Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Gefeliciteerd @NDec & @Pandalover Geniet van jullie kleintjes. Wat een mooie verhalen maar wel heftig pandalover dat je te horen kreeg je niet zo boos hoefde te doen met je niet in bad kon. Zo lastig als iets niet kan je wel voor ogen had. & Ndec dat was ook wel een pittig snelle inleiding zeker en ik herken het nog even kleine maatjes kopen want hier had ik ook toch 50 nodig. Maar ik had alles neutraal dus het was leuk om toch wat meisje meisje te kopen.
 
Froetie 27-6 meisje, bevallen 24-6!
Paula’tje 1-8 jongen, bevallen 13-8!
Zwindo 2-8 jongen, bevallen 10-8!
FlorineN 6-8 meisje
Ndec 19-8 zoon bevallen 09-8!
TMAAM 19-8 meisje
Pandalover 20-8 jongen, bevallen 24-8!
Junidochter 23-8, bevallen 08-8!
Kaat 25-8 meisje, bevallen 11-8!
Mirjammm 27-8 meisje, bevallen 31-8!
 
Gefeliciteerd allemaal! Wat een verhalen allemaal zeg. Toch ook wel leuk om terug te lezen hoe iedereen het een beetje heeft ervaren.

Kaat wel echt een heftige nasleep met alles zeg. Nu ondertussen wel weer wat meer bijgekomen? Ik was ook flink wat bloed verloren 1,3 liter, hoefde gelukkig ook geen transfusie. Kon ijzerpillen krijgen als ik wilde maar daar kan je ook obstipatie van krijgen en daar had ik al last van dus ik mocht het ook met voeding en suplementen proberen. Nou voel ik me de ene dag wat beter als de andere maar nog steeds wel vaak ligt in het hoofd. Dus denk dat ik met de nacontrole in het ziekenhuis het misschien toch nog een keertje laat checken of het ondertussen wel genoeg gestegen is.

Paulatje onze verhalen hebben inderdaad wat van elkaar weg haha. Zal misschien toch een beetje aan die uitgerekende datum liggen dit zo dicht op elkaar zat. Qua het niet slapen mogen wij denk ik echt in onze handjes knijpen. Hij heeft voor nu al best een goed dag en nachtritme te pakken. Overdag wat meer wakker (maar zit nu ook in een sprongetje) en hij is dan soms echt aan het clusteren met name tegen de avond. Maar daardoor slaapt hij wel 4 a 5 uurtjes door tot hij weer komt voor zijn volgende voeding. Vervolgens komt hij dan wel weer rond de 3 uur daarna. De beste tip die ik heb gekregen is slapen zodra hij ook slaapt haha. Dus hier ook lekker nog aan het dutten overdag. Ik heb wel het geluk dat ik een man in huis heb die heel veel voor me doet en me echt afremt dat ik niet teveel doe.ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jou extra pittig is alleen en je nog niet veel energie hebt voor veel kraambezoek. Wij hebben nu ook maar 2x max 3x per week dat we mensen ontvangen hoor.

Zag een paar meiden die te weinig in maat 50 hadden hier het omgekeerde probleem haha. Ik had een naar huis outfit voor hem die gewoon eigenlijk net aan kon. Die heeft hij dus maar 1x aangehad. Ondanks dat ze zeiden dat hij maar ietsje groter zou zijn toch maar gekozen om meer in maat 56 in te slaan waar ik nu toch wel blij mee ben. Mijn vooraadje luiers die ik had ingeslagen op gemiddelde en daar nog ietsje onder was gaan zitten heb ik ook nog 4 pakken over van maat 1 omdat mr zo lekker uit de kluiten gewassen is

Zijn jullie al veel met de kleine naar buiten aan het wandelen? Mijn man is echt als de dood dat de kleine kou vat dus bij een briesje wilt hij hem eigenlijk al gelijk binnen houden. Soms denk ik ben ik nu dan te makkelijk dat ik lekker met hem naar buiten wil en even een wandelingetje maken? Meestal is het een wandelingetje van een kwartiertje ofzo hoor dus geen mega stuk.
 
Pfoe, Paulatje. Ik heb respect voor jou hoor. Lijkt me heel pittig om het in je eentje te doen. Echt chapeau, het klinkt alsof je goed hebt nagedacht over hoe je het wilde gaan doen. Dus bij je ouders en dat daar de hond nu nog is. Knap, je rent jezelf makkelijk voorbij namelijk en uiteindelijk is niemand daarbij gebaat. Wat betreft de nachtvoedingen: ik leg onze kleine man niet aan maar kolf alles af en we geven dat vervolgens in een fles. Na 1 nacht aanleggen waren zowel ik als hij gefrustreerd. Ik dacht ik kan nu heel hard een dikke week gaan proberen om dit werkend te krijgen of vanaf nu een fijn voedmoment voor zowel hem als mij creëren en dat dan wel met mijn borstvoeding maar niet met aanleggen.

Hier hebben we - over het algemeen - ook best mazzel in de nacht. We hebben een paar nachten gehad dat hij last had van krampjes maar sinds we probiotica geven lijkt hij daar bijna geen last meer van te hebben. Hier slaapt hij max. 4 uurtjes achter elkaar en dan komt hij vaak voor voeding. Afgelopen week moesten wij voor het eerst naar het CB, hij was goed gegroeid naar bijna 3800 gram wat voor mij wel een fijne geruststelling was gezien hij met zijn 52cm en 3080 gram bij geboorte wel een lichtgewicht was.

Ik hoop dat de rest van jullie ook allemaal wat ‘gewend’ is.
 
Mirjammm gefeliciteerd! Wat fijn dat het toch spontaan begonnen is!

Zwindo ik ben inderdaad al lekker aan de wandel! Hij is morgen 2 weken maar ik voel me over het algemeen prima. Dus heb al een uur aan 1 stuk gewandeld van de week! :) de kleine vindt het ook heerlijk in de wagen!
Merk soms wel dat ik teveel doe op een dag, zeker ook met 3 kids nu natuurlijk... Dan ben ik 's middags echt nog wel toe aan een middagdutje. Hoe is dat bij jullie?
Ik heb trouwens de draagzak ook een paar keer geprobeerd maar vind het best een gedoe en heb het idee dat hij er niet heel lekker in zit. Ik heb een bykay. Hebben jullie een draagzak?

Ndec wat grappig, wij geven ook probiotica! De kraamverzorgster begon er hier over met de verloskundige tijdens de kraamweek. Kraamverzorgster 30 jaar ervaring en verloskundige 20 jaar.... Beide hadden er nog nooit van gehoord! Ik heb wel het idee dat het wat doet. De andere 2 hadden best veel last van krampjes, vooral in de avond veel huilen. De kleine man nu is heel chill en heb het idee dat hij dus, op een enkel kort moment na, geen last heeft van krampjes?! Maar wellicht komt het nog... Weet niet of dat kan?

Wij geven flesvoeding, omdat de borstvoeding bij de oudste 2 niet lukte. Nu weer aangelegd meteen na de bevalling, maar het deed zo'n pijn! Ik ben een leukere moeder als ik flesvoeding geef haha. Maar hier ook mazzel, hij drinkt al om de 4u, 90cc+3 schepjes. Vannacht zelfs ruim 5u tussen de flessen, het was maar goed dat ik de wekker had gezet haha!

TMAAM hoe is het met jou dan?!
 
Hallo allemaal! Gefeliciteerd met jullie kleine grote wonders. En wat bijzonder om al jullie bevalling verhalen te lezen. En super fijn dat het met alle mama’s en kindjes goed gaat.

Ik kreeg geen melding dat er nieuwe berichten waren dus dacht wat stil hier. Nu moest ik opeens flink bijlezen.

Op vrijdag 25 augustus (40.6) zijn wij trotse ouders en grote broer geworden van ons meisje Maan! Zij doet het super goed. En grote broer is trotser dan trots.

De bevalling begon eigenlijk precies als bij ons zoontje. Ik werd half 6 wakker met een wee (maar goed ik dacht al 2 weken lang dat het zou beginnen dus durfde het niet te hopen). Half uur later nog één.
Maar toen al met 10 min. En toen snel al 5 en toen 3 min. 10.16 is ze geboren na 3 goede persweeën.

Helaas bleef ik na de bevalling hele erge naweeën houden in buik en rug. Ik viel twee keer weg en had ook méér dan 1 L bloed verloren. Hierdoor met brandweer uit huis gehaald en met spoed in ambulance naar zkh gebracht.
In het zkh ben ik geopereerd en hebben ze de bloedstolsels die nog in m’n baarmoeder zaten verwijderd. Op de uitslaapkamer ging het nog niet helemaal goed, onwijs klappertanden wat ik niet onder controle kreeg dus kreeg ik nog iets om te relaxen.

Ze hebben toen nog bloed uit mijn voet gehaald omdat ze dat nergens meer vandaan konden halen. De volgende dag heb ik gelukkig een bloedtransfusie gekregen.

Na een heel spektakel en 2 nachten in het zkh mochten we naar huis, eindelijk naar ons zoontje!
Het gaat goed met ons.
Bij mijn zoontje een hele lange nasleep gehad en voel mij nu al veel beter dan na weeeeken (of maanden) dan toen. Vorige bevalling heb ik een week boven gelegen en kon ik niets, nu was ik na 2 dagen iig alweer op de been.
Nog wel heel moe dus echt rustig aan doen. Door de warmte veel duizelig.

De slapeloze nachten kunnen we niet aan wennen, vinden het echt vreselijk haha! Verder genieten we absoluut met z’n viertjes en voelen wij ons helemaal compleet.
 
Terug
Bovenaan