fietsen zonder zijwielen

hoi
waneer konden jullie kids fietsen zonder zijwielen ?
mike is nou 4,5 en echt bijna iedereen van zijn leeftijd kan al zonder zijwielen fietsen.
en hij wil ook heel graag we blijven proberen maar het lukt gewoon niet hij blijft naar 1 kant hangen.iemand nog tips of is de rest gewoon vroeg met het fietsen zonder zijwielen?
groetjes alexandra.
 
Toevallig laatst ergens gelezen dat de MEESTE kindjes in het eerste jaar van de basisschool leren rijden zonder zijwieltjes (tussen 4 en 5 dus).
Dan zijn er de hele vlotte die het allang kunnen als ze 4 worden en je hebt kindjes die er iets meer tijd voor nodig hebben en dan nog vaak voor ze naar groep 3 gaan zonder zijwieltjes fietsen.

Zou zeggen: lekker oefenen als hij het leuk vindt en anders die wieltjes er nog even aan laten zitten!

groetjes
Marije
 
ja het zal met de tijd ook wel komen   hebben nou een hele oude fiets zonder zijwielen en zijn goeie nieuwe met zijwielen. en zolang hij het leuk vind blijven we oefenen .
het lukt vast wel een keer .maar soms wil je het als ouders te snel denk ik en hij moet het toch zelf doen.
alexandra
 
Je moet een loopfiets gebruiken, dan leren ze hun evenwicht goed bewaren. Een buurjongetje heeft 3 maanden een loopfiets gebruikt. Hij stapte daarna op zijn fiets en fietste zo weg, bochtjes, op- en afstappen, alles lukte.
Mijn mond viel open van verbazing, hij is nog geen 4 jaar.
 
hoi ness


wat een goed idee!!! mijn dochter is net 5 en fiets ook nog niet zonder zijwieltjes.
(ze is gelukkig niet de enige in de klas) mar die tip van een loopfiets is zeer welkom
ik ga er gelijk een op marktplaats zoeken
ik laat het je weten of het lukt!


 
Hoi,

Wij oefenden met een stok aan  de bagagedrager  gebonden, zo konden we het zelf langer volhouden om mee te lopen;-)
En op het gras oefenen  helpt ook, dan durven ze iets eerder te vallen en moeten ze harder trappen om in evenwicht te blijven. Maar het belangrijkste is of het kind er zelf aan toe is. succes!
 
klopt van die loopfiets! die van mij heeft op het kdv alleen maar geracet op  zo'n loopfiets en fietste thuis als een gek rond op zijn 12 inch met zijwieltjes.
die loopfietsen zijn een ontzettend goede  uitvinding om het evenwicht te leren bewaren en ze vinden het leuk.

hij was 3,5 toen ik de zijwieltjes eraf haalde (hij is overigens wel behept met een  goede motoriek en evenwicht), hem bij zijn 'nekvel' pakte en riep: 'trappen, vooral blijven 'trappen'.  
na 10 minuten (ja geloof het of niet) fietste hij weg. heb wel meteen een fietshelm gekocht voor hem en zit nu te dubben of ik al een grotere wielmaat zal kopen. hij gaat mij te hard..
 
Hoi
Mijn zoontje had een loopfiets en fietste ook zo weg op een fiets zonder zijwielen! Hij was net drie geworden. Ik hoor dit van meerdere mensen van wie de kinderen een loopfiets hebben.
Groetjes Eva
 
Terug
Bovenaan