Fruithapje.. 3 maanden te vroeg?

Ehmm, gezien dit topic van 12 jaar geleden is, vermoed ik dat de mensen die hier hebben gepost geen tips meer nodig hebben ??
 
Ik ben bij beide jongens tussen de 3 en 4 maanden begonnen. Fruit en groente afgewisseld. Oudste nu 2.5 eet super. Behalve natuurlijk als ie geen zin heeft ?. En jongste nu 6 maanden kan je ook alles in zn mond doen eet ook super al stukjes aangezien die tanden heeft. Doe wat goed voor jou voelt. Bij ons bij het cb mocht ik met 4 maanden beginnen en ook gebakken eiwit en pindakaas in het dieet toepassen ivm nieuwe bewijzen tegen allergieen hiervoor.
 
@Suffjuh 
Het is jammer dat het CB daarin klinkklare leugens verkoop, misschien wel onder druk van de voedingsindustrie. 
 
Het onderzoek waar ze op doelen heeft namelijk laten zien dat tussen de VIER EN ELF MAANDEN beginnen met allergie gevoelig voedsel (zoals ei en pinda) de kans op allergie verminderd. Daar is de voedingsindustrie mee aan de haal gegaan: want dat is natuurlijk fijn! Meer potjes verkopen! YES!
Voeden voor de 6mnd heeft wel degelijk risico's. O.a. overgewicht, eczeem, luchtweginfecties, etc. Kijk eens bij de groene vrouw anders :) IS al eerder gelinkt.. 

Geen aanval naar jou: maar wel misschien een waarschuwing of compleet verhaal voor andere mama's die het lezen. :)
 
 
Hoe je het typt komt het wel over als een aanval 
Maar mijn zoontjes doen het super dus ik doe wat ik vind dat goed voelt. 
Tis toch een oud bericht. Denk dat ze het 12 jaar geleden nog niet wisten. En ik vind hoe het tegenwoordig gaat erg overdreven. Maar dat is mijn mening.
 
Vroeger (toen ik baby was) kregen kinderen al met 10 weken een fruithap en die generatie heeft echt niet massaal allergieën ed! Bij m’n oudste 2 ben ik ook voor de 4 maanden begonnen met fruit/groente omdat alleen de fles simpelweg voor hun niet genoeg was, ze hebben helemaal nergens last van. Iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen en kijken naar de behoefte van het kind vind ik. 
 
[quote quote=10250669]Hoe je het typt komt het wel over als een aanval Maar mijn zoontjes doen het super dus ik doe wat ik vind dat goed voelt. Tis toch een oud bericht. Denk dat ze het 12 jaar geleden nog niet wisten. En ik vind hoe het tegenwoordig gaat erg overdreven. Maar dat is mijn mening.[/quote]
Zo is het niet bedoeld.. Wellicht was het anders als ik het had kunnen "zeggen" ipv typen.
Het is m.i. alleen treurig dat een CB met zogenaamde adviezen komt die vanuit  "nieuw wetenschappelijk bewijs" komen, en dat ze dat "nieuwe wetenschappelijke bewijs" dan niet goed hebben gelezen.. CB dient de richtlijnen van de WHO te volgen, en doet dit stelselmatig niet (ook op andere vlakken).
Dat vind ik verdrietig, en ik hoop, dat ondanks het een 12jr oud bericht is, daar een beetje tegengas in te kunnen geven. En moeders juiste informatie te geven. Dan kan je op basis van juiste wetenschappelijke interpretaties zélf een keuze maken die bij je kind past.
Nu is het nog vaak dat ouders zeggen: het Moet van het CB! Anders krijgt ze allergieën ??‍♀️
Het is jammer dat niemand anders dan "de groene vrouw" online het heeft uitgewerkt. Want "de groene vrouw" staat zo zweverig ?. Terwijl wetenschap juist zo feitelijk is ?..
(ja en Stefan kleintjes via Boestvoeding.com, maar daarmee voelen niet bv gevende mama's zich vaak niet geïdentificeerd)
 
Wat een onzin hier zeg, en wat een betweters
Tegenwoordig mag een kind van 3,5 maand van ut cb al oefenhapjes als de baby letterlijk het eten uit vader of moeders mond kijkt en daarbij ook nog is smakt en kwijlt
Elk jaar is het weer anders 
 
Terug
Bovenaan