Even (opnieuw) voorstellen

Hi!
Mick heeft nog nooit tot 8 uur geslapen en maar vier keer van 00 tot 6 geslapen.
Ik ga er echt een beetje kapot aan in het begin van de week. Gelukkig ben ik op de donderdag vrij...
Hij wordt gewoon zo'n beetje standaard twee keer per nacht wakker. De eerste keer laat ik hem nu liggen en slaapt hij wel weer in, de tweede keer huilt hij echt en trappelt en zoekt zijn handen.
Ik ga toch weer even inbakeren denk ik, na de laatste fles, die is nog om 23u.

Soms twijfel ik om hem om 5 uur al de fles te geven. Dan schuiven alle flessen op en wordt de laatste fles ook vroeger.
Nou ja, ik vind het gewoon erg zwaar om zo iedere dag voor de klas te moeten. Gelukkig heeft mijn man vandaag de hele boel lekker gedaan, Mick was op het kdv, waar het gelukkig erg goed gaat. Overdag dus echt geen klagen, hij is zo vrolijk als wat!

Nou, ga zo even teruglezen misschien, of ik ga even een tukkie doen, hihi...

Groetjes!

Hoi meiden,
wat hebben jullie ontzettend veel geschreven, ik moet het echt even bijlezen.
Hier alles overigens ok! mijn rug was na anderhalve week weer normaal, dus ik kan weer lekker rondrommelen. We zijn ondanks de rugklachten toch een weekend weggeweest (7 tot 10 aug) en het was erg leuk, hoewel ik niet echt uit bed kon komen en das best lastig als je snachts moet voeden...Gelukkig was Roelof niet in het bezit van zijn papieren, email ed. en had alle tijd om te assisteren. Alleen de krant hield hem nog wel es op... Wat dat betreft moet ik ook wel lachten om de herkenbaarheid wb mannen. Roelof kan ook zo zuchten: 'hemeltergend, dat gehuil van die baby' en dan denk ik, als je haar gewoon even uit de box pakt is ze stil hoor!
Gelukkig heeft hij al veel ervaring dankzij de oudste twee en is hij ook nog wel handig om die dametjes nu en dan wat bezig te houden. das ook wel handig!

Verder gaat het prima met Ilse, ze hapt ook op haar handen en armen, kwijlt, spuugt, groeit enorm op die twee flessen en drie borstvoedingen (bijna 1200 gram in 4 weken en daarmee weer terug op de curve!) ze lacht, rolt op haar zij en ging vanmorgen op de buik helemaal omhoog met haar koppie en schouders! We zijn dus weer goedgekeurd door het CB en kunnen weer lekker verder... De flesvoeding erbij geven bevalt goed, ze slaapt door sinds een week, is tevreden met zowel de borst als de flesvoeding en we zitten nu rond de 5 voedingen (soms nog een extra slokje op de middag), wat veel meer rust en structuur geeft aan de dag.

Dankzij het ouderschapsverlof hoef ik deze keer nog niet aan het werk! Das toch wel luxe hoor! We kunnen daardoor hier in huis ook wat meer opruimen en structureren. ZO hebben we extra stellingkasten in de (eindelijk nette) garage geplaatst, we krijgen novilon (vinylzeil) op de vloer in de woonkamer/hal/keuken er is minder speelgoed in de kamer en ik heb deze week oook eindelijk weer even de troep in de borders in de tuin wat op kunnen ruimen. Het wordt hier nog eens netjes in huis!!

Al met al, we genieten volop... (al is het nu wel erg warm) en ik heb net het badje in de tuin over laten lopen omdat ik vergeten was dat ik de kraan aan had staan!

groetjes Klarie

Hahaha! Lekker, dat badje...

Hier wordt het toch ook weer steeds meer genieten, wat meer rust. Mick heeft volgens mij echt alleen nog wat last van zijn darmen. Als hij 's nachts wakker wordt en ik kom bij hem dan stinkt het een uur in de wind en heeft hij niet gepoept, dus het zullen wel pijnlijke scheten zijn ofzo.
We hebben besloten maar geduldig te zijn, niks meer "uit te proberen". Het is maar twee keer een paar minuten per nacht. Hij slaapt meestal vanaf 19:30 tot 22:30, dan een fles en dan weer verder tot 6-7 uur. Ik denk dat er toch echt een soort van sprongetjesachtig iets in het spel was.

Hier ook naar cb geweest.
Hij weegt nu 7225 gram en is 66 cm lang, met 13 weken. Blijft een flinkerd dus.
Hij heeft een sterke rug en we moeten zijn borst trainen. We legden hem wel veel op de buik, maar met zijn armen naast zich. Zijn armen moeten onder zijn borst en dan is het een borstoefening. Gingen we dat gisteren voor het eerst doen, rolt ie zo om naar zijn rug zeg! En rap ook..Hij pakt nu van alles en "praat" een beetje. Hij trappelt heel veel en volgt alles, ik vind het geweldig. Het wordt echt interactief nu, heerlijk!

Ik ben compleet afgedraaid, zo aan het einde van de werkweerk, maar ik zou hier denk ik wel aan kunnen wennen, hahaha!
Woensdag ben ik jarig en ik heb mijn man om een nachtje weg gevraagd, met zijn tweetjes.
Dat wordt me wat. Hij heeft Mick vandaag thuisgehouden van het kdv omdat ie het anders zo ongezellig vond, hahaha! In de herfstvakantie gaan we lekker naar centerparcs met nicht en neef, die hebben ook net een kleine.
Zin in!!

Ik had me voorgenomen om op van alles te reageren, maar dat gaat niet lukken, kon het ff niet meer bijbenen hoor...

Fijn weekend ladies!

Natalie

Goedemorgen allemaal,

Lekker weekje achter de rug. Stijn heeft bij oma gelogeerd, dus ik kon mijn gang gaan. Dat was vooral heel veel knuffelen met Tijs. O, wat ga ik dit straks missen! Ik wil nog helemaal niet werken. Maar ik ga 1 september kijken of het gaat. Wil de eerste week twee dagen werken en even kijken hoe dat voelt en dan verder overleggen met de bedrijfsarts. Ik heb wel het idee dat het beter gaat. Ik ben een paar keer gaan banen zwemmen, misschien heeft dat al wel effect. Volgende week ga ik echt fanatiek aan het sporten, de kilo's moeten eraf!

Met Tijs gaat het echt supergoed! Behalve het rollen maakt hij ook al een soort kruipbeweging. We hebben het gefilmd. zo leuk voor later. En van de week had hij de slappe lach samen met mijn man. Zat hij keihard te giechelen! Kan zo op youtube:)) Ook wil hij zelf zijn fles vasthouden, met als gevolg dat de fles meer uit dan in zijn mond zit.
We zijn weer terug op de 6 flessen en het hikken is weg. Gisteren had ik geen gekookt water meer op voorraad en heb toen 1 flesje klaargemaakt met water uit de kraan. Nou dat ging gelijk weer mis, buikkrampen, winden laten en krijsen joh. Dus we blijven het water gewoon koken.

De osteopaat vond ik wederom niets voorstellen. En ik heb ook niets aan Tijs gemerkt. We gaan er niet meer heen. Binnenkort nog 1 keer naar de kinderfysio en dan stoppen we daar ook mee.

@ keesje: ik wil mijn laatste verlofweek een mooie schildering op het bedje maken, ik weet alleen nog niet wat, geen inspiratie:)). Bedankt voor de tips! Gelukkig slaat de pepti aan, gaat het nog steeds goed met Thomas? Tijs had van de week ook een exceem-achtige uitslag op zijn armen. Een paar dagen met de lanettecreme smeren en weg is het. Fijn spul hoor. Van te grote flessen krijgt Tijs de hik. Ik wilde naar van 6 naar 5 flessen omdat hij dan tussendoor meer tijd krijgt om te slapen. Nu wil hij om de 3 uur eten. Hij is tot 1,5 -2 uur na het flesje wakker en kan dan nog maar even slapen voor hij weer honger krijgt. Dus ik wilde wat meer rust voor hem creeren. Maar de grote flessen kan zijn maagje nog niet aan.
Hoe was de ct-scan? Kun je/wil je volgende week aan de slag? Wat kunnen mensen raar zijn als ze zo reageren op een aarbeienvlek. Mijn vriendin heeft een kindje met down en daar hoor ik ook soms van die verhalen van. Volgens mij heeft Tijs een ooievaarsbeet in zijn nekje, maar dat zie je amper.

@natalie: En heb je Mick gemist tijdens je werk? Geef je Mick ook gekookt water in de fles? Zo niet probeer dat eens. Leuk he dat ze zich ineens zo gaan ontwikkelen. Tijs ligt alleen niet meer relaxed in de box, dat is wel jammer. Ik moet hem geregeld "redden" want dat zit hij helemaal in de knoop. Gelukkig ligt hij in bed nog netjes op zijn rug. Heerlijk dat vooruitzicht van de herfstvakantie! Wij denken er ook over iets te boeken.

@klarie: fijn dat je rug beter gaat. Lijkt me idd geen pretje met drie van die kleine ukken om te verzorgen. Ik heb ook ouderschapsverlof gekregen, maar onbetaald, en aangezien manlief thuiszit moet er toch iemand de centen verdienen. Voorlopig doe ik er dus niets mee. Wel jammer hoor. Ik zou nog maanden thuis kunnen blijven. Geniet maar lekker van al die tijd met de kleine.

Laatste weekend van de schoolvakantie, maandag moet Stijn weer naar school. Hij kan haast niet wachten, zo'n zin heeft hij. Dit weekend doen we een beetje rustig aan met hem en hij gaat vroeg naar bed want anders stort hij de eerste week gelijk in vrees ik:)))

Fijn weekend meisjes!
Groet
Lies

Hi iedereen!
@Lies: Ja, ik miste Mick wel tijdens mijn werk, vooral in de pauzes, want verder houden die kinderen me wel bezig hoor, hahaha!
Op het kdv heb ik gevraagd of ik af en toe even binnen mocht wippen en dat vonden ze leuk, "beter voor de band met ouders" hahaha!
Niet dat ik het doe omdat ik ze niet vertrouw ofzo, het gaat nu echt prima, maar in de lunch ben ik gewoon maar zo'n 100 meter bij Mick vandaan en dan vind ik het gewoon stom om niet even langs te lopen en te kijken bij hem.
Maar goed, ik ging dus even langs, lag hij lekker te pitten in de slaapkamer. Ik ben maar weer teruggelopen joh, lekker laten slapen.

Vannacht heeft hij voor het eerst van 23 tot 7 geslapen, aan 1 stuk door.
Ik denk dat ik de truc heb gevonden, al durf ik dat niet te hard te zeggen natuurlijk.
Het lijkt misschien een beetje stom, maar Mick boerde nooit na de laatste fles. 's Nachts werd hij dus vooral wakker van een beetje kramp en scheten.
Toen dacht ik ineens aan dat boeren.
Ik heb hem dus gisteren in bed gelegd en er na 5 min. weer even uitgehaald en toen lukte het boeren wel. Nou, vannacht geen scheten dus...grmpf, zou het zoiets stoms zijn? Hahaha!

Ik kan Mick nog wel laten liggen in de box, maar moet hem constant weer terugschuiven omdat hij omhoog schuift met zijn hoofd tegen de spijlen. Hij mept zichzelf ook de hele tijd met al zijn speelgoed, eppo...
Mijn zusje heeft een hangmat voor hem gekocht, ik denk dat hij dat wel superrelaxed gaat vinden!

Hmmm, lekker weekend, weer het eigen tempo.
Ik heb de puckababy die ik deze week heb gekocht, maar teruggebracht. Mick past er al bijna niet meer in en sliep door in zijn gewone slaapzak, dus dat is niet meer nodig!

Have fun!
Natalie

Hallo allemaal

Daar ben ik weer een keer. Jeetje wat zijn jullie kinderen groot! Of heb ik gewoon een klein meisje? Met 13 weken was ze 59 cm en 5,3 kilo. In de grafiek is dat net onder het gemiddelde.

Ze sabbelt sinds 2 weken bijna onafgebroken op haar handjes, maar ik zag al dat ze daarin niet de enige is.
Ze krijgt nog steeds borstvoeding (ja joepie bij ons gaat dat erg goed!) en is nu eindelijk overgegaan op om de 4 uur eten ipv om de 3 uur. Ik maak haar nu wel 's avonds wakker tussen 22:00 en 23:00 anders komen we niet aan 5 voedingen. Vervolgens slaapt ze dan door tot 6:30 of 7:30.

Omrollen doet ze nog niet, maar ze draait wel om haar as op haar rug.

Haar hoofdje begint al minder plat te worden: lang leve fysio en ze kijkt nu goed naar links.

Ik ga eens lezen wat jullie allemaal te vertellen hebben gehad de afgelopen tijd.

Hoi meiden,

Pfff, ik kan niet meer, ben helemaal versleten. Waar is de tijd gebleven dat kinderen wat timide de eerste dagen in groep 3 zaten? Wat een blagen!
Maar het voelt zo heerlijk, ik geniet weer. Mijn wereld was wel erg klein geworden het afgelopen half jaar.
Het gaat hardstikke goed met Thomas op het kdv. Hij slaapt er goed, hij kijkt naar de leidsters en lacht veel. Dara ben ik blij om, hij lacht bij ons ook veel, maar om de een of andere reden kijkt hij ons nooit zo veel aan. Daar maakte ik me wel eens zorgen over.
Hij is trouwens vorige week weer op het cb geweest, 4 maanden oud: 5990 gram en 62 cm (vorige x hadden ze fout gemeten). Dus Deedee, je ziet niet iedere baby is groot en zwaar.
Mijn oudste is vandaag voor het eerst naar groep 3 gegaan. Helemaal blij en trots. En mamma uiteraard ook, mijn kind wordt zo groot (snik), waar blijft de tijd.
Nu ga ik slapen en hopen dat het vanacht meevalt.

@ Natalie: het digibord is waanzinnig!!!!! Ik ben er zo blij mee, mijn lessen zijn zo leuk geworden en zoveel duidelijker voor de kinderen. Echt, wauw!

@Lies: al inspiratie voor je bedje gekregen??

groetjes, keesje

Hallo,

Ik zit er even doorheen. Tijs heeft besloten om een nachtbrakertje te worden. Al een aantal nachten wordt hij rond 2 uur wakker. Ik heb hem zelfs een keer een beetje voeding gegeven want ik had toch echt de indruk dat hij honger had. Daarna gaat hij slapen tot een uur of 5 en dan wil hij weer eten. Dus eigenlijk komt het erop neer dat hij de hele dag om de 3 uur gevoed wil worden. Alleen vanaf 18.00 uur tot 23.00 uur slaapt hij door. Overdag hoest hij veel en klinkt hij "vol", alsof hij verkouden is. Hij slaapt weinig. Volgens mij heeft hij ineens veel meer last van de reflux gekregen. Geen idee waarom. Ik kijk het nog even aan, anders ga ik maar weer naar de dokter.
Daarnaast heeft mijn andere zoontje een loopoor en die is ook al twee nachten aan het spoken. Vandaag heb ik hem maar thuisgehouden want hij is er goed ziek van (koorts, oorpijn en hoofdpijn). Hopelijk kunnen we vanmiddag allemaal even slapen.

O ja en wie slaapt overal doorheen.....goed geraden mijn man!

Volgende week moet ik weer werken en mijn man zit dan de hele week in het buitenland. Hoop maar dat alles dan weer rustig is hier.

Gisteren mijn intake gehad op het kdv. Wat een drama! Het meisje dat de intake deed had nog nooit van reflux gehoord, terwijl toch 20% van de babies er last van heeft. Verder voelde ik me ook niet serieus genomen. Ik heb er helemaal geen goed gevoel over. Bah wat irritant! Zeker nu het weer slechter gaat met Tijs kan ik me hier zo druk over maken. Gelukkig zitten er ook andere juffen op de groep, die ik goed ken en waar ik wel vertrouwen in heb. Hoop dat ik me er volgende week beter bij voel.

@keesje, ik heb wel een schilderidee, nu nog de tijd en energie vinden! Wat een enorm leuke website. Jullie kunnen goed schilderen zeg. Hij staat bij mijn favorieten.

@natalie, wat heerlijk dat Mick zo dichtbij je zit en je ff langs kunt gaan. Hoe gaat het met doorslapen? Ik heb na jouw tip ook goed opgelet dat Tijs wel boerde. En dat deed hij. Maar toch werd hij s'nachts wakker, vaak komen er dan boertjes, scheetjes en hikt hij. Soms slaapt hij weer verder door na een beetje water, maar gisteren heb ik hem 60cc + 2 schepjes gegeven. Ik kreeg hem anders niet stil. Meer voeding kan ik niet geven want hiermee ga ik al 1 schepje over het dagmaximum heen. Het werkte wel want daarna ging hij weer drie uur slapen. Alleen slaap ik van 2 tot 5 zo slecht. Daar word ik nog het meest moe van.

Werk ze, ik kruip nu nog maar even in bed, want iedereen slaapt hier ineens.

Groetjes
Lies

Terug
Bovenaan