Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Gefeliciteerd met jullie kleine wondertjes. Geniet ervan kan ik zeggen uit ervaring voor je het weet is die eerste week voorbij met de kraamzorg.

Ik ben morgen 40 weken maar ik vermoed dat de baby nog wel even een dikke week blijft zitten. Ik heb wel al een afspraak gemaakt voor een kennismaking eind volgende week. En dan zien we wel verder. En ze gaan nog proberen te strippen volgende week. Ik moet zo vaak plassen vanaf dat ik op bed lig. Stuk of 9 keer. En mijn baarmoeder drukt tegen mijn ribben aan en de baby zit heel erg laag ook tegen mijn blaas te duwen. Ik probeer wel lekker wat nog kan mijn dagelijkse dingen te doen en nog te genieten met mn man en zoontje nu die nog alle aandacht kan krijgen. Ik ben benieuwd wanneer de andere babys komen. Succes allemaal.
 
Froetie 27-6 meisje, bevallen 24-6!
Paula’tje 1-8 jongen bevallen 13-8!
Zwindo 2-8 jongen, bevallen 10-8!
FlorineN 6-8 meisje
Ndec 19-8
TMAAM 19-8 meisje
Pandalover 20-8 jongen
Junidochter 23-8 bevallen 08-8!
Kaat 25-8 meisje bevallen 11-8!
Mirjammm 27-8
 
Paula’tje gefeliciteerd!! Hopelijk inmiddels aan het genieten, maar het klinkt ook bij jou als een heftige bevalling zeg!!

TMAAM hoe is het met jou?

Nou hier is de baby inmiddels ook geboren!! Woensdag tussen de middag ziekenhuis en uiteindelijk dus gestart met die tabletten. Ik heb er uiteindelijk 10 gehad met elke keer 2u er tussen ('s nachts niet)!!! Er gebeurde echt maar niks gewoon! Donderdag om kwart voor 5 dacht ik volgens mij begint het nu. Om 19u hebben ze mijn vliezen gebroken bij 2cm en toen ging het mega snel. Iets te snel voor mijn gevoel. Ik mocht niet in bad omdat de kamer te klein was, ik was volledig in paniek. De verpleegkundige vond het wel handig om daarover het gesprek aan te gaan en te benoemen dat ik niet zo boos moest doen en me op de baby moest focussen. Nou dat maakte me nog bozer. Ik kon echt niet meer en wilde een ruggenprik. Ik ben serieus 4x geprikt voor infuus op verschillende plekken, lukte niet. Duwen, trekken aan die naald, wat een ellende!! En toen bleek ik al op 8cm te zitten en binnen 10min op volledige ontsluiting en 1x persen was ie er!! Half 10 is ie geboren!

Gelukkig alles verder goed met ons! :) we mochten om 1u 's nachts naar huis. Dat is ook heel gek hoor. Kom je zo thuis met een baby. De kraamhulp kwam pas 's ochtends.
Maar goed, het is allemaal goed gekomen, we hebben een hele fijne kraamhulp en de volledige uren dus dat is super fijn!!
 
Froetie 27-6 meisje, bevallen 24-6!
Paula’tje 1-8 jongen, bevallen 13-8!
Zwindo 2-8 jongen, bevallen 10-8!
FlorineN 6-8 meisje
Ndec 19-8
TMAAM 19-8 meisje
Pandalover 20-8 jongen, bevallen 24-8!
Junidochter 23-8, bevallen 08-8!
Kaat 25-8 meisje, bevallen 11-8!
Mirjammm 27-8
 
Wat een mooie naam Paula! Van harte gefeliciteerd . Wat fijn dat je bij je ouders terecht kon, hopelijk kan je een beetje bijkomen. Die eerste avonden zijn echt pittig, maar dat gaat je lukken. Pak goed je rust en laat je verwennen door de kraamzorg en je omgeving.

Panda, wat een avontuur. Wat jammer dat ze nog de discussie aan gingen over het bad. Maar jeetje 1 x persen, wat snel zeg!!! Jij ook gefeliciteerd en geniet er van. Ben eigenlijk zo benieuwd naar al jullie knappe en lieve kleintjes
 
Gefeliciteerd @Pandalover ! Wat een heftige bevallingen allemaal zeg .. Maar fijn dat je prettige kraamzorg hebt.

Ik had ook fijne kraamzorg maar de combinatie van logeren bij m'n ouders en kraamzorg heel de dag over de vloer maakte mijn hoofd ook wel een beetje vol. Ben nu een dag of 6 weer thuis en het is pittig (vooral de nachten) maar ook fijn om alleen met de kleine te zijn. Ik krijg gelukkig wel veel hulp. De hond logeert nog bij m'n ouders, eerst m'n ritme hier vinden en verder herstellen van de keizersnede.

Ik vind de nachten nog wel zwaar, de kleine wil eigenlijk bijna niet slapen, behalve als 'ie bij mij in de bed ligt ..:) En het voeden gaat goed maar duurt nog wel lang. Hoe is jullie ervaring daarmee, met de nachtvoedingen?
 
Hi allemaal!

Tjeetje, dat is een poosje geleden maar ook hier natuurlijk het excuus dat ik ondertussen bevallen ben haha. Op 9 augustus is onze zoon geboren na een zwangerschap van 38 weken en 4 dagen. Uiteindelijk ben ik op die dag ingeleid gezien ik vanaf 38+2 rond liep met gebroken vliezen maar ik kreeg geen weeën. In vergelijking met de bevalling van onze dochter ging deze veel vlotter en heb ook veel minder klachten na tijd doordat hij geboren is zonder ingreep na een kleine drie kwartier persen. In een uur ging ik van 4cm naar 9cm ontsluiting wellicht door de ontspanning van de ruggenprik die ik had gevraagd. Om 13 uur kreeg ik de eerste weeënopwekkers toegediend en om 18.15 was hij er al. Een lang jochie, dat hadden ze goed (52cm) maar een zwaargewicht was het echter niet met zijn 3080 gram. Mijn moeder mocht in de kraamweek dus mooi op pad voor maatjes 50 die ik op advies bijna niet gekocht had

Het gaat hier verder oké en wat je kan verwachten met een een newborn. We leren elkaar kennen en dat gaat niet zonder slag of stoot.

Leuk om ook de verhalen van de anderen te lezen. Ontzettend gefeliciteerd aan iedereen met hun kleine spruit!
 
Goede nacht dames,

Gelukkig is ziekenhuis niet nodig geweest want ik ben donderdag ochtend gestript en hele dag weeën gehad terwijl ik niet wist het echt weeën waren. Toen rond 5 toch maar vk gebeld had ervoor nog gefietst en wilde nog weggaan zelfs maar mijn man en moeder vonden dat geen idee want de kleine voorweeën die ik dacht te hebben konden ook wel eens echt weeën zijn. Toen kwam vk en die zegt je hebt al 4 cm en had die ochtend 2,5 cm en je gaat bevallen. Rond half 7 werd iets zwaarder, 7 uur vliezen gebroken, toen werd het wel echt pittig en na 18 minuten persen was onze verrassing wisten niet wat werd er. Om 20.35 na eigenlijk maar anderhalf uur echt pittig was onze kleine meid Maud er en we zijn zo gelukkig met zn vieren. Gezegend met een jongen en meisje . En ik ben zo blij ik thuis ben bevallen want, in ziekenhuis had ik een beenprik en nu heb ik alles veel bewuster meegemaakt.
 
Terug
Bovenaan