flinke luieruitslag...

Ons meisje heeft hier ook hele erge last van gehad. Ik verschoonde haar wat vaker op een dag, en een poepluier meteen. Maakte haar billen dan schoon met een nat washandje en niet met billendoekjes. En strooide er dan wat maizena op. 's Avonds lekker in bad even goed weken en na 2 dagen waren haar billen weer helemaal heel.

Succes ermee!
 
Hoi,

Ben je er al mee naar de dokter geweest het kan namelijk een schimmel zijn.

Wat ook belangrijk is met sudo of zink dat je het goed schoonmaakt eerst voor er een nieuwe laag op gaat. Dit kun je het beste doen met zoete olie. ( te krijgen bij apotheek)

Regelmatig luier verschonen. Zorgen dat het zoveel mogelijk schoon blijft.

Af en toe lekker in de blote billetjes laten liggen kan het goed drogen.

kom dit in de zorg vaak tegen het is even lastig om het dicht te krijgen.

succes ermee.

Liefs Renske
 
MAIZENA!!!!

Owh wat deed het hem zeer! Dus in overleg met de HA:
Miconazol voor de wondjes, daaroverheen dikke laag sudocreme en dan maizena erover strijken. 2 dagen en je ziet het verschil!!!

Sudocreme hebben wij daarna ingewisseld voor billencreme voor weleda (in de tijden dat de poep zuur is, want is best prijzig) En hebben daardoor weinig rode billen meer
 
Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik zou voortaan niet gaan huisdokteren.. lekker naar de huisarts gaan om uit te sluiten of het geen krentenbaard, schimmel of iets anders kan zijn en de huisarts kan je dan het beste vertellen hoe en wat verder. Hij kan ook een hormoonzalf voorschrijven die het snel laat genezen..
 
ik gebruik voor alle uitslag, wondjes en eczeem bij mijn dochtertje kokosolie van Under The Cocomoon. het heeft een helende werking door de vitaminen die er in zitten en het is 100% natuurlijk. meerder keren per dag smeren zodat het goed vet blijft. hoop dat het bij jouw zoontje ook goed werkt.
 
Zinkolie. Dus geen creme of zalf maar Zinkolie. Flinke laag erop. Bij mij kwam het vaker bij pampers voor dan met kruidvat luiers. Dus weg met de pampers. En ik gebruikte ongeparfumeerde doekjes.
 
Terug
Bovenaan