ff voor de afleiding: Wat voor werk doe je en hoe doe je dat dadelijk als je er je 1e/2e/3e of 4e ki

ik ben 22 jaar, en werk 36 uur op een woonvoorziening met vertandelijke beperkte tieners, als het bij ons zo ver is, wil ik 24 uur gaan werken!

Ik ben 29 en heb al 1 zoon (Thijs) van 15 maanden. Nu gaan we dus voor een tweede. Ik werk bij TNO in het laboratorium. Ik werk 32 uur en helaas redden we het financieel niet dat ik minder kan werken. Ik heb met mijn man een dierenspeciaalzaak gehad, maar dit liep niet goed. Hij is nu ergens anders doorgestart en ik ben weer gaan werken. Sowieso vind ik dit werk veel leuker dan het werken in de winkel. Thijs gaat nu 2 dagen in de week naar een gastouder, maar vanaf 1 november naar het KDV (het klikte niet goed met de gastouder, licht uitgedrukt). Hij gaat ook nog 2 dagen naar mijn ouders. Ik zou heel graag minder willen werken, maar helaas. Met mijn werk zijn er overigens wel een hoop dingen die ik moet laten als ik eenmaal zwanger ben, want ik werk toch met bepaalde chemische oplossingen. Hierdoor zou ik dus als ik zwanger ben het ook eerder bekend moeten maken op mijn werk. Dat is wel een beetje jammer. Ik werk gelukkig niet met stoffen wat de vruchtbaarheid aantast, dus dat scheelt weer. Hoewel, van 1 stof waar ik nu veel mee werk, staat dat er onvoldoende gegevens over bekend zijn, maar dat het wel schadelijk is voor het ongeboren kind. Oppassen daarmee dus.
Groetjes Wendy

Dit is inderdaad een leuke. Ik ben 25 jaar en mijn partner 30. Ik werk eigenlijk al vanaf dat ik klaar ben met mijn studie 40 uur per week. Ik werk als intercedent bij een uitzendbureau en het is een hele hectische baan. Je moet echt tienduizend dingen tegelijker tijd doen, maar het is wel heel erg leuk. We zijn er dan ook nog niet over uit wat we gaan doen als we een kleine in onze handen mogen houden. Zelf denk ik eraan om 24 of 28 uur te gaan werken. Wil op het werk namelijk ook niet te veel missen en te veel ui handen geven...... Daarnaast moeten we het financieel ook gewoon rond krijgen. Ik vind het moeilijk om daar nu al een schatting over te maken. Je gaat toch anders leven en andere uitgave doen....

Groetjes missykip

ik heb op mijn werk gewoon nagevraagt wat ik zou verdienen met 20 of 24 uur en heb toen een keuze gemaakt

Hoi Dames,

Ik ben een mama van 2 kinderen van 5 en 3 jaar oud.Mijn dochter is gisteren net 5 jaar geworden.
Ik werk 3 dagen in de week in het onderwijs.
Wil dit graag blijven doen maar doordat er minder kinderen geboren worden is er voor mij volgend jaar geen plek meer binnen deze stichting. Helaas speelt dit vanaf Groningen tot aan Amersfoort.
Dus ben ik aan het kijken naar wat anders...
Ik wil graag 3 dagen werken.

Groetjes Nathalie

Ik werk ook in het onderwijs! En inderdaad ook 3 dagen. Ik heb een zoontje van net 1 jaar en wij willen graag nog een kindje. Ik ben 31.
Voorheen werkte ik 4 dagen, vanwege een studie op 1 dag, maar daarvoor heb ik altijd fulltime gewerkt.
Ik ben er over aan het denken om, als we een 2e krijgen, 2 dagen te gaan werken.

Groetjes
Ellis

Ik heb een dochter van 3 jaar, voordat zij er was werkte ik 30 uur als Activiteitenbegeleidster in verpleeghuis, toen ze geboren was ben ik 24 uur gaan werken en weet nu nog niet als de 2e ukkie geboren is wat ik dan zal gaan doen... misschien blijf ik dezelfde uren werken...

groetjes Ingeborg

Terug
Bovenaan