringen met onregelmatige cyclus?

Ik heb ook teunisbloemolie gebruikt nadat ik te horen kreeg dat ik 2,5 maand moest wachten op fertiliteitsarts.. Na 2 vele kortere cyclussen (28+31 dagen) en ik had cyclussen van 56-70 dagen was ik erg blij met het resultaat. Nadat ik voor de derde ronde teunisbloemolie had gebruikt werd ik zwanger (na een jaar proberen) dus voor ons werkte het heel goed!
Ik had wel PCOS leerde ik van de fertiliteitsarts dus dat kan ook bijdragen aan langere cyclussen.. Ik had waarschijnlijk ook geen eisprongen iedere cyclus of een hele trage die ik nooit kon vinden..
Ik had monnikspeper al geprobeerd maar volgens mij werd m'n cyclus juist langer (en ik kreeg erg veel last van m'n buik) dus daarmee gestopt..
 
Hoi
Ik ben ook wat ongelmatig (geweest). Eerst na de pil en nu na mijn zwangerschap. Cycli variërend van 26-42 dagen. Na een maand of 4 lijkt het iets te stabiliseren met cycli tussen de 30-36 dagen (dat was ook toen ik stopte met de pil). Ik ben op een gegeven moment gezonder gaan eten (beetje dieeten, maar vooral gezonder eetpatroon) en extra vitamine C gaan slikken 500 mg per dag. Dat lijkt dus wel wat effect te hebben.
Verder hou ik mijn cervixslijm in de gaten. Zodra dat meer vruchtbaar lijkt te worden (eiwitachtig of waterig) dan begin ik met ovulatietesten, zodat ik die niet een te lange periode hoef te gebruiken. Daarnaast hou ik mijn temperatuur bij. Een positieve ovulatietest hoeft immers niet te betekenen dat je dan ook echt je eisprong hebt. Ik heb wel eens gehad dat ik een redelijk positieve ovulatietest had maar dat hij niet sprong, wat ik dus zag omdat mijn temperatuur na 4 dagen nog steeds niet was gestegen. Een week later weer een positieve ovulatitest en toen sprong mijn ei wel.
 
[quote quote=10331143]Ben je doorgegaan met testen totdat de streep lichter werd? Misschien een lange lh piek waardoor je eisprong 1 dag later was[/quote]
Neen ben echt nog een week doorgegaan om te kijken of er nog eentje kwam. Maar werd de dag erop al meteen weer hele lichte streepjes.  Heb nu de ov testen van clearblue binnen.. Die geven je 4 vruchtbaarste dagen aan. Moet duidelijker zijn als een streepje. (Al waren die bij mij ook duidelijk)
Ben alleen even aan het twijfelen wanneer de beginnen.  Mijn menstruatie is vandaag op zijn einde na 5 dagen.
 
 
[quote quote=10331312]Hoi Ik ben ook wat ongelmatig (geweest). Eerst na de pil en nu na mijn zwangerschap. Cycli variërend van 26-42 dagen. Na een maand of 4 lijkt het iets te stabiliseren met cycli tussen de 30-36 dagen (dat was ook toen ik stopte met de pil). Ik ben op een gegeven moment gezonder gaan eten (beetje dieeten, maar vooral gezonder eetpatroon) en extra vitamine C gaan slikken 500 mg per dag. Dat lijkt dus wel wat effect te hebben. Verder hou ik mijn cervixslijm in de gaten. Zodra dat meer vruchtbaar lijkt te worden (eiwitachtig of waterig) dan begin ik met ovulatietesten, zodat ik die niet een te lange periode hoef te gebruiken. Daarnaast hou ik mijn temperatuur bij. Een positieve ovulatietest hoeft immers niet te betekenen dat je dan ook echt je eisprong hebt. Ik heb wel eens gehad dat ik een redelijk positieve ovulatietest had maar dat hij niet sprong, wat ik dus zag omdat mijn temperatuur na 4 dagen nog steeds niet was gestegen. Een week later weer een positieve ovulatitest en toen sprong mijn ei wel.[/quote]
Maar is jouw temperatuur dat redelijk stabiel? Mijn temperatuur schommelt elke dag eigenlijk best  veel, beetje  afhankelijk van hoe ik me voel ?.  
 
Lucinda Je moet smorgens in bed je temperatuur opnemen. Liefst elke dag op dezelfde tijd, maar in ieder geval direct nadat je wakker bent geworden en nog voordat je naar de wc bent gegaan ofzo. Ik heb de thermometer en wat watjes en alcohol op mijn nachtkastje liggen.
Natuurlijk zijn er bij mij ook schommelingen, maar voor ovulatie zijn de meeste temperaturen toch wel onder de 36.9 (meestal rond 36.7) bij mij en vanaf 3 dagen na ovulatie schieten ze bij mij naar 37 of hoger en dat blijft dan zo tot ms. En in mijn vorige zwangerschap ben ik iets langer doorgegaan en toen bleven de temperaturen dus ook boven de 37.
De werkelijke temperaturen kunnen per vrouw verschillen, maar je ziet als je een ovulatie hebt gehad wel een duidelijke verschuiving.
 
Ik heb ook cyclussen waar geen touw aan vast te knopen is. In oktober gestopt met de pil (na 13 jaar gebruik) en toen pas na 100 dagen ongesteld geworden. Toen leek het beter te gaan, met cycli van 34-32 dagen. Cyclus erna was weer 43 dagen en nu zit ik op dag 47 en nog steeds tellende.. hoop zo dat het niks zegt over mijn vruchtbaarheid.. ben sinds deze cyclus begonnen met temperaturen, waarbij ik iedere moment ongesteld zou kunnen/moeten worden (of zwanger, maar ik heb echt géén symptomen) 
Ik twijfel of ik de volgende ronde teunisbloemolie ga proberen, of het nog een ronde aan zie. Je wordt er zo onzeker van! Is dit nog ontpillen? Klopt er iets niet? Voor de rest ook weinig last, lichtere menstruatie dan met de pil, slechts een dag krampen, geen gevoelige borsten, alleen soms een puistje op mijn voorhoofd.
Laten we hopen dat onze wensen gauw vervuld mogen raken.
 
[quote quote=10332889]Ik heb ook cyclussen waar geen touw aan vast te knopen is. In oktober gestopt met de pil (na 13 jaar gebruik) en toen pas na 100 dagen ongesteld geworden. Toen leek het beter te gaan, met cycli van 34-32 dagen. Cyclus erna was weer 43 dagen en nu zit ik op dag 47 en nog steeds tellende.. hoop zo dat het niks zegt over mijn vruchtbaarheid.. ben sinds deze cyclus begonnen met temperaturen, waarbij ik iedere moment ongesteld zou kunnen/moeten worden (of zwanger, maar ik heb echt géén symptomen) Ik twijfel of ik de volgende ronde teunisbloemolie ga proberen, of het nog een ronde aan zie. Je wordt er zo onzeker van! Is dit nog ontpillen? Klopt er iets niet? Voor de rest ook weinig last, lichtere menstruatie dan met de pil, slechts een dag krampen, geen gevoelige borsten, alleen soms een puistje op mijn voorhoofd. Laten we hopen dat onze wensen gauw vervuld mogen raken.[/quote]
Ik herken me helemaal in jouw verhaal! Vreselijk die onzekerheid als je ongesteld moet worden en het blijft uit. Is alles wel in orde?
Je hebt wel mega geluk met de symptomen haha. Ik wil wel ruilen! Ik krijg de week of weken ervoor al mega pijn in mn onderbuik en rug. En dat houd de week erna nog aan haha.   Maar ontpillen  kan wel een jaar duren vertelde mijn dokter me. Maar niet dat we daar iets mee kunnen, maar het komt dus vaker voor!! Mijn 2e menstruatie na het stoppen met de pil was pas op dag 49..  herken je angst zo ivm vruchtbaarheid! Maar mijn dokter zei me nog nergens druk over te maken ivm ontpillen.. pas na een jaar wordt er iets mee gedaan.   Dus ik ga voor je duimen ? hoop zo dat je wens snel uitkomt!! (Ben wel heel benieuwd als je gaat starten met de teunisbloem, hoe dat bevalt! ) 
 
Terug
Bovenaan