Forum hoppers

Kinderopvang hangt ook heel erg af van de plaats/regio hoe druk het is.... en soms kan het zelfs per vestiging verschillen binnen dezelfde stichting!
Wij zijn toen naar 3 verschillende locaties geweest van 2 verschillende stichtingen en hebben gekozen voor de creche die ons het prettigste aanvoelde. Was niet de meeste moderne qua gebouw, maar zooooooo leuk en vooral errug ruim opgezet allemaal .Elke groep een eigen giga tuin en dan ook nog een grote gezamenlijke binnen speelplaats (niet dat ze met dat laatste veel doen als ze nog zo klein zijn haha).

Wij hebben er toen bewust voor gekozen om pas met een halfjaar naar de creche te brengen. Ik vond het met 3 maand ook veels te vroeg hoor. Zo klein nog.... ik heb toen ouderschapsverlof en vakantie aan mijn verlof geplakt (was toen in juni uitgerekend, dus amper vakantiedagen opgenomen dat jaar) en kon zo weer aan het werk toen hij net 6 maand was en toen ging hij ook voor het eers naar de opvang.
Hij zat op een horizontale babygroep en dat vond ik wel erg leuk voor die eerste periode hoor. Allemaal kindjes van 3 maand tot 18/24 maand (beetje afhankelijk van hoe het daar geregeld is). Zeker als ze mobiel worden is dat rustiger dan kids tot 4 over de vloer.

Kijk gewoon eens binnen (afspraak maken kan altijd) en hoe het voelt... je brengt toch je kindje erheen, dus als je je er niet prettig voelt dan zal je dan ook niet zo rustig zitten. Oh ja probeer dan af te spreken op een tijd dat er kindjes over de vloer zijn en niet dat je dan precies rond het middagslaapje zit... dan zie je niet hoe leidsters omgaan met de kindjes!!!!

Overigens wel makkelijk dat ik er deze keer niks voor hoef te regelen hihi. Moet alleen even regelen dat ik niet dag 1 na de kraamweek zelf 4x op een dag naar school heen en weer hoef met 3 kids... dat lijkt me niet bepaald heel erg ideaal.

Oh ja nog heeeel wat anders: SALE BIJ DE H&M!!!!
Ging er net nog even heen voor een gewoon t shirt..... en kwam met 2 en een korte broek thuis. 1 shirtje was maar 5 euro en er hingen ook lange broeken en 3/4 broeken voor 10 en 15 euro. Dus als je nog moet voor een leuk zomerbroek (zwart, wit, zand en beetje legergroen hing hier) of een shirtje voor erbij....
Korte broek was helaas niet in de aanbieding, maar ik zie mezelf in de vakantie ook niet elke dag in een lange(re) broek lopen.... dus met heel mooi weer gewoon elke avond uitwassen (meer dan 1 vond ik ook weer niet nodig)

groetjes,
Marije

Hey meiden,

Alles goed hier? Met mij gaat het wel, voel me wat nerveus voor mn examen donderdag maar het overheerst gelukkig nog niet. Dit x moet ik het toch gewoon halen he! grrrr.

@ Marije, ik snap het probleem met heen en weer naar school met 3 kids...ik krijg dat dalijk net zo! Mn vriend neemt 2 weken vakantie voor na de bevalling maar dan houdt het op he. Ik zal denk ik afspraken moeten gaan maken met wat moeders en ze smiddags misschien zelf naar huis moeten laten komen. Ze zijn wel al 8 en 6 en de school is niet erg ver.

@ zusterjose, waar in zeeland gaan jullie met vakantie? Ik woon in zeeland dus ik ben wel benieuwd.

@S, moeilijk he als je nu al aan kinderopvang moet denken. En wie weet hoe je je voelt straks he. Je hoort weleens dat moeders er echt niet tegen kunnen hun kind weg te brengen en er gewoon beroerd van zijn. Het zou ook niks voor mij zijn moet ik eerlijk bekennen. Het hele eerste jaar is het kindje zo afhankelijk van je en  je merkt gewoon dat  ze blij met je zijn haha...is echt lief. Nah ja meid, de tijd zal het leren he. Wie weet loopt het gewoon allemaal prima en breng je hem of haar weg met een gerust hart. Ga idd eens kijken en doe indrukken op. Je gevoel verteld het je wel! En tegen de tijd dat het zover is merk je gauw genoeg hoe je er echt tegenover staat.  Succes!

Groetjesssss Peet

hoi meiden,
allemaal goed weekend gehad? ik had lekker vrij. allemaal leuke dingen gedaan,maar vooral gerelaxed.
@ petra: ff antwoord op je vraag waar in zeeland. we gaan naar walcheren,oostcapelle.waar woon jij dan precies?
we zouden eerst naar italie(gardameer),maar dat zag ik toch niet zitten met 7 maand zwanger.we hadden nl geboekt toen ik nog niet zwanger was.
ff een vraag....... hoe gaat het met de groei van jullie buikjes? ik ben nu 18,5 week en heb nog niet zo grote buik,maar voordat ik zwanger raakte had ik ook al een buikje en ze zeggen bij stevige vrouwen zie je het niet direct.mijn buik veranderd wel van vorm en is iets dikker geworden.  ik maak me dan weer zorgen,wordt onzeker en ga dan vergelijken met anderen bij zwangerschapszwemmen of als mensen zeggen je buik is nog niet zo groot,stom he! misschien groei ik straks naar de 20ste week wel meer.
ik moet volgende week weer naar vk en ook voor 20 weekecho. zal dan wel ff vragen. voel wel dat mijn baarmoeder alweer hoger zit dan vier week terug bij controle en ik voel de beeb  elke dag een paar keer  ,gefladder in de buik en duidelijk een hartslag.
gek he dat je toch wat onzeker blijft.
nou heb ff van mij afgepraat,hihihi.
groetjes en veel liefs van jose.

Hallo allemaal,
Eerst maar even gejubel: 20 weken echo gehad vandaag: suuuuuper! Was best benauwd maar dat was niet nodig. Alles erop en eraan en het lag flink te stuiteren. Heerlijk. Ben zoooo blij.
Mijn buik: was eerst niet echt heel duidelijk en in een tijd van een week heb ik (voor mijn gevoel dan) een toeter. Echodame zei vandaag ook dat ik een flinke buik al had. En dat voor de eerste. Zo zie je maar... alle buiken en vrouwen dus zijn anders! Ik had ook wel een buikje van mezelf hoor :-(
Kinderkamer inrichting... tsja.. zijn wel wat aan het kijken maar hebben nog niet echt wat. Komt nu wel denk ik.
Mijn kleine gaat (helaas) wel na drie maanden naar de opvang. Om de dag, alleen hele kleintjes en een kleine groep. Ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Ben bijzonder actief buitenshuis dus misschien voelt het al snel prettig dat ik dan dat weer kan doen? Geen idee. Afwachten maar. Als het goed is is er wel plek hierro, er is maar één mogelijkheid hier maar ik vond het er goed uitzien.
Jee ben op de helft nu, gek idee hoor... Mij gaat het eigenlijk te snel merk ik, komt vast omdat het zo goed gaat en na die miskraam... ik wil zo graag lang écht genieten!
Misschien ga ik nog een week naar Italie in Augustus, met mijn zus. Mijn vriend wil zijn vakantie gebruiken om het huis af te maken (yes), we gaan wel twee keer een weekendje weg. Hij heeft me voor mijn verjaardag (gister) een weekendje Parijs gegeven aaaaaaaaaaaaaaah.
Zo nou heb ik wel weer genoeg getypt he... tot de volgende keer!
Veel liefs van een stralende D!

hoi allemaal!

petra ga je vandaag afrijden?? succes he!!! ik zal voor je duimen!!

marije en dattig wat fijn dat jullie echo's er goed uitzagen!! marije nog een keertje terug maar dat zit ook vast allemaal goed! dattig heb je echt helemaaaaaal geen idee wat het is? kon je er zelf helemaal niet wijs uit? en heeft de echomevrouw zich niet versproken?

jose qua buikje, dat komt wel hoor! ik had ook nog niet zoveel buik (klein bolletje bij m'n baarmoeder en verder wel opgezette darmen) maar vorige week had ik erg veel groeipijn en na het weekend zag ik ineens dat er een buikje is!! het kan dus zomaar ineens gebeuren. geen idee wanneer ie nu weer verder gaat groeien, maar   er is een goed begin!! oja en een vriendin van me had pas vanaf week 22 of 23 een buikje, dus het zegt allemaal niets.

hier gaat het goed! de bandenpijn is weg en dat is zooooo fijn! het lijkt ook wel of m'n energie wat terug is! gisteren hebben we ons opgegeven bij een aantal kinderdagverblijven en we zijn bij 1 langsgeweest. wat gek is dat zeg, sta je ineens zelf in zo'n creche, om een plekje uit te zoeken voor je eigen kindje! haha! wel erg leuk! verder hebben we de knoop doorgehakt voor de kinderwagen en die gaan we volgende week bestellen. en de interne verhuisplannen hebben vorm gekregen, evenals de meubeltjes voor de babykamer! oh als ik het zo lees dan zijn we ineens best wel opgeschoten hihi!

oja, een vraagje aan de ervaren moeders onder ons; hoe moet ik het voeden in de eerste maanden voor me zien en dan vooral 's avonds/'s nachts? doe je dat in je eigen bed of is het beter om het in de babykamer te doen? en hoe vaak doe je dat ongeveer? 1x per nacht? ik heb namelijk een leuke stoel gezien om in de babykamer te zetten, het leek me wel handig om daar dan te voeden, maar wie weet werkt het helmaal niet zo.

fijne dag en petra zet 'm op he!
sabine

@Petra: succes!!! Was toch ergens rond 2 uur?! Gaat helemaal goed komen op die snelweg!

@Dattig: super ook een goede echo, heerlijk he als het allemaal goed blijkt te zijn.

@Sabine: geen bandenpijn meer, dat moet fijn zijn! Zal je baarmoeder er nu eindelijk aan gewend zijn dat rekken en doen. Want die beeb groeit natuurlijk nog wel even door hihi.

En dat voeden. Zelf hebben wij de kinderen in het begin op de slaapkamer gehad, vond ik zelf sowieso wel prettig. Je weet in het begin nog niet precies welk geluidje bij wat hoort en dat leer je dan lekker snel kennen. De oudste had iets meer kabaal in de nacht, die ging dan ook wat eerder met wiegje en al naar zijn eigen kamer toe.

Zelf heb ik veel op bed gevoed en toen er eenmaal wat handigheid in was deed ik dat liggend (jij en je baby allebei op de zij liggen, neusje ter hoogte van je tepel en zo al voedend een beetje soezen, mmmmm). En hoe vaak een uk in het begin komt hangt heel erg van het kind af en de snelheid waarmee je voeding op gang komt. Onze jongste kwam de eerste 2/3 weken zeker 12 keer per etmaal  dus reken dan maar zeker op 2x per nacht. Na een tijdje komt er zeker meer tijd tussen te zitten, maar bij een bv kindje is 8 voedingen en soms zelfs nog meer net zo min raar als eentje die na een paar week op 5 of 6 zit.
In dat opzicht is het moeilijk te voorspellen hoe het voeden er uit zal gaan zien. Ik heb altijd op verzoek gevoed, dat vond ik eigenlijk wel relaxed, andere moeders snakken naar een ritme met precies om de zoveel tijd een voeding (zeker in het begin niet aan te raden bij borstvoeding!!!!)

Laat je in de kraamweek goed voorlichten en de meeste thuiszorg organisaties hebben een lactatiekundige in dienst, mocht je tegen echte problemen aanlopen (kloven ed is bijv. NIET NORMAAL dan gaat er iets mis met aanleggen of happen) niet schromen om in te schakelen.

Bij mijn jongste heb ik echt genoten van de bv-periode....waarschijnlijk dat die daarom zo lang heeft geduurd haha.

Nou weer een heel verhaal, maar ben nog maar net bv-mama af en hoop het snel weer te worden.

groetjes,
Marije (jippie 20 weken precies vandaag!)

hee!
ja marije, precies op de helft! gefeliciteerd!! weer een mijlpaaltje bereikt he! ik a.s. dinsdag, en dan hebben we ook de echo... heb er superveel zin in maar het is ook wel een beetje spannend natuurlijk. op zich hebben we op de vorige echo gezien dat alles er goed uitzag, er zat al een werkend maagje en een werkend blaasje en de hersentjes zagen er goed uit, maar goed, het is wel hopen dat het allemaal goed gegroeid is verder!
dankje voor je voedingsverhaal.... het zal idd wel weer bij ieder kindje anders zijn, en ook bij iedere borst... heb jij van te voren een borstvoedingsvoorlichtingsgebeuren gevolgd? zou je zoiets aanraden? of is in de kraamweek vroeg genoeg?
ik moet zeggen, ik zie meer op tegen de borstvoeding dan tegen de bevalling. raar he! dat lijkt me gewoon best wel een beetje eng en gek. maar ik wil het wel heel graag gaan doen.

ik heb net eindelijk een meegroeibh gekocht, nadat ik er ongeveer 30 heb gepast in verschillende winkels. wat een drama haha! deze is van anita en kost "maar" 35 euro, best veel geld nog, maar niet zoveel als veel andere bh's.

PETRA BEN JE GESLAAGD???????????

doei! sabine

Hey meiden,

Ik heb supergoed nieuws! Ik heb het gehaald! Eindelijk mag ik lekker morgen mijn rijbewijs gaan aanvragen. Jahoe! Jippie en hatsjikidee hahaha .....Zo, die is in the pocket!

Ik ben me nu toch moe zeg. Al mijn energie is daarin gaan zitten vandaag maar ik ben zo opgelucht dat ik me nu heerlijk ga overgeven aan mn vermoeidheid. Mijn dochter zei gelijk, mama ik vind dat je niet hoeft te koken vanavond. We eten lekker brood....lief he!

@S Even over de bv. Het verschilt idd per kind. Ik heb net als Marije ook op verzoek gevoed. Het kind heeft dorst of honger...nou dan mag ie drinken. Werkt heel erg prettig. Tijdschema's daar houden baby's zich meestal niet aan haha. En ze hebben ook gewoon veel zuigebehoefte en willen dichtbij je zijn en dat is helemaal super met de bv (vond ik)

Ik had net als jij dat ik bv eng vond bij mijn eerste. Weet je wat ik zo raar vond? Dat er dus gaatjes in je tepels zitten. Ik zat er vaak naar te kijken en vond dat een superraar en eng idee en dat er dan gewoon melk uit kwam nou ja zeg ....hihi. Heel gewoon dus he zulke gevoelens. Ik heb me vantevoren wel voorbereid. Ik ben naar speciale bv avonden gegaan bij mij in de buurt van de stichting LLL (la leche legue) erg goed!!!

Ook na de bevalling kon ik daar terecht met de baby. Dan zaten we vaak met een klein culbje van 8 tot 10 moeders (ook vaders zijn welkom)  met kindjes aan de borst lekker daarover te praten en kon je met vragen en /of problemen terecht. Ik ben 2 x in het z-huis bevallen en 2x heb ik gemerkt dat ze in het zieken huis vaak ook maar wat doen. Das echt balen want als je als kerverse mama voor het eerst aan bv begint en de voorlichting en hulp is naadje dan kan je het al bijna schudden hoor. Licht jezelf goed voor voordat je bevalt is mijn advies! Ik hoop dat je er wat mee kan.

@ Marije, jij was toch bij de bv vereniging nederland geweest ofzo? Ook goed toch? Volgens mij is een goede voorbereiding het halve werk.

@ Dattig, ben blij voor je dat het allemaal zo super gaat met jou en de beeb. Houden zo meid. Echt super om te lezen.

Groetjes aan allemaal....ben zo moe moet echt even stoppen...tot latersssss

Terug
Bovenaan