flink geschrokken...

vanmiddag had ik een afspraak met de gynaecoloog in vlissingen.

de verwijding valt behoorlijk mee, en waarschijnlijk is er niet eens gelijk antibiotica nodig.
wel wordt er door de kinderarts binnen 7 dagen na de geboorte een echo gemaakt van de niertjes van Gupje. dit om te kijken of de verwijding vanzelf weg is. (wat schijnbaar vaak het geval is)

over de punctie moest ik me vooral geen zorgen maken. hij achtte de kans op een afwijking wel heeeeel erg klein. vooral omdat de rest van Gupje het hartstikke goed doet!

mijn bloeddruk was wel aan de hoge kant. (140/85!) maar dat kan te wijten zijn aan de afgelopen stressvolle dagen.
Gupje lag er nog altijd goed bij, en het hartje hebben we ook weer gehoord.

wel moest er nog ff bloedgeprikt worden (wat standaard controles) en een urinetest.

maandag moet ik weer terug. dan hebben ze de uitslag van de bloedtest en urine test en kijken we hoe het met mijn bloeddruk staat.
ik ga me ook dit weekend maar lekker rustig houden.

Hey Carina,

Goed om te horen dat het waarschijnlijk 'meevalt'..
Ik hoop natuurlijk voor jullie dat dat ook het geval zal zijn.
Wel balen dat je bloeddruk nu zo aan de hoge kant is maar inderdaad wel te verklaren door de spanning van de afgelopen dagen.

Bij deze wens ik je een 'rustig' weekend, voor zover dat gaat...en sterkte met het wachten op de punctie uitslag...

Groetjes
Linda

Hoi Carina,

sorry had ik dus niet duidelijk gelezen. Is idd hetzelfde verhaal.
PFFFFFFFF....... ik ben er constant mee bezig in mijn hoofd.
Hoewel de gyn gezegd heeft dat we ons toch geen zorgen hoefden te maken.
Het spookt contunue door mijn hoofd.

Ze ging het zeker en vast in't oog houden en kinderarts hiervan op de hoogte brengen, zodat het onmiddellijk na de geboorte goed kan opgevolgd worden.
Ze heeft ons wel verteld dat het nog weg kan gaan tegen de geboorte.
Maar ik kan er ook niet echt iets over vinden op het internet, mag ik mss niet doen, zou me alleen harder doen dubben, maar ik kan er niet aan doen.

Ik ben benieuwd naar jouw vervolg verhaal.

Liefs,
van ons...

He Carina,

Wij kunnen elkaar dus de hand geven.
Bij ons hetzelfde beleid, na de geboorte ook een echo van de niertjes.

Bij mij hebben ze alleen geen punctie gedaan.
Hoeveel was het bij jou verwijd?

bij ons is de verwijding aan beide niertjes.
links 11 mm en rechts 12. we zitten net boven de norm van 10mm.

de punctie was niet nodig gweest als ze niet iets bij de nierschors hadden gezien van het rechterniertjes. dat is schijnbaar wel 1 van de markers.
de gyn gisteren vertelde me dat Gupje het verder geweldig doet, dus hij zich over die ene marker geen zorgen maakte.
tja als moeder ben je pas gerust als alles zwart op wit staat he!

@ febeke.. je kunt vanalles op het internet lezen, maar vaak gaat dat over veel heftigere verwijdingen. als je dan ook nog de medische term intikt, dan schrik je je soms lam. maar ik had het aantal mm's verwijding in mijn zoekopdracht staan en werd zo wat gerustgesteld.,

is jullie ook verteld dat het bij het ene geslacht meer voorkomt dan bij het andere?
de gyn heeft daar gisteren nog wat over gezegd, maar je weet nooit wie hier leest (wat bekende betreft) dus als je daar nog wat over wilt horen moet je me maar even mailen.

jufcarina@hotmail.com

liefs Carina

Even een update over de stand van zaken...

de bloeduitslagen waren goed. wel was er wat eiwit in mijn urine gevonden, maar neit verontrustend.
mijn bloeddruk is wel weer wat omhoog. 135/95.

de gyn heeft nog een echo gemaakt en gupje maakt het nog altijd goed in de buik. ik had ook niet anders verwacht na het geschop en geduw van gisterenavond!

donderdag meot ik weer terug naar de gyn en bekijken ze weer mijn bloeddruk. maar dan hebben we ook de uitslag van de punctie, dus ga ervanuit dat dat veel zal schelen!

het advies van de gyn... lekker rustig aan doen de komende dagen.
hij vond het in ieder geval nog geen reden om me aan bed te kluisteren of de baby eerder te laten komen.

Wat een gedoe Carina! Maar met je gupje gaat het nog goed hoop ik? Nu rustig aan maar en proberen niet te nerveus te maken. Het gaat vast allemaal in orde komen straks.

Heel veel succes met wachten en rustig aan doen!

Terug
Bovenaan