fietsen zonder zijwielen

Mijn dochter was 3,5 jaar toen ze zonder zijwieltjes kon fietsen.Zij wilde ook heel graag. Mijn zoontje echter, is nu bijna 6 en kan nu net zonder zijwieltjes. Nog niet een stuk fietsen maar de straat heen en weer lukt prima. We oefenden af en toe, maar na een paar honderd meter vond 'ie 't wel weer prima en wilde hij niet meer. Hij kon ook zijn evenwicht niet houden, maar ineens lukte dit wel en toen ging het ineens goed. En fietsen dat 'ie deed!!!  Wel eerst op een iniminifietsje, waardoor hij niet zo hard viel. Nu hij het beter kan, gaat hij op zijn nieuwe, grote fiets.

Ik denk dat een kind eraan toe moet zijn om te fietsen. Natuurlijk kun je met 'm oefenen zolang hij het leuk vind. Niet teveel pushen, het lukt vanzelf. De één is nu eenmaal vlotter dan de ander.

Succes!
 
mijn zoontje was net 3 toen hij zonder zijwieltjes kon fietsen, een prachtig gezicht hoe hij op dat kleine fietsje rond fietste. toen hij 3,5 was kon hij al slippen en probeerde hij al om zijn voorwiel van de grond te krijgen! ik hield mijn hart soms vast!
op zijn 4e verjaardag heeft hij een grotere fiets gekregen en hij maakt samen met mij hele fiets tochtjes! heerlijk!
 
mijn zoontje had het trouwens ook heel snel door. de zijwieltjes gingen er af en binnen een half uur had hij het door en fietste hij zo weg!
hij heeft voor dat zijn wieltjes er afgingen een tijdje een loopfiets gehad, we hadden van een gewoon fietsje de trappers er afgehaald en en kon hij al goed zijn evenwicht oefenen.
dus toen op zijn fiets de wieltjes er afgingen had hij het gevoel direct en fietste zo weg.
 
hoi,

ik ben ook helemaal voor oefenen met een looptietsje. mijn zoontje kreeg er een met zijn derde verjaardag. aan het eind van de middag namen we de zijwieltjes van gewone fietsje eraf en hij fietste erop weg!!
mijn dochterje die toen net 4 was kon ook nog niet zonder zijwieltjes fietsen. zij toen ook op het loopfietsje gaan oefenen en een week later ook zonder zij wieltjes. volgens mij als ze eenmaal hun evenwicht kunnen houden gaat het vanzelf. het is wel belangrijk dat ze de voeten op de grond kunnen houden voor het vertrouwen niet te vallen. maar een loopfiets is 'echt een aanrader!!

gr marieke
 

Hallo,

Ik ben een moeder van 2 jongens eentje van 41/2 jaar oud en eentje van net 1 jaar.
Nu was het afgelopen week zo mooi weer dus dacht ik laat ik eens proberen met de oudste te gaan fietsen.
Eerst in de achtertuin geoefend en later achter de schutting en het ging echt heel erg goed.
Dinsdag begonnen met kleine stukjes en nu vrijdagmiddag fiets hij al zo goed dat hij niet meer valt en als hij slingerd dan corrigeerd hij zichzelf al en bochten maken doet hij ook zonder problemen, nu vandaag ook geprobeerd dat hij zelf zou kunnen beginnen en dit ging ook al redelijk goed.
Moet ook zeggen dat hij eigenlijk zo in een keer het fietsen onder de knie heeft gekregen en nu is het natuurlijk zo dat hij niet meer weet van stoppen.

Hij is nu bijna 41/2 jaar oud en kan fietsen van de ene op de andere dag.
Papa en Mama zijn enorm trots op hem dat hij dit kan.
(p.s. wil niet opscheppen maar was gewoon enorm trots op hem)

Groetjes van mammajesse.
 
Onze oudste kon het het rond 3 jaar maar wat zei de wijsneus; "ben nog veel te klein om te fietsen" dus die ging de schuur in en heeft heerlijk gesjeesd op haar loopfiets. Tot ze naar school ging, toen ging ze zelf lekker fietsen.

Super dat ie nu fietst!!
Mikki
 
onze dochter net 4 (26-2) heeft nu pas zin om te willen leren fietsen .nu ze na de basisschool gaat haar vriendinnetje kan al zonder zijwielen dus wil zij het ook.
ze kan het wel al,maar ze is nog beetje angstig,maar we oefenen ook alleen als ze zelf echt wil anders heeft het geen nut.
ze zegt tegen papa als we zoveel dagen oefenen handje vol dan zal ik het wel kennen papa dan hoef je niet meer naast me te lopen.leuk toch.
 
Terug
Bovenaan