flinke luieruitslag...

mijn zoontje (7 1/2 mnd) heeft nogal erge luieruitslag. het vel is kapot, bij het schoonmaken zit het bloed op de doekjes. ik gebruik sudocrem, en heb ook zinkzalf geprobeerd. maar niks schijnt te helpen.. het breidt in mijn ogen alleen maar uit. ik vind het zo zielig, want het zal zeker wel pijn doen...
weten jullie een goeie creme die zeker goed werkt, of een grootmoeder-middeltje??
ik heb wel gehoord van maizena erop te doen, maar ik weet niet of dat wel een goed idee is als het vel kapot is...
hopelijk kunnen jullie me helpen

groetjes
 
Talkpoeder werd vroeger toch ook veel gebruikt... ?Weet niet of je dat al hebt geprobeerd en weet ook niet of dat zou kunnen helpen. Heb er zelf met ons zoontje nog niet echt last van gehad dus kan je er verder niet mee helpen. Maar mocht de goeie tip binnenkomen dan hoor ik m ook graag voor als het hier voorkomt.

Succes!
 
Heb je al eens van luiermerk gewisseld? Want het zou kunnen zijn dat je kind niet goed tegen een bepaalde luier kan (en dat zou net zo goed een pamper kunnen zijn als een ander merk luier).

Ik zou zeggen: goed insmeren met sudocreme en heel vaak de luier verwisselen zodat het niet de kans krijgt om nat te worden. Verder je kind zo veel mogelijk in de open lucht houden met z'n billen, bijvoorbeeld door hem een uurtje per dag in z'n blootje ergens neer te leggen (met bijvoorbeeld zo'n matje uit je kraampakket eronder).

En als het niet weggaat, misschien naar de huisarts om te kijken of het misschien geen infectie is.
 
Wat bij ons goed werkt;

* vaker dan normaal luier verschonen
* Iedere keer als de luier er van af is de billen even laten luchten.
* In het badje een scheutje badedas ( kastanje, groene fles), billen een tijd daarin laten weken en daarna goed laten drogen/luchten.
* Zinkolie gebruiken ( te koop bij de apotheek).

Als niks helpt zou ik idd ook even naar de HA gaan.
 
ik gebruik dan even geen doekjes meer. als hij heeft gepoept, hang ik hem boven het bad en spoel de billen gewoon af. bij het gewone verschonen met een natte washand en daarna gewoon droogdeppen. ik heb ook wel s de fohn erop gezet, vond ie ook nog wel lekker...
daarna zinkspray, dan hoef je er niet meer aan te zitten.
maizena heb ik ook wel s gehoord dat je dat in de luier strooit, doen ze bij kdv geloof ik ook wel s.
hopelijk trekt t snel bij.
 
maizena gebruiken ze inderdaad bij kdv, ik heb er ooit stage gelopen en toen zelf ook gebruikt. maar talkpoeder mag inieder geval niet als de huid kapot is.
het probleem was denk ik, dat hij telkens 's nachts ging poepen. en ja, dat ruik je dan niet, als je zelf ook slaapt... nu heeft hij een nachtje overgeslagen, en zijn de wondjes dicht. hopelijk geneest het nu beter.
maar de tips zijn nog steeds welkom, want het zal vast niet de laatste keer zijn.
 
ik heb gehoord dat als de billetjes open zijn je juist geen sudocreme en zinkzalf mag gebruiken. Maizena schijnt dan wel goed te helpen. En idd, even afspoelen bij de douche, zodat de wondjes tijd hebben om dicht te gaan. zodra ze dicht zijn kun je weer sudocreme gebruiken.
 
Terug
Bovenaan