flinke luieruitslag...

Mij is juist geadviseerd om geen maizena te gebruiken, het wordt er nl een dikke koek van waardoor je weer flinkt moet boenen wat ook niet echt prettig is met open billetjes. Mijn dochtertje kreeg ( toen ze haar hoofd nog niet omhoog kon krijgen) wat plekje in haar nekje. Ik heb daarop calendula zalf ( dr. Vogel)gesmeerd werkt helend en ontsmettend. Ik heb het ook wel eens op haar billen gesmeerd, de zalf is verder niet pijnlijk.
 
een ouderwetse katoene luier wil ook wel eens werken ons zoontje heeft luiereczeem en als hij snachts een katoene luier om heeft dan heeft hij er minder last van en geneest het beter dit komt door de zuren die in de urine zitten het ontsmet ook kleine wondjes namelijk

 
Onze zoon heeft dit ook heel erg gehad en heeft het nog snel,
Bij de dokter geweest en die adviseerde: dicht smeren.
Ik deed het zelf iets anders.

Luier verschonen,zonder doekjes alleen met lauw water en een paar washandjes.
Dan goed laten drogen(blazen enz)dan smeerde ik de niet open wondjes in met Bepanthen en de rest met Neutral zinkzal(0%parfum) en dan bedoel ik echt dik plamuren zeg maar,zodat er weinig tot geen zuren erbij kunnen.
Dan kan het lijf van binnen uit weer gaan genzen.

Na een paar dagen al resultaat en na een week was bijna alles weg op een grotere wond na,maar daar bij zag je echt de wond van buiten naar binnen kleiner worden.

Verder veel,heel veel verschonen! ik deed het minimaal om de 1,5 a 2 uur.
 
Wat ook een fijn merk is voor baby's is Weleda. Zij hebben ook een echte babylijn. Is met calendula en alleen op natuurbasis (en niet getest op dieren, ook wel een fijne bijzaak)

Mijn dochter is nu 2x naar de creche geweest. De eerste keer viel het me op dat ze die avond best wel rode schaamlipjes/billetjes had. Nu is ze eergister weer geweest en achteraf weer erg rode schaamlippen/billen. Het is echt een rode plek, duidelijk afgegrensd. Lijkt me toch duidelijk dat het van iets op de creche komt. Kan ze misschien ergens niet tegen? Luiers, bepaalde luierdoekjes?
Ik zal de creche nog even bellen...
 
kan ook zijn dat ze bij het kdv er gewoon niks op smeren. je hebt natuurlijk goede kdv's en minder goede. waar ik stage liep kon het de leidsters ook niet zoveel schelen. kan dus zijn dat de leidster laks zijn in die dingen. en als je denkt dat het aan de luiers ligt, kun je die van thuis mee geven. om het uit te proberen.
mijn zoontje gaat niet naar het kdv, juist omdat ik dat niet vertrouw. je hoort genoeg waar je als moeder niet blij mee bent, en ik weet ook genoeg waardoor ik mijn kind er nooit heen zal brengen.
 
Ik zou wel even miconazol halen bij de apotheek. vaak als het zich alleen maar uitbreid is het een schimmeltje en dat wordt alleen maar erger in de loop van de tijd.

Belangrijk is om de billen zo min mogelijk te prikkelen. dus bij een poepluier geen doekjes gebruiken maar even afspoelen in bad met water. Ook kun je doekjes zonder parfum krijgen als het zich al iets verbeterd heeft.
Drogen kun je beter doen door te deppen of zelfs even de lauwe föhn er op te zetten. Dan insmeren met miconazol en een laag zinkolie (Dr Swaab/apotheek) erop en je zult zien dat het zich snel hersteld.
 
Bij onze apotheek kun je 'oridza'zalf kopen. Dat is hele goed zalf tegen uitslag. Het helpt ook tegen andere droge plekjes op de ellebogen of knieen bijvoorbeeld.
Ik gebruik deze zalf altijd en binnen 1 a 2 dagen is de uitslag verdwenen, voor mij geen sudo creme meer!
 
wij hadden dat ook en we hebben van de kraamverzorgster de tip gekregen een zalfje tegen tepelkloven te gebruiken, ja je leest het goed! en dat werkt! na een paar dagen is het volledig verdwenen! en gebruik geen babydoekjes meer... gewoon natte tissues die zijn wat zachter!
succes
 
Terug
Bovenaan