Even (opnieuw) voorstellen

Nou ik zit te wachten op het mooie weer, maar geen zon te zien. Ga zo maar lekker shoppen bij de Prenatal. Ik heb een grotere fles nodig want ik ga Tijs 5 flesjes van 150 water + 5 scheppen geven en dat past met de 10 cc extra water niet meer in de kleine Difrax S-fles. En vandaag gaan we de box (eindelijk!!!) neerzetten. Onze oude bank gaat weg en dan is er plaats voor. Koop ik gelijk bij Prenatal zo'n boxzak voor het speelgoed. Gisteren heb ik toch weer kleertjes voor Tijs gekocht terwijl hij echt genoeg heeft, maar ik kan het niet laten, zo'n schattig setje. Erg he...kopen jullie ook zo veel voor jullie kindjes?

Stijn zit de hele dag op de vakantie BSO. Dat vindt hij helemaal geweldig. En ik ook:)))) Mijn man is voorlopig thuis. Die heeft zijn baan opgezegd, omdat hij het niet langer uithield om daar te werken. Dus doen we het een tijdje alleen van mijn salaris. Nu was ik al kostwinner dus met een beetje zuinig aan doen moet het lukken. Wel moet hij begin volgend jaar weer aan het werk zijn anders vervalt onze kinderopvangtoeslag en dan wordt rondkomen wel wat lastiger.

Keesje, hoe was het bij het CB? Wat waren Thomas zijn maten? Jeetje wat erg wat jij hebt meegemaakt met de ziekte en het overlijden van je middelste zoontje. En dan de miskramen. Kan me voorstellen dat de komst van Thomas heel wat teweeg heeft gebracht. We hebben straks allebei een werkloze man. Ik ben benieuwd of ze zich nuttig gaan maken in het huishouden:)))

Natalie, hoeveel flessen en ml drinkt Mick op 1 dag?

Victoria, welkom en klets gezellig mee! Heb je een jongen of een meisje en hoe heet je kindje?

Groet,
Lies

Dag Lies!
Mick drinkt 5 flessen van 200 ml op een dag.
Het is behoorlijk wat, maar anders is hij dus echt aan het gillen.
Hij geeft ook best aan wanneer hij genoeg heeft, dan draait hij zijn hoofd weg en drinkt gewoon niet meer.
Ook spuugt hij niet, dus het zal wel goed wezen.

Bij het cb maakten ze zich er een beetje druk om, omdat hij het hier nog twee maanden mee moet doen. En het is dus al voeding voor hongerige baby's.

Ik zie het wel, soms laat hij nu nog 20 ml staan, dus voorlopig zitten we nog goed, haha!

Welkom Victoria, gezellig!

Groetjes,
Natalie

Hoi meiden,

Ik haat het cb. Ik had om 9 uur een afspraak. Had al ruzie met m'n oudste om op tijd te zijn: lopen ze 20 min uit op zo'n vroeg tijdstip. Belachelijk!
Maar goed, zoonlief is nu 61,5 cm en weegt 5355 gram. Kortom hij doet het prima. Hij heeft z'n inentingen weer gehad en dat was ondanks paracetamol goed te merken: huilen, huilen en nog eens huilen. Pfff, hopelijk is dat morgen beter.

Jeetje Natalie, wat een flinke drinker is Mick. Al valt dat over 5 voedingen toch wel mee. Hij krijgt dan een liter of iets minder binnen op een dag, dat is toch redelijk normaal voor baby's zijn leeftijd?
Thomas doet krijgt nog steeds de borst en drinkt nog 8 keer per dag. Ik moet echt gaan afbouwen met de borst, maar ik wil nog niet. Heb uitgerekend dat ik hem als ik weer werk om 6 uur kan voeden, dan om 9-12-15 uur een fles op het kdv en dan als ik hem ophaal kan ik hem weer zelf voeden. Dus moeten er 3 voedingen af.

Lies, die man van mij en schoonmaken: hihi. Nou dat wordt niets hoor. Vorige week ging hij stofzuigen, nou overal ligt nog stof onder en op. Ik kan het beter zelf doen, maar ja, anders doet hij helemaal niets, dus ik heb er maar niets van gezegd. En voor ons huwelijk is het beter als hij werkt hoor. We hebben genoeg stress in ons huwelijk meegemaakt de laatste jaren, ik snak naar weer "gewone" tijden, maar ja, daar zullen we nog even op moeten wachten ben ik bang.

Hoi Victoria, gezellig. Laat snel wat meer van je horen.

groetjes, keesje

Goedenavond ladies!

Ja, Mick is een vreetschuur.
Hij krijgt nu telkens 6 scheppen, waarvan 5 voor hongerige baby's en 1 comfort.
Maar ik ben bang dat we toch al de "zes-scheppen-voor-hongerige-baby's-kaart" uit moeten gaan spelen, hij kwam vannacht ineens weer om drie uur en vanavond dronk hij zo nog 50 ml extra op. Die had ik maar gemaakt omdat hij bleef sabbelen en mijn vinger was niet genoeg...
Ik ben alleen zo bang dat er een moment komt waarop dat ook niet meer genoeg is...en dan...?
Maar goed, dat wachten we wel weer af.
Hij is vrijdag negen weken en drinkt dus een liter per dag. Maar hij is ook al 6.2 kilo en 63 cm...ai...

Mijn man doet de boodschapjes en verder moet ik nog steeds overal achteraan zitten. Ik word er soms een beetje moe van, hoopte dat hij wel in zou zien dat wat hulp wel handig is. Nu ben ik nog thuis, maar zometeen werk ik ook weer vier dagen...
Hij is overdag thuis en ik ben benieuwd.
Ik probeer er zo min mogelijk van te zeggen want het werkt toch alleen maar averechts.

Misschien maar weer opschrijven wat hij "moet" doen. Ik vind dat zo kinderachtig, maar het werkt wel bij hem...

Natalie

Hoi Natalie,

Wat Mick drinkt past toch precies bij zijn lengte en gewidht? Ik heb zo;n overzicht van het cb gehad en daar staat dat je 150 ml. per kilo drinkt, nou daar zit ie dan maar net boven. Maak je nou niet zoveel zorgen. Hij zal vanzelf overschakelen naar minder voedingen per dag, maar grotere flessen. Geniet nou maar van je ventje.
En die grote vent? Ik herken het helemaal. Die van mij is ook niet echt een hulp. Is ie vrij verwacht ik wel dat hij ook wat doet, maar nee, alleen maar klagen dat je geen schoon ondergoed in de kast hebt liggen. Nou, boven staat een enorme wasmand met schone was, je weet wat je kan doen. Boodschappen biedt ie wel aan te doen, maar ja, dan moet ik alles zo uitgebreid beschrijven: welk merk, waar het staat etc. dat ik het net zo snel zelf doe.

groetjes, ik ga de oudste maar bezig houden, want het regent dus kan hij niet naar buiten (joepie)

Keesje

Hoi meidne,
leuk dat hier weer wat meer gebeurt. Ik ben Klarie en heb 3 dochters van 3 )febr 2006), 2 )juni 2007) en baby Ilse van 13 mei.
Bij ons loopt alles nu geweldig als ik eerlijk ben. Het enige minpuntje is dat Ilse niet goed genoeg groeit op de BV. maar dat moet dan maar opgelost worden door wat bij te voeden. Het is niet anders.
Niet dat ik jullie verhalen niet herken hoor, mijn eerste kindje had ook van die oneindige huilbuien (hele middag en avond) en daarmee ben ik ook bij een manueel therapeut geweest, wat ovgerigens ook geweldig heeft geholpen.
Maar Ilse is gelukkig en schat van een baby met weinig huilen (alleen als ze wil eten of slapen of als ze een dikke poepbroek heeft) en lekker spelen en slapen gaat ook goed. de andere twee meiden zijn ook dolop haar maar zijn voor mij wel wat moeilijker te handelen! vooral die peuterpuber! achja, elke leeftijd heeft zo zijn ´charmes´

Hi!
Mick huilt gelukkig ook niet (meer) zoveel.
Alleen rond de vijf/zes weken was het veel, tot we erachter kwamen dat ie gewoon meer wilde drinken dan ie al deed. Nu zet ie echt een strot op als hij niet meer kan wachten.
Hij wordt ook steeds vaker "gewoon" wakker en gaat dan liggen kraaien en doen.
Hij lacht ook zoveel, erg gezellig.

Ik luister nu echt alleen naar hem qua drinken inderdaad, sinds gisteren.
Ik richt me veel teveel op een ritme. Hij komt nu gewoon als hij honger heeft, dan maak ik een grote fles en zie wel wat hij drinkt. Als er maar wel eventjes tussen zit is het best.
Ik voel me nu echt wel lekker en wil me niet meer zo richten op die voeding, inderdaad lekker genieten!

En die man...die heeft vandaag lekker afgewassen en vannacht de fles weer even gedaan om vijf uur. Mick sliep vanaf negen uur...prima zo.

Natalie

Hoi hoi,

Was even paar dagen uit de lucht, want we kregen internetplusbellen en dat liep niet goed.

Met Tijs afgelopen donderdag naar de huisarts geweest. Hij huilde vreemd (kattegejank) en werd beetje blauw rond zn mond. Volgens huisarts was hij goed gezond. Hij dacht wel een ruisje bij zn hart te horen, maar later weer niet. Schrok me wezeloos!Ik moest hem goed in de gaten houden en de afgelopen dagen is het gelukkig overgegaan. Verder denkt hij niet aan KMA en blijven we voorlopig doorgaan met de lactulose en de Losec.

Keesje, morgen ga ik met Tijs en Stijn naar de osteopaat. Ik ben benieuwd. Stijn heeft last van hyperactiviteit, kno-problemen en exceem en daar konden ze ook waarschijnlijk wat voor betekenen. Mijn huisarts vond het maar niets dat ik naar een osteopaat ga. Er is namelijk geen bewijs dat het werkt. Heb hem gezegd dat ik nieuwsgierig ben en veel goede verhalen van mensen hoor. En baat het niet dan schaadt het niet toch?

Ik had vorige week ook nog een afspraak bij de kinderfysio met Tijs. Zijn voorkeurshouding en afplatting zijn helemaal verdwenen. Ook kan hij nu goed op zijn buik liggen en zijn hoofd omhoog houden. Hij draait zelfs al van zijn buik naar de rug!!! Volgens de fysio echter geen bewuste handeling van hem, maar toch ben ik trots! Wel heeft hij zittend nog veel moeite zijn hoofd rechtop te houden, dus dat moeten we nog oefenen.

De nieuwe hoeveelheid flessen gaat goed. Heerlijk wat meer rust voor mama!

Papa doet hier ook niet veel, zeker niet in de verzorging van Tijs en Stijn. Beetje spelen met ze dat vindt hij wel leuk. Verder kookt hij geregeld (zn hobby) en af en toe doet hij een boodschapje. Samen thuiszitten is even leuk, maar niet te lang. Weet nog niet of ik in september weer kan werken. De pijn in mijn staartbeentje lijkt erger te worden. De huisarts kan niets doen, alleen injecties tegen de pijn in mijn bot geven.....laat maar!

Natalie, heeft Mick nog last van verstopping?

Klarie, leuk dat je weer meekletst! En wat fijn voor je dat je nog steeds bv kunt geven.

Groetjes
Lies

Terug
Bovenaan