Forum hoppers

hoi meiden,
alles goed met jullie?
wat zijn we alweer ver in de zwangerschap,aantal al 20 week. echt te gek.
ik ben vandaag 19 week. 2 juli om 13.00 20 weekecho.
fijn om ons kleintje weer te zien en natuurlijk spannend.
voel de beeb nu best wel vaak. mijn man legde zijn hand op mijn buik en voelde zelfs een schopje. echt mooi moment.
vanavond nog wat babyspullen kopen en we kunnen de kinderwagen + maxicosi ophalen.
te gek petra dat je je rijbewijs hebt gehaald.
nou meiden nog een fijne avond en geniet van mooie weer.

veel liefs jose.

JIPPIE HOLADIEEEEE!! PETRA GEFELICITEERD MET JE ROZE PAPIERTJE!!! (of roze pasje is het nu he?) super joh, dat je geslaagd bent!!

dankje voor de bv tips, ik ben blij dat ik niet de enige ben die het een beetje eng vind hihi. ik denk dat ik idd maar naar zo'n voorlichting ga, dan weet je in ieder geval dat je er zelf alles aan hebt gedaan om het te doen slagen. zou het zo jammer vinden als het mislukt ofzo. mijn vriendinnen vinden het een beetje raar, die hebben zoiets van joh dat leert de kraamhulp je wel. en dan roepen ze dat ze zelf zo nuchter zijn enzo. maar acht, niets mee te maken, het gaat om mijn borsten en mijn kindje, ja toch!

fijne avond allemaal
superleuk jose dat je vriend ook de baby heeft gevoeld! gaaf is dat he!
ik lag gisterochtend in bed en de baby schopte nogal hard, toen keek ik naar m'n buik en ik zag hem tot 2x toe uitstulpen op de plek waar hij schopte! haha wat grappig!

groetjes sabine

Rondedansje voor Petra, GEFELICITEERD!!!!
Neem er eentje.... maar dan wel alcohol vrij he. En kan me voorstellen dat je nu ontzettend moe bent. Was ik ook na mijn rij examen en toen was ik zeker niet zwanger hihi.

@Sabine: ik vind het zeker niet raar als je die voorlichtings bijeenkomsten bij gaat wonen, juist erg goed! Ik wou dat ik het gedaan had toen ik zwanger was van de oudste.
Want in het ideale geval leer je het idd van je supergemotiveerde kraamhulp... maar wat als je (zoals ik) na de bevalling een week in het zhuis komt te liggen?! Iedereen daar wat anders zegt en doet en niemand echt de tijd voor jou en de baby + bv neemt, je kind volledig afgetankt wordt met kv, want het MOET om de 3 uur drinken (sinds wanneer dat ik eet ook niet op schema!)  en oh zijn we je vergeten te bellen voor we hem gingen voeden?!?!

Ik kwam dus met amper op gang gebrachte produktie na een week thuis uit het zhuis, had dan wel nog 2 dagen uitgestelde kraamzorg, maar 2 dagen stelt geen r*k voor als je zelf nog amper op de been bent. Heb weken aangeklooid en uiteindelijk jammer genoeg de handdoek in de ring moeten gooien.

Toen ik zwanger was van de jongste heb ik idd 3 bijeenkomsten gevolgd bij een contactpersoon van de VerenigingBorstvoedingNatuurlijk en daar heb ik heel veel geleerd en vooral ook ontdekt waar het bij de oudste mis is gegaan en dat dit voornamelijk te wijten was aan de combi slechte begeleiding en zelf te weinig weten om te kunnen zien dat die begeleiding slecht was!

Ga er nu niet weer heen, durf toch wel te beweren dat ik met 2 jaar voeden van 1 kind aardig wat ervaring heb opgedaan al weet ik nu al zeker dat het weer enorm wennen zal zijn hihi. Het kindje zal ook nieuw op de wereld zijn en alles moeten leren natuurlijk.
Ik weet van de regeldagen en dat je daar echt wel weer doorheen komt, ik weet dat de vulling van de luiers en het gedrag van het kindje belangrijker zijn dan de regelmaat of wat anderen er van denken etc etc.

En ik weet van mezelf dat ik eigenlijk heel makkelijk in het openbaar voed wat ik vantevoren noooooooooooooit van mezelf verwacht had hihi. Meest leuke moment: de jongste kreeg bv op het terras in de dierentuin en op dat moment komt er ook net een baby zebra bij zijn mama drinken, zo lief hihi.

Nou ja eh als je nog een keer bv vragen hebt voor dan wel na de bevalling.... geef graag antwoord en anders zou je ook op de site van de samenwerkende borstvoedings organisaties kunnen kijken: www.borstvoedingsforum.nl
Allemaal bv-mama's EN ook vrijwilligers van die organisaties die een lezend oog en goede raad voor je hebben!

groetjes,
Marije

Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa voor Petra! Oh wat een heerlijkheid, van harte gefeliciteerd! Wat zul je daar een profijt van hebben zeg. Geniet ervan hoor!
Alles ok hier hoor, 20 weken nu he net als Marije.
Grrr als ik die BV verhalen lees ben ik wel een beetje jaloers hoor. Mag het niet geven in verband met mijn medicijnen. Probeer er maar zoveel mogelijk de voordelen van te zien. (haha 's nachts kan mijn vriend ook voeden bijv.!)

Liefs
D

Zo, ik ben weer een beetje bijgekomen van vandaag, wat een klus dat afrijden.  Enorm bedankt voor jullie felicitaties!

@ Dattig, jammer dat je geen bv kunt geven maar meid daar kan je ook niets aan doen. Het is nu eenmaal zo. Die medicijnen zullen het kindje geen goed doen. Enne...ze worden goed groot op kunstvoeding hoor haha...bv is niet heilig al is het een geweldig iets. Ook jouw kindje krijgt straks alles van je wat die nodig heeft!

@ Marije, Wat kan jij toch lekker wegschrijven als je ergens gepassioneerd over bent zoals bijvoorbeeld de bv! haha...

Ik heb er ook echt van genoten al ging het niet altijd van een leien dakje. Wat jij beschrijft over het ziekenuis en dat iedereen je wat anders verteld en anders doet..dat ken ik ook heel erg goed.
Bij mijn tweede (lagen we 5 dagen in het ziekenhuis) heb ik specifiek gevraagd me te wekken als mijn kindje honger had...mooi dat ze me lieten slapen he! oeps dat bericht was niet doorgekomen of zoiets van we hebben hem nog maar een keertje kv gegeven want hij huilde zo hard en voor jij beneden zou zijn etc etc etc....grrrrr. Ja ik was pissig en dat heb ik ze ook laten merken. De volgende nacht zijn ze hem komen brengen bij me haha.
Het vervelende was...dat  mn borsten gewoon zeer deden he..als ze gewoon voor het gemak maar ff een voeding oversloegen!!!

Nogmaals, goede voorlichting is het halve werk daar ben ik van overtuigd.

Ik ga nu lekker mn bedje opzoeken.

ja sorry haha als iets me raakt of me iets doet dan kan ik er idd wel over doorgaan

Hoop niet dat ik nu als bv-maffia ter boek kom hoor hihi. Ben namelijk erg pro vrije keuze, maar als iemand graag bv wil geven en vragen heeft geef ik graag antwoord op die vragen die ik kan beantwoorden.
De oudste is hier ook prima groot geworden op de kv en ook met hem had ik heerlijke voedingsmomenten. Toch vind ik het nog steeds wel jammer dat het toen mislukt is terwijl het niet had gehoeven.

groetjes,
Marije

hallo!
rustig hier! :)
hoe gaat het met allemaal? petra al lekker aan het rondrijden met je roze papiertje?? hoe is het om zo zonder instructeur te rijden? gek he! maar wel heerlijk, wat een vrijheid!!
marije ik ga idd 'n bv bijeenkomst volgen! moet nog even uitzoeken wanneer, maar ik wil gewoon zeker weten dat ik er zelf goed op voorbereid ben zodat het de grootste kans van slagen heeft.
de baby is echt ongelofelijk druk geweest joh dit weekend! ik wist gewoon niet wat ik voelde, ik zag zelfs m'n buik achter elkaar uitstulpen, helemaal van links naar rechts en weer terug. haha!
morgen is onze 20 weken echo...duimen jullie voor ons? heb er superveel zin in, maar toch ook wel spannend of alles goed zal zijn met de kleine.
slaaplekker!
groetjes sabine

Terug
Bovenaan