flinke luieruitslag...

Ach wat vervelend... mijn Pien heeft hier ook last van gehad toen ze zo'n 8 maanden was. Wat bij ons hielp is de billetjes goed wassen met water en geen geparfumeerde doekjes. Mn vriendin vertelde me dat calendulan billenzalf goed hielp bij haar kleintje. Heb dr advies opgevolgd (baat 't niet schaadt t niet toch?) en het hielp erg goed. De rode vlekken verdwenen, mede ook doordat ik haar billen goed afdroogde na het verschonen. Succes, hoop dat m'n advies je kleintje helpt :)
 
Ik heb goede ervaringen met een nieuwe zalf van 2 apothekers. Zit ook nog eens in een fijne (schone) draaipot. Werkt obv zinkoxide, maar verder zonder onnodige toevoegingen en parfum. Smeert ook goed uit. Nog niet zo makkelijk in de winkel te krijgen, maar wél online: https://www.babybillenzalf.nl
 
Laatst had mijn zoontje ook flinke luieruitslag. Uiteindelijk naar de dokter gegaan, omdat niks hielp. Bleek het geen luieruitslag te zijn, maar een schimmelinfectie. We hebben zalf gekregen die we 10 dagen lang moesten smeren en ik heb doekjes gekocht waar alleen water in zit zodat de wondjes minder geprikkeld werden. Na een dag of 3 was het toen bijna helemaal weg, dus als ik jou was zou ik even langs je huisarts gaan
 
Terug
Bovenaan