Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Ben ook zo benieuwd naar jou Paula'tje!! Je bent als het goed is vorige week dinsdagavond naar het ziekenhuis gegaan voor inleiden toch?! :)
 
Heee toppers .

Het waren zware laatste maanden voor mij. Heel veel vocht vasthouden, veel naar het ziekenhuis voor extra controles vanwege hoge bloeddruk en de kleine niet voelen. Toen horen dat ze misschien wel te groot was voor een natuurlijke bevalling. Al met al, genoeg reden voor inleiding. Het liefst wilde ik natuurlijk bevallen dus met 37.3 op maandag ben ik gestript nadat ik aan de CTG had gelegen voor de 2de keer die dag. De verloskundige zei dat dit kon omdat ik al 3 cm ontsluiting had. Huh? Hoe dan haha. Tsja... of het effect had? Niet echt, dag erna weer aan de CTG, nog een keer gestript met bijna 4 cm volgens de verloskundige. Ik was er helemaal klaar mee. Voelde me zo ziek van alles. Gelukkig deed de kleine meid het wel goed. Maar we maakte een afspraak met de gyneacoloog om me toch in te laten leiden.

Donderdagavond begonnen oppeens de weeen... eerst heel onregelmatig en steeds regelmatiger. Verloskundige kwam thuis checken, toen nog maar 2 CM. Dacht echt huh, van 4 naar 2..... maar oke, blijft mensenwerk. Het begon om half 8 savonds 10 aug en 11 augustus ben ik bevallen. Na 22 uur! Het was heel pittig.

Eerste 5 cm thuis opgevangen, laatste 5 cm in het ziekenhuis met morfinepomp (wow wat was dat chill trouwens..) en daarna natuurlijk bevallen. Ik ben wel veel te veel bloed verloren alleen de verpleegkundige zei: hoort erbij. Maar toen viel ik flauw in de douche. 2 dagen later pas gecheckt en idd, veel te laag, net geen bloedtransfusie en kon nog net met ijzerinfuus. Daarna oppeens hoge koorts. Ook nog een infectie erbovenop, dus antibiotica erbij en daar ben ik nu nog van aan het herstellen. Man..... wat een avontuur. Maar ik heb hier nu een prachtig meisje naast me liggen en geniet ondanks alles van elk klein momentje.

Gefeliciteerd ook Zwindo en junidochter!!!
Panda en TMAAM, voor jullie word het ook echt spannend nu. Ik denk aan jullie, heel veel succes en zet 'm op! Hoor graag jullie verhalen straks.
Hey kaat, wat fijn om wat van je te horen! Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
Maar zeker een pittige bevalling en dan nog de dagen er na. Hopelijk niet al te lange nasleep voor jou. Rustig aan doen hoor! Heel veel geluk!
 
Haha TMAAM herkenbaar!! Ik voel 's avonds ook van alles en dan denk ik oehh vannacht misschien?! Maar elke ochtend weer teleurstelling..
Hier dus nog steeds geen baby. Enige voordeel : ik heb vanmorgen mijn oudste naar z'n eerste schooldag kunnen brengen dus die stress is er nu ook vanaf!! :)
En morgen op de planning om in te leiden, met slag om de arm dat er ook echt plek is.... Dus dat is nog spannend. Kan morgenochtend om half 7 bellen. Pfff en ergens denk ik, moet ik dan toch nog langer afwachten maar ik vrees dat ik dan oneindig kan wachten haha! Vind het wel heel spannend!!

Kaat yeehhh gefeliciteerd!! Maar wat een verhaal!! Jeetje, hele pittige bevalling en dat je eerst 4cm ontsluiting hebt volgens de verloskundige en dan ineens blijkt het minder te zijn?! Maar fijn dat de morfine pomp dus wel fijn was. Ik ben tot nu toe beide keren zonder pijnstilling bevallen en soms twijfel ik wel omdat ik dan denk van wat doe ik mezelf aan, maar aan de andere kant denk ik het lukte de vorige 2x ook en ik wil graag in bad bevallen wat niet mag met pijnstilling... Maar ja we gaan het zien!
Heftig ook de hele nasleep na de bevalling!! Hopelijk kunnen jullie inmiddels wel genieten nu!
@Pandalover al gebeld? Ik ben heel benieuwd of je al gebeld hebt en of je terecht kan. Eerst een ballonnetje?
Was je bij je vorige kindjes ook met 41 weken bevallen?
Super tof dat je je zoontje zelf naar z’n eerste schooldag kon brengen!
Hee veel succes!
 
Ellende hier.
Vanmorgen gebeld, ik mocht komen. Werd later terug gebeld dat ze me verward had met iemand anders dus kon toch niet. (ik was zooo boos en meteen al het vertrouwen kwijt in het ziekenhuis wat ik toch al niet veel had!)
Ik moest einde ochtend terug bellen. Toen kon ik alsnog komen..
Ze hebben tot 2x toe geprobeerd ballonnetje te plaatsen maar dat lukte niet. Het deed zo ontzettend veel pijn, ik viel bijna flauw, raakte compleet in paniek!! Ik vind het nog steeds een raar verhaal maar ze zeiden dat mijn baarmoedermond dus wel zacht is waardoor hij er direct uitvalt, maar het is nog wel een tuutje. En het zit ver omhoog of zo..
Nja ik was in alle staten in ieder geval. Overgestapt op tabletten nu, krijg ik iedere 2u. Moet dus in het ziekenhuis blijven nu..
In principe willen ze morgenochtend pas verder, maar ik hoop toch echt dat het nu gewoon doorzet. Sinds dat ballon gedoe, waardoor ze uiteindelijk toch een soort van flink gestript hebben en inname van eerste pilletje aan 1 stuk door harde buiken, maar tja of het ook genoeg doet....
Ik weet wel dat ik deze bevalling tot nu toe de meest kutte van de 3 vind!!! En dan moet ik ook nog eens ECHT gaan bevallen, laten we hopen dat dat dan maar meevalt..

TMAAM bij jou alles nog rustig dus?
 
@Pandalover ik voel je frustratie! Wat rot zeg. Ik hoop dat de bevalling snel volgt en dat je toch een mooie en vooral voorspoedige bevalling tegemoet mag gaan. Zet hem op!!!

Hier nog rustig helaas… wel mega veel afscheiding (sorry voor tmi) maar zo begon het de dag voor de bevalling voor mijn zoontje ook dus fingerscrossed!!! Zo zo zo klaar mee.
 
Zwindo en Kaat, gefeilciteerd! Geen makkelijke bevallingen zeg. en @Pandalover ik duim voor je!

Ik zit nu pas weer achter mn computer (op mobiel kan ik niet inloggen)

Uiteindelijk is mijn bevalling vanzelf op gang gekomen met 41+5. Mijn verhaal lijkt een beetje op Zwindo verder. Met 4 cm naar het ziekenhuis gegaan, in bad gegaan. Maar de weeën waren steeds vrij kort en kwamen ook kort op elkaar. Ik hield het niet vol, dus ruggeprik. 12 uur later zaten we nog steeds op 4 cm, dus werd het een keizersnede.

Ik heb het allemaal wel als zeer mooi en indrukwekkend ervaren hoewel die weeën voor de ruggenprik niet te harden waren. Top ziekenhuis personeel en ik vond de keizersnede een prachtige en indrukwekkende bevalling.

Ik heb een flinke zoon van 4120 op de wereld gezet, hij heet Josha en is heel lief <3.

2 dagen in het ziekenhuis gelegen, en toen naar m'n ouders gegaan om te herstellen. Daar kwam ook de kraamzorg. Gisteren zijn we thuisgekomen. Nu alle indrukken met z'n tweetjes eindelijk verwerken. Het voeden en (niet) slapen vind ik nog een enorme uitdaging, kraambezoek lukt eigenlijk ook nog niet (behalve intimi)

Ik wens iedereen veel succes en ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen, ook al reageer ik niet op alles!

Liefs
 
Terug
Bovenaan