Rondedansje voor Petra, GEFELICITEERD!!!!
Neem er eentje.... maar dan wel alcohol vrij he. En kan me voorstellen dat je nu ontzettend moe bent. Was ik ook na mijn rij examen en toen was ik zeker niet zwanger hihi.
@Sabine: ik vind het zeker niet raar als je die voorlichtings bijeenkomsten bij gaat wonen, juist erg goed! Ik wou dat ik het gedaan had toen ik zwanger was van de oudste.
Want in het ideale geval leer je het idd van je supergemotiveerde kraamhulp... maar wat als je (zoals ik) na de bevalling een week in het zhuis komt te liggen?! Iedereen daar wat anders zegt en doet en niemand echt de tijd voor jou en de baby + bv neemt, je kind volledig afgetankt wordt met kv, want het MOET om de 3 uur drinken (sinds wanneer dat ik eet ook niet op schema!) en oh zijn we je vergeten te bellen voor we hem gingen voeden?!?!
Ik kwam dus met amper op gang gebrachte produktie na een week thuis uit het zhuis, had dan wel nog 2 dagen uitgestelde kraamzorg, maar 2 dagen stelt geen r*k voor als je zelf nog amper op de been bent. Heb weken aangeklooid en uiteindelijk jammer genoeg de handdoek in de ring moeten gooien.
Toen ik zwanger was van de jongste heb ik idd 3 bijeenkomsten gevolgd bij een contactpersoon van de VerenigingBorstvoedingNatuurlijk en daar heb ik heel veel geleerd en vooral ook ontdekt waar het bij de oudste mis is gegaan en dat dit voornamelijk te wijten was aan de combi slechte begeleiding en zelf te weinig weten om te kunnen zien dat die begeleiding slecht was!
Ga er nu niet weer heen, durf toch wel te beweren dat ik met 2 jaar voeden van 1 kind aardig wat ervaring heb opgedaan al weet ik nu al zeker dat het weer enorm wennen zal zijn hihi. Het kindje zal ook nieuw op de wereld zijn en alles moeten leren natuurlijk.
Ik weet van de regeldagen en dat je daar echt wel weer doorheen komt, ik weet dat de vulling van de luiers en het gedrag van het kindje belangrijker zijn dan de regelmaat of wat anderen er van denken etc etc.
En ik weet van mezelf dat ik eigenlijk heel makkelijk in het openbaar voed wat ik vantevoren noooooooooooooit van mezelf verwacht had hihi. Meest leuke moment: de jongste kreeg bv op het terras in de dierentuin en op dat moment komt er ook net een baby zebra bij zijn mama drinken, zo lief hihi.
Nou ja eh als je nog een keer bv vragen hebt voor dan wel na de bevalling.... geef graag antwoord en anders zou je ook op de site van de samenwerkende borstvoedings organisaties kunnen kijken: www.borstvoedingsforum.nl
Allemaal bv-mama's EN ook vrijwilligers van die organisaties die een lezend oog en goede raad voor je hebben!
groetjes,
Marije