fleur, alabama, moeska weerboven aan.

joepie joepie.....

donderdag wordt de dag vd punctie.
dus vanavond decapeptyl en pregnyl spuiten en dan mo alleen Ab slikken meer niet geen spuitjes meer joepie.
en ja dna gaan we er donderdag voor. ws zondag dan terug plaatsing.. en ja dan maarweer 2 wkn wachten....

dank jullie wel voor jullie steun meiden.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hey meiden,

Ik ben sterk aan het overwegen om binnenkort met IUI te beginnen……
Kan 1 van jullie mij even in het kort uitleggen hoe het precies in zijn werk gaat – bijvoorbeeld, vanaf welke dag begin je met spuiten en hoeveel dagen moet je spuiten?

Thanks

he moeska.

ik moest ik de 4e dg van de menstruatie op controle komen en dan maakte ze een uitgangs echo en daarna kon ik beginnen met tabletten Clomid) slikken, ik hen bij de eerst 3 iui's niet hoeven prikken. en dan de 10 e dag weer een echo om te kijken hoeveel eitjes je heb en hoe groot ze zijn.
zijn ze groot genoeg dan mag je op een bepaalde tijdstip afhankelijk hoelaat je iui heb. de pregnyl spuiten.

met de injecties gonal-f wat ik de andere 4 iui's heb gehad zelfde ritueel.
dus minimaal 6 a7 dgn hormonen spuiten.

hopelijk heb je er wat aan maar elk zh doet het anders ben ik al achter gekomen.

xxxxxxx

en ik krijg dus die echo op dag 3/4 niet.
Ik spuit vanaf dag 3 (gonal-f) en dan op dag 10 de eerste follikelmeting (dmv inwendige echo).Eventueel nog op dagen daarna,als de eitjes niet groot genoeg zijn.
40 uur voor de inseminatie nog een spuit zetten met ovitrelle om de eisprong op te wekken.
Op de dag van de inseminatie moet manlief 's ochtend potje met sperma brengen.
1,5 uur later moet ik dan zelf op de polie zijn,in afwachting van het bewerkte zaad.
Na de inseminatie nog een kwartiertje blijven liggen en dan kan je weer aankleden en naar huis! En dan 2 weken wachten of het aangeslagen is.

Dus je gaat het niet eerst zelf nog proberen?
Mag je de keus zelf maken van de gyn?
Of raad hij IUI aan?
succes!!

Nou, wij zijn inmiddels 2 jaar verder en je kan je voorstellen dat de puf en het vertrouwen een beetje weg en daarnaast begint ook mijn leeftijd mee te spelen. We hadden eigenlijk in april een afspraak staan om vanaf dan met IUI te beginnen maar ik merk dat ik er helemaal klaar mee ben. Mijn vriend wil het nog wel een maand aanzien maar ik zie het allemaal niet zo zitten. Heb voor volgende week donderdag een afspraak gepland staan om uitleg te krijgen zodat we dan kunnen beginnen wanneer we willen.

Pfff, vind het allemaal erg moeizaam hoor. Ben ik vandaag gevraagd om meer te gaan werken en dus een andere functie zou kunnen krijgen. Als het bij ons meisje blijft dan zou dat prima gaan als ze in Augutus naar school toe gaat maar als er toch nog ooit een 2e komt….. Heb besloten dat ik nu maar aan mezelf moet gaan denken en wie dan leeft wie dan zorgt, toch……

Ik houd jullie op de hoogte en jullie mij?

x

he moeska

ik kan je helemaal begrijpen.
jetje een andere functie en meer werken. Net als je zegt als het bij je meisje blijft(bijna 4jr dus) dan is het wel te doen maar anders niet dat hebben wij hier ook.
Ik ben op zoek naar werk maarja wil ik 24 of ga ik toch 32 uur werken. want nu is 24 wel lekker, en yrsa gaat in mei naar schol dan kan i wel meer werken maar niet als er ooit een 2e komt dan ga i dat echt niet doen.
Hopelijk krijg je vlgwk donderag mer uitleg en komen jullie er uit.

ik hou je op de hoogte morgen de punctie.
al kijke of ik morgen kan schrijven anders wordt het vrijdag.

xxxxxxxxx

Hoi Natas, veel sterkte met de punctie morgen, ben je erg zenuwachtig?

Moeska, zoals hierboven al staat is in ieder ziekenhuis de IUI behandeling anders. Ik moet op dag 4 starten met Clomid (5 dagen slikken) en dan op dag 5, 7 en 9 Puregon spuiten. Meestal een echo op dag 8 of 9 en dan de inseminatie plannen. 36 uur voor de inseminatie moet ik dan nog Pregnyl spuiten.

Mij valt het allemaal erg mee, ik had het erger verwacht. Het is denk ik hoe je er zelf instaat hoeveel last je van alles hebt.

he meiden.

nou ik hbe de punctie gehad,
alabana ik was niet zo zenuwachtig tot iik in zh kwam toen gierde ze door me hele lichaam.
Ik heb vd punctie zelf niet veel gemerkt, je krijg dormicum van te voren een half tablet en ik reageer daar erg op. dus dat was erg lekker. alleen erna erg veelbuikpijn aan dere kant, en nu thuis ook nog. Heb ook nog een draaiende maag, heb al boven wc gehangen. Maarja moet blijven drinken veel zeggen ze om overstimulatie tevoorkomen.

Maar wat wel goed nieuws was datze 12 eitjes hebben van me, nu moeten we zaterdag vu bellen en dan horen we hoelaat we zondag er moeten zijn voor terugplaatsing...
we laten er maar 1 terug plaatsen. dus nu nig 3 dgn spanning en dan 2wkn maarja we houden hoop.

xxxxxxxxxx natas

Terug
Bovenaan