Even (opnieuw) voorstellen

Potjandosie, had ik een heel verhaal getypt is het weg. Nou hier nog een poging dan.

Lies wat heb je geleerd bij de fysio dat de voorkeurshouding al weg is? Volgens de osteopaat heeft het geen zin iets aan fysio te doen zolang Thomas' nekje niet in orde is. Ik merk wel dat hij iets meer kan met z'n nek, maar hij kan nog steeds niet op z'n zij liggen. Zodra hij ligt begint ie gelijk te huilen. Ik laat hem dan wel iedere x 5 min. liggen, maar hij vindt het echt vreselijk en ik heb ook het idee dat het pijn doet.
De kinderarts zei over de osteopaat: Ik zou u er nooit heensturen, het is op eigen risico. Maar ik zie wel echt een verbetering.
Hyperactief? Is dat wapperen met armen en benen. Want dat doet Thomas dus de hele dag en nacht, het blijft zwaaien met die ledematen.

Ben vanmorgen van de trap gekukeld. Vergat de laatste tree en klapte met m'n tenen dubben en viel zo hard op de vloer. Gelukkig hield ik Thomas goed vast en heeft hij denk ik niet eens gemerkt dat we gevallen zijn. Mijn voet doet goed zeer, daar waar m'n grote teen vast zit aan m'n voet zeg maar. De teen kan wel naar beneden buigen, naar boven opsteken doet onwijs zeer. Kan niet op de bal van m'n voet lopen. M'n man had iets van: gaat wel over. Maar ik twijfel. Het doet zo'n zeer. Ik kijk wel hoe het morgen gaat.

groetjes, Keesje

Hoi Keesje,
Wat een schrik, wel oppassen hoor en niet meer vallen.
Heir alles ok. Ilse heeft vandaag eenhalf uur met de babygym gespeeld ze vold het erg leuk! Gister en eergister had ze echt huildagen, steeds snel wakker enzo,meteen keihard krijsen als ik haar even neerlegde in de box/wipstoel/wagen.. was mn man ook nog es weg, dus dat was extra zwaar.
Vandaag ging het dus alweer wat beter, dus ik denk dat het toch een 'sprongetje'was. Als ik zie hoe ze nu opeens met die babygym speelt..Alleen dinsdat op het CB woog ze niet genoeg en nu moest ik haar wat meer bijvoeden, nou ja, ik ga het volgende week nog doen en dan weer een keer wegen om te zien hoe goed dat helpt. En daarna weer langzaam afbouwen, als dat lukt.
Nou, ga nu even lekker relaxen, de kinderen slapen

groetjes
Klarie

Vanmiddag met Stijn samen naar het zwembad geweest. Heerlijk was het! Papa verzorgde Tijs en die was vandaag ook heel zoet.

Zijn jullie de zwangerschapskilo's al kwijt? Nou ik niet hoor. Voel me echt een olifant. Stijn roept dat ook de hele tijd tegen me, leuk zo'n bijdehante kleuter. En papa doet lachend mee. Op vakantie heb ik me in een te kleine bikini gewurmd, maar in het plaatselijke zwembad (waar je bekenden kunt tegenkomen) heb ik toch maar mijn zwemharnas aangetrokken. Zelfs dat zat te strak. Als ik in september ga werken heb ik geen kleren om aan te trekken. Nog 5 weken om er wat aan te doen....

Keesje, zou uitkijken met oefenen als er iets in zn nek niet goed zit. Mijn kinderfysio heeft eerst zijn nekwervels gecontroleerd en dat was bij hem goed. Dus moest hij alleen sterkere spieren krijgen. Met Tijs heb ik veel gestimuleerd dat hij beide kanten van zijn hoofd gebruikt en ook hem af en toe in het midden leert houden. Dat doe je door hem op verschillende armen te voeden, om en om te verschonen, te laten slapen op verschillende kanten etc. En veel tegen hem kletsen zodat hij zijn hoofd naar je toe draait en dan telkens van positie veranderen.

Keesje, 5 minuten achter elkaar op de buik laten liggen is niet nodig. De fysio zei tegen mij totaal 15 minuten per dag en telkens even kort, dus bijv na iedere verschoning en tussendoor een paar keer. Dan kun je het beperken tot 1-2 minuten. Dat wapperen met armen en benen heeft er vlgs mij mee te maken dat hij zijn lijfje nog niet goed stabiel kan houden. Tijs had dat ook maar dat is verbeterd. Ze worden steeds sterker en dan gaat dat over. En je bakert hem toch in?
Stijn, mijn oudste, is hyperactief. Ik ben benieuwd of de osteopaat met hem ook iets kan. Mijn huisarts waarschuwde me op te letten dat ze geen rare grepen/posities met Tijs doen. Schijnbaar gebeuren er weleens ongelukken met babies. Zal morgen laten weten hoe het was.

Meid, wat erg dat je van de trap bent gevallen! Weet precies hoe je je voelt. Het is mij ook overkomen, waarvan 1 keer met Stijn in mijn armen en afgelopen december toen ik 20 weken zwanger was. Het doet ongelooflijk veel pijn. Ik was beiden keren even helemaal de weg kwijt en voelde me doodziek, zweet brak me overal uit. Gelukkig nooit iets gebroken, wel veel gekneusd. Ik zou morgen even langs de huisarts gaan. Daar zijn ze voor!

Klarie, volgens mij had Tijs van de week ook last van een sprongetje. Hij wilde alleen maar bij mij zijn, klampte zich helemaal aan mij vast. Ik heb heerlijk met hem geknuffeld. Hij wilde zelfs alleen maar in mijn armen slapen.

Zo ik ga Tijs zn laatste flesje geven en dan naar bed.

Groet,
Lies

He wat is het stil hier. Waar zitten jullie?

Dinsdag met de beide jongens naar de osteopaat geweest. Ik was er niet van onder de indruk en merk ook niets aan Tijs. Hij zou een stukje schedel hebben dat scheef staat en dat zet de osteopaat nu recht. We moeten nog een keer terug. Hij denkt dat het erger geweest is maar uit zichzelf al rechter is gaan staan waardoor de klachten zijn verminderd. Stijn heeft hij niet behandeld, want daar hadden we geen tijd meer voor en ik geloof niet dat de goede man iets voor hem kan betekenen dus heb ook geen nieuwe afspraak gemaakt.

Tijs is nog steeds erg schor, als hij huilt klinkt het zoooo zielig. Maar verder geen koorts en hij drinkt goed en is alert. Toch vind ik het wel raar, hij is niet verkouden. Wel krijgt hij geregeld allerlei rode vlekken, die ook weer wegtrekken en eet hij zijn handen op. Overdag slaapt hij weinig. Hij is veel wakker. Hoeveel slapen jullie kids? Zouden jullie weer naar de huisarts gaan?

Groet,
Lies

Hi!
Ik ben doorgestuurd naar de kinderarts, daar gaan we vanmiddag heen.
Ik merk dat de klachten van Mick in de ochtend minder zijn, naarmate de dag vordert wordt het weer erger. Ik heb nu 's nachts getest of hij eigenlijk wakker wordt van de honger of van de pijn. Het is dus pijn. Ik zit dan een uurtje bij hem, troost hem, tot hij weer in slaap valt als de "aanval"over is. Jammere is dat hij dan van 18 tot 6 zou slapen als hij geen last had, hihi, frustrerend, ben nu soms zo moe...

De huisarts dacht inderdaad ook aan het opgeven van voeding en dan weer doorslikken. Maar goed, we zien vanmiddag wel. Ik ga me niet weg laten sturen met weer een afspraak voor later ofzo, dit is zo zielig! Na iedere voeding is het huilen geblazen, vaak tijdens al een beetje. En hij grijpt naar zijn keel enzo, niet om aan te zien iig.

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes.

Ik voel me helemaal weer jong hier :)
Ik ben namelijk 35 en veel mensen vinden dat best oud om een kleine te krijgen.
Maar gelukkig zie ik hier meer meiden van mijn leeftijd of een beetje ouder.

Mijn dochter krijgt borstvoeding dus over ml melk kan ik nog niet veel meepraten. Dat komt binnenkort wel als ik weer aan het werk ga. Ik had eigenlijk al moeten beginnen maar er is de afgelopen tijd teveel gebeurt dus ik zal het echt nog niet zitten.
Het lijkt alsof ze over probeert te schakelen van om de 3 uur drinken naar om de 4 uur drinken. Heerlijk is dat want dat geeft me een hoop meer vrijheid.
's avonds wil ze nog een keer extra, dan zit er soms nog minder dan 2 uur tussen.

Gisteren kwam ze om 7, 11, 15, 18 en 20
Vanmorgen om 4:30, 8:30 en 12

Hoeveel slapen jullie kindjes? Slapen ze tussen elke voeding of niet meer?
Mijn dochter slaapt tussen bijna elke voeding behalve 's avonds.

Oeps ik zie nu pas dat er hier al meerdere pagina's zijn ...

Wij hebben nu 2 keer bezoek gehad van de fysio (ze komen hier op huisbezoek is dat bij jullie ook zo?)
Mijn dochter heeft een voorkeurshouding naar rechts en op het CB zeiden ze: leg de speeltjes maar links dan komt het vanzelf goed. Maar ze heeft de eerst 11 weken niet naar links gekeken en zag dus ook de speeltjes niet.
Toen ik het CB nog een keer belde kreeg ik te horen: De dokter heeft er naar gekeken dus u hoeft zich nergens zorgen om te maken. Maar als u zich toch zorgen maakt kunt u ook zonder verwijzing van ons naar de fysio. De fysio is daar niet blij mee, maar u kunt gewoon zelf bellen.
Lekkere reactie he?

Dus ik heb meteen gebeld en ik ben er blij dat ik dat gedaan heb, want ze begint nu naar links te kijken. Overdag ligt ze op een kussentje op haar linkerzij te slapen. Ik hoop dat het platte hoofdje snel bijtrekt.

Terug
Bovenaan