fietsen zonder zijwielen

hoi hoi,

super dat hij nu kan fietsen!!!!
wat zijn ze dan in een keer groot he!!!
echt genieten vind ik het!!

mijn zoontje van bijna vijf kan nu sinds een weekje fietsen.
hij wilde eerder nooit oefenen en ik wilde hem niet al te veel pushen!
maar toen ik weer  voorstelde om te oefenen  na een tip van een andere mama op school om de zijwieltjes erop te laten zitten maar dan helemaal hoog vond die het wel prima (het idee waarschijnlijk)

na twee keer een kwartiertje oefenen kon die alleen fietsen alleen nog niet zelf beginnen en draaien.
daar wilde ik op een woensdag middag mee gaan oefenen wanneer onze tweede van 6 weekjes oud lekker sliep kon ik hem ook gaan filmen dat was tenminste mijn idee whahah
hij had die ochtend vrij van school en bedacht zich eigen dat die niet wilde wachten op mama.
ik was bezig met de voeding van de kleine toen hij bij me kwam om te vragen of  hij buiten mocht spelen.
natuurlijk mag dat was mijn antwoord.
wat heeft onze slimmerik nu gedaan eenmaal buiten zag hij zijn fietsje nog staan en heeft zich bedacht dat hij ook wel alleen verder kon oefenen.
hij is naar onze buurman die buiten in de tuin was gelopen en gevraagt of hij de zijwieltjes er helemaal af kon halen en vervolgens is hij gaan oefenen
half uurtje later kwam hij weer binnen met de mededeling dan hij nu echt zelf kon fietsen zat ik daar met open mond en grote ogen even perplex whaha
ben meteen met hem naar buiten gegaan en mocht hij het laten zien.
en ja hoor hij fiets zo weg draait om en komt zo weer terug fietsen.
wat baalde ik dat ik er niet bij was maar was ik tegelijker tijd supertrots op hem dat die dit maar effe gefixt had.

zo zie je maar echt......
de kids blijven je verrassen en ze komen er zelf wel mee als ze er aan toe zijn!!!!

liefs mij
 
hoi
ik had al eerder een berichtje achtergelaten over onze dochter van 4,dat ze zoveel x nodig dacht te hebben dat ze het dan wel kon,
nou ze heeft woord gehouden ze fietst niet nee ze crosst nu.gelukkig hebben we grote tuin waarin dat kan,maar we zeggen wel steeds van rustig fietsen meid ,als we op de straat gaan moet je ook rustig fietsen en goed uitkijken.oke zegt ze dan,en ze oefent met stoplicht zegt ze tegen haar grote broer stoppen want hij is rood.ja is mooi om te zien,hoe trots ze is opzichzelf,en wij natuurlijk ook op haar.
 
Hoi,
Onze oudste dochter leerde fietsen toen ze 6 was en vlak voor ze naar groep 3 ging. Bij onze tweede hebben we geoefend met een sjaal om haar middel geknoopt. Dit werkt super. Zo kun je makkelijker meerennen en vasthouden en in evenwicht houden.
groetjes.
 
Mijn tip:
Neem een lange sjaal en doe die onder de armen van je zoontje door. Pak zelf de uiteinden achter tussen de schouders vast. Je kunt je kind dan stevig vasthouden als het het evenwicht nog niet goed kan bewaren en je kunt het laten vieren als het al wat beter gaat! Ons zoontje fietste toen hij bijna 4 jaar was zonder zijwielen en leerde dit in een half uurtje.
Nog een 2e tip: papa's zijn altijd veeeeeel beter in het achter zo'n fietsje aanhollen .....

Succes!
 
ons meisie wou ook zo graag maar het lukte
gewoon niet ooo wat heb ik haar verdriet mee
gevoeld zoooo sneu

ze was bijna vier en half en kreeg een loopfiets
van een vriendje te pakken heeee dat is interessant
ze reed er mee weg en benen in de lucht ik dacht
wacht is even(er stond nl ook een heeeeel klein
fietsje zonder zijwielen) daar ook op en ja hoor ze
schrok er zelf van thuis de wieltjes er af en wallla
tijd van 10 min fietste ze op haar grote fiets weg

dus ons meissie was op 2 weken na vier en half
 
Terug
Bovenaan