Even voorstellen. 1e ronde, 1e kindje

A

Anoniem

Guest
Ik ben 28 jaar en  wij gaan deze maand voor de eerste ronde voor ons eerste kindje.

Ik ben 13 jaar aan de pil geweest en ben dan ook erg nieuwsgierig hoe mijn lichaam  zal reageren  op het niet slikken van de pil en wanneer ik voor het eerst weer ongesteld ga worden. Voordat ik aan de pil ging lag ik altijd 3 dagen ziek op bed door de pijn  zodra ik ongesteld moest worden.  Hopelijk ben ik daar overheen gegroeid en zal het nu allemaal wat minder zijn.

Ik heb nu al wel een paar klachten zoals een zeurend gevoel in de onderbuik en in mijn onderrug. Ik denk dat dat te maken heeft met het ontpillen. Ik lees wel heel verschillende verhalen over het ontpillen. Maar ik ga er vanuit dat zodra je de pil niet meer slikt je dan ook vruchtbaar bent.

Mijn eerste menstruatiedag was 29 augustus en bij een normale cyclus van 28 dagen zou mijn NOD op  25 september zijn.

Het zal de eerste maand vast niet raak zijn maar wij gaan in iedere geval omstreeks 11 september lekker oefenen.

Ik hoop hier wat leuke contacten te maken om gezellig over onze ups en downs te kunnen praten tijdens onze pogingen om zwanger te raken.

Groetjes Joyce

Hoi Joyce

Ik ben 26 jaar en ben sinds februari gestopt met de prikpil. Ik heb nog geen bloeding weer gehad en moet volgende week naar de gyneacoloog voor verdere onderzoeken. Wij hebben ook nog geen kinderen en willen heel graag een kleintje. Mijn vrioendin is net bevallen van een kleintje die is vier weken te vroed geboren en kan ik nu al van gaan genieten maar toch wordt dan de drang steeds groter. En we zijn er nog niet want er zijn op dit moment nog drie vriendinnen zwanger. Ik hoop voor jullie dat jullie snel goed bericht hebben.

Groetjes Russell

Hoi Russel,

Ik kan me voorstellen dat het allemaal begint te kriebelen. Ook in mijn omgeving zijn er veel mensen zwanger en net bevallen. Maar ik zit natuurlijk nog maar in mijn eerste ronde dus ik heb niets te klagen.

Ik wens je alvast heel veel succes volgende week.

Groetjes Joyce

Hoi Joyce,

Je verhaal klinkt erg bekend. Ik was ook ongeveer zo lang aan de pil en ben nu 3 maanden geleden gestopt. Het is wel fijn om niet meer te slikken.
Ook ik was vroeger altijd de eerste dag ongesteld zijn ziek en moest thuis op bed blijven. Z'n hevige buikpijnen had ik. Nu las ik hier op de site, dat als je voorheen onregelmatig was, je dat nu ook waarschijnlijk weer wordt.
Maar tot op heden, heb ik hier gelukkig nog geen last van.
De eerste en tweede maanden werd ik netjes na 34 dagen ongesteld.
Deze maand, had ik eigenlijki eergister ongesteld moeten worden, maar op dit moment nog geen rode duivels te zien. Ik ben nu dus ook aan het wachten, dat mijn vriend wakker wordt, want we hadden afgesproken, dat we vanmorgen eens zouden testen. Ik ben benieuwd, voel wel al een aantal dagen wat, maar ik kan het allemaal niet thuis brengen.
Zoals je op deze site kunt lezen, reageert iedere vrouw anders op het ontpillen en zul je vele reacties en adviezen vinden.
Ik heb er in ieder geval veel aan gehad. In mijn omgeving is 1 vriendin net bevallen en een andere nu 20 weken zwanger. Ik kan er met hen wel over praten, maar omdat ze al zover zijn, wordt mijn gevoel erover door hun wel eens als obsessief benoemd. Gelukkig ziet mijn vriend het niet zo en daar hou ik me maar aan vast. We zitten er toch met z'n tweeen in. Maar ondanks dat is het toch prrettig, dat je hier kunt meelezen en als je wilt je verhaal kwijt kunt.
Ik wens je veel succes deze maand.

Groetjes Iris

Hoi Iris,

Ik herken veel in je verhaal dat je zei dat sommige mensen denken dat het een obsessie is voor je maar vaak zijn dit wel de mensen die er totaal nog niet mee bezig zijn en er dan eigenlijk ook niets over willen horen. Maar dit is bij ons zo. Ik heb op dit moment nog drie vriendinnen die zwanger zijn en twee zijn al bevallen en ja dan gaat het tijdens een verjaardag al snel over baby's. Ik vindt het totaal iet erg juist leuk maar goed wel jammer dat sommigen dat niet helemaal begrijpen. Ben net als jij ook blij dat ik hier wel met mensen kan praten die hetzelfde meemaken.

Hoi Joyce,

Ik hou je op de hoogte van hoe het is gegaan volgende week.
Groetjes Russell

Dag dames,

ik sluit me ook even aan. Ik ben Marjolijn en ben 28 jaar. Ik ben in maart gestopt met de pil en heb een wisselde cyclus, maar wel telkens 5 dagen de RD en maximale cyclus 35 dagen. Mijn vriend is nu ook eindelijk om en ik ben begonnen met Foliumzuur. Ik moest hem maar gewoon "bespringen" zegt hij, haha.
Ik heb gisteren een sms gekregen dat een vriendin van ons bevallen is van de 2e, de zus van mijn beste vriendin is zwanger van een tweeling en nog 2 vrienden van ons hebben ook al een kleintje. Bij mij kriebelt het al 3 jaar en bij mijn vriend komt het nu pas, maar alles op zijn tijd. Zo is zijn karakter ook.
Ik voel me af en toe ook wel een beetje obsessief. Wil het heel graag en ben me nu een beetje op de websites aan het inlezen. Er valt genoeg over te lezen, maar de meeste zeggen gewoon " ga maar lekker klussen en maak je de 1e 6 maanden niet druk".
Toch weet ik nu al dat ik elke maand weer een beetje zenuwachtig zal zijn. Jullie vast ook. Is toch ook iets magisch, of niet?
Hebben jullie het aan anderen verteld? Goede vrienden van ons wel en die zijn nu al meer dan een half jaar bezig en krijgen veel vragen. Dit lijkt me vervelend. Ik heb het 1 vriendin vertelt en verder durf ik niet zo. Hoe zit dat met jullie?

Hoi Kooimar,

Ik heb het nog aan niemand verteld. Maar ik zou het wel heel erg graag aan iemand willen vertellen maar ik ben erg bang dat je dan iedere keer moet vertellen dat het niet gelukt is. En als het dan wel lukt dan zou ik het eerst nog even geheim willen houden en dan zou ik weer moeten liegen. Mocht het zo zijn dat het allemaal wat langer gaat duren dan denk ik wel dat ik het 1 vriendin zou vertellen.

Ik vind dit een hele spannende tijd en ik denk dat ik ook wel teleurgesteld ben als het nu niet lukt. We gaan in iedere geval wel klussen in de vruchtbare periodes.
Ik had me voorgenomen om me er niet zo op te verheugen maar daar is het al te laat voor. Nu we eenmaal hebben besloten om voor een kindje te gaan duurt alles te lang.

Gelukkig is deze periode van bewust zwanger ook wel leuk. Ik lees erg veel over zwanger worden en ik vind het echt heel leuk om te horen dat anderen zwanger worden. Je wordt in deze periode ook bewust van je eigen lichaam. Dat is ook wel leuk.

Groetjes Joyce

Ik heb ergens gelezen dat het handig is om het aan iemand te vertellen en dan duidelijk te maken wat je verwacht. Dus niet dat ze elke keer vragen, tenzij je dat wil natuurlijk. Verder zou het goed zijn als je dan aan iemand kwijt kon als het mis gegaan is. Daar zit iets in. Heb het aan 1 vriendin vertelt die ik ook echt vertrouw. Die andere vrienden hebben het tegen iedereen gezegd en het wordt ze ook constant gevraagd. Zij zegt nu af en toe heel hopeloos dat het vast nooit gaat lukken. Wel vervelend voor haar. De nadruk ligt er dan teveel op denk ik.
Ik ga ook lekker inlezen en klussen. Wilde gisteravond, maar hij was notabene te moe, haha.
Succes met klussen allen.

Terug
Bovenaan