Ervaringen met onregelmatige cyclus?

[quote quote=10332488]Hoe lang duurt je cyclus meestal? Gemiddeld op dag 14 een eisprong. Dus dag 10-13 positieve ovu testen. Dan zou ik op dag 9 al beginnen[/quote]Dat is dus de ellende.... elke x zo verschillend! Van 34 naar 49 naar 36 naar 40....   En bij cb zitten er 10 staafjes per test. En zijn niet  los bij te kopen. Moet je weer een hele nieuwe test kopen (doen ze wel slim, helaas niet zo fijn voor mijn portemonee)   dus ik heb geen idee wanneer te starten...    ben bang als ik het gemiddelde pak dat ik te laat ben... Maar als het weer de langste is dan heb ik er veel nodig. 
 
Ik zou gewoon goed naar je lichaam luisteren. Als je je cervixslijm controleert zou dat naar waterig/eiwitachtig (of in ieder geval glibberig en meer) moeten worden voor eisprong. Dan kan je beginnen met testen in plaats van vaste dagen in de cyclus gebruiken voor testen. Meestal verandert je slijm toch 5 dagen voor je eisprong al een beetje dus dan ben je echt nog wel op tijd. 
Let wel op dat je niet voelt als je net seks hebt gehad of opgewonden bent. Het vruchtbare slijm is nogal makkelijk te verwarren met opgewonden slijm.
 
Heel herkenbaar hier. Cycli van 24 tot 53 dagen, en ovulatietesten werken ene maand wel en andere niet. net allerlei ondezoeken achter de rug maar lijkt niets aan de hand en ben nu 1,5 jaar van de anticonceptie af. 
Stress is ook echt wel een factor, dus als jij dagenlang zit te panieken (geen aanval, ik snap dat) dan kan dat ook effect hebben.
Echte tips heb ik niet, je kunt altijd wat bloedwerk laten doen (net zelf laten doen voor de schildklier, die kan ook het een en ander in de war gooien) of een echo, als is het voor je eigen rust.
 
[quote quote=10333059] Dat is dus de ellende…. elke x zo verschillend! Van 34 naar 49 naar 36 naar 40…. En bij cb zitten er 10 staafjes per test. En zijn niet los bij te kopen. Moet je weer een hele nieuwe test kopen (doen ze wel slim, helaas niet zo fijn voor mijn portemonee) dus ik heb geen idee wanneer te starten… ben bang als ik het gemiddelde pak dat ik te laat ben… Maar als het weer de langste is dan heb ik er veel nodig.[/quote]
Bij zo'n onregelmatige cyclus zou ik geen cb doen pas als je de streepjes ziet oplopen en je het idee hebt dat je bijna aan je piek ziet zou ik cb doen 
 
[quote quote=10334209]Heel herkenbaar hier. Cycli van 24 tot 53 dagen, en ovulatietesten werken ene maand wel en andere niet. net allerlei ondezoeken achter de rug maar lijkt niets aan de hand en ben nu 1,5 jaar van de anticonceptie af. Stress is ook echt wel een factor, dus als jij dagenlang zit te panieken (geen aanval, ik snap dat) dan kan dat ook effect hebben. Echte tips heb ik niet, je kunt altijd wat bloedwerk laten doen (net zelf laten doen voor de schildklier, die kan ook het een en ander in de war gooien) of een echo, als is het voor je eigen rust.[/quote]
Ik voel me niet zo snel aangevallen haha. Paniek is het gelukkig nog niet echt. Maar wel idd stress. Je hoopt natuurlijk niet ongesteld te worden... om het goede nieuws. Mja is geen peil op te trekken of ik nu wel og niet ongesteld zou worden rond die datum.   Schildklier is jaartje geleden al getest en werkt prima.    Wel fijn dat je gelukkig gezond bent! Maar ik snap je wel na 1,5 jaar proberen. Wordt je nu aangeraden om gewoon verder te gaan of gaan ze verder kijken?   Hoop dat je snel goed nieuws hebt ??
 
[quote quote=10334211] Bij zo’n onregelmatige cyclus zou ik geen cb doen pas als je de streepjes ziet oplopen en je het idee hebt dat je bijna aan je piek ziet zou ik cb doen[/quote]
Die werd me juist wel aangeraden juist omdat ik zo onregelmatig ben, en die vruchtbare dagen natuurlijk het belangrijkste zijn. Maar zij en ik zelf natuurlijk helemaal niet over na gedacht dat die staafjes niet los te krijgen zijn. En die test best prijzig is! En ja of course heb ik er veel voor over. Maar 2 verpakkingen in de maand is beetje veel van t goede?. Dus ik zit eraan te denken om de dag van e kortste cyclus te pakken. Of juist te kijken naar het gemiddelde van de meest voorkomende...
 
@Lucinda, we zijn nu wel bezig met verder kijken wat nu inderdaad.
Ik doe ze overigens op mijn gemiddelde cyclus. Heb ik een lange dan is het waarschijnlijk meteen raak, en anders heb ik een week aan testen nodig. Maar gemiddeld een doosje per maand 
 
Terug
Bovenaan