Fruithapje.. 3 maanden te vroeg?

Ik geef ook alleen maar aan wat onze ervaringen zijn met fruithapje bij 3 maanden. Tuurlijk:  het ene kindje is eerder toe aan iets nieuws dan een ander kindje, maar dan zou ik toch als advies willen geven: ga niet overhaasten. Bij ons heeft dat namelijk geleid tot een meisje wat in elkaar kroop van de darmkrampjes en dat is toch echt geen pretje voor zo'n kleintje!
 
hoi,

ik was gister op het cb en zei dat ik haar fruithap met liga geef , s,avonds groente zoals courgette, pompoen wortel etcen s,avonds een danoontje en ik zei ook dit hadden jullie mij afgeraden toen ze vroeg hoe het ging zei ik prima het liefst blijft Ze eten,je kunt altijd proberen of het lukt kijken wat   haar of zijn reactie op het fruithapje of groentehapje is gaat het goed ga ermee door zo niet wacht dan nog even, ik heb in de boekjes van mijn zoon en dochter gekeken van nu 15 jaar en 10 jaar en daar stond zo,n beetje beschreven hoe en wanneer ik begonnen ben met fruit en groente zo,n 14,5 jaar geleden en aan de hand daarvan ben ik gaan proberen ze doet het goed heeft geen klachten en het consultatie buro zei gister tegen mij vooral doorgaan en dat is toch leuk om te horen ze is nu 21 weken weegt 7400 kg en is 65,5 centimeter lang en ze zit overal net boven de midden groeicurven dus allemaal perfect... ga op je gevoel af jij kent je kindje het best en jij ziet zelf heel goed of het een reactie geeft of niet en dan bedoel ik niet een vies gezicht trekken of zuur gezicht trekken want dan doen ze allemaal dat doet mijn dochter nog steeds bij het eerste hapje  en daarna zit ze met het lepeltje en twee vuistjes tegelijk in haar mond te sabbelen hahaha,   dus let gewoon op de signalen.
maar    inderdaad moet ik zeggen dat als een kind eerder al krampjes had tijdens de eerste drie maanden kan het geven van vroegtijdig fruit en groente wel het krampproces weer starten maar bij  mijn dochter die zeer veel krampjes had juist weer niet, dus het is allemaal individueel bepaalt.

groetjes bianca
 
Nee, tuurlijk is dat geen pretje voor je kleintje, en voor jullie ook niet!
Wat ik ermee wil zeggen, is dat je zelf het beste weet waar je kindje aan toe is.
Dat geeft het zelf wel aan.
En dat je kindje erge krampjes heeft gehad, kon je vantevoren ook niet weten.
Maar net wat jij zegt... het ene kindje is het andere niet.

Ik weet niet wat we Dylano nu moeten geven... Is het de bedoeling dat ze fruit 's middags krijgen en groente 's avonds??
Of maakt dat niet uit??

Groetjes
 
hoi,

de fruithap krijgen ze meestal s,morgens of als twaalfuurtje, en de groente hap krijgt ie van mij als wij avondeten dan zit ze naast ons aan tafel en krijgt zij haar groentehap, want ze zit er altijd   lekker gezellig bij en dan keek ze zo zielig van jullie alles ik niets  dus toen dacht ik gewoon lekker meeeten met ons tegelijk went ze alvast aan onze etenstijd.

groetjes bianca
 
Ooohhh, das wel een goed idee ja... alleen eet ik de ene week s' avonds en de andere 's middags, dit omdat mijn vriend 2 diensten draait, kunnen we in ieder geval samen eten.
Maar mss ga ik dat maar doen ja... Eten apart houden voor hem, zonder zout uiteraard, en hem dat rond etenstijd geven.
Moet ik wel weer ff kijken hoe ik dat ga doen met zijn fles
Nu krijgt hij meestal zn fles rond 16.30 - 17.00.
Is het nu de bedoeling dat hij ook minder in zijn fles krijgt eigenlijk??
En ken ik met broccoli beginnen bijv?

Sorry vooral die vragen hoor, maar vind het toch best wel moeilijk, t is ons eerste kindje dus...

Groetjes Debby.
 
Geen idee of het verstandig is om te reageren. En ik wil vooral zeggen doe als moeder waar je je goed bij voelt en waar je kind goed op reageerd.

Maar mjin idee is dat een kind niet altijd toe is aan vaste voeding zelfs niet met 6 maanden. Ik las dat iemand zei dat het beginnen met 6 maanden nu als gevolg heeft dat hij niets lust en zij het voordeel vind met vroeg beginnen leren wennen aan smaken.
Dat lijkt mij niet.

Met 6 maanden zijn de darmpjes toe aan meer dan vloeibaar voedsel en hebben ze langzaam aan meer voedingstoffen nodig dan alleen melk. Tot die tijd hebben ze genoeg aan alleen melk.
Dat ze dingen volgen die je in je mond stopt is heel normaal idd voeding maar zou je bv een pen in je mond stoppen zullen ze die ook volgen en willen hebben om het te proberen. Dus zou je bv onder het eten ook een boekje of speeltje of alleen een lepeltje kunnen geven dat heeft nog niet echt met interesse naar en in eten te maken.

Bijvoeding is heel leuk maar er word soms wel makkelijk overgedacht een liga bv is leuk om te geven maar al eens gezien hoeveel suiker daar bv in zit. Beter kan je dan beginnen met een soepstengel of rijstewafel. Zijn maar kleine dingetjes om te bekijken.

Hier een super allergisch kind gehad helaas ondanks de bv en streng dieet was het soms heel vervelend omdat idd zoveel mensen haar vanalles wilde toestoppen voor de 6 maanden want dat was toch zielig als wij wel eten enz. Maar nee dat is niet zielig. Voor haar was het dus zielig als ze wel wat kreeg. Hier mee wil ik alleen zeggen dat het niet altijd goed is om bij te voeden voor de 6 maanden en je goed naar je kind moet kijken hoe die er op reageert en probeer je eigen leuke momenten dan uit te stellen watn wat is er nu grappiger dan te zien hoe je kind reageerd op niewe hapjes, smaakjes en dingen maar ook met 6 maanden is dat nog leuk

Nogmaals dit is geen aanval maar mijn idee er over.

groetjes joyce

ps:debby dacht ik? Een flesje laten vallen en vervangen voor een voeding kan je het beste doen als hij behoorlijk wat eet dus dan word de warme maaltijd vervangen door de fles. Tot die tijd kan je het combineren. Dus eerst de warme prak en daarna nog een klein flesje melk voor het slapen.
 
hoi,

haai debby, ik zou nog geen flesjes weglaten, dat doe ik ook nog niet en ze is nu al 22 weken, en ze krijgt gewoon nog steeds vijf flessen het cb zei dat ik kon proberen om 1 fles af te bouwen maar als het niet gaat dan gaat het niet, verder even een reactie op joyce, inderdaad is het voor sommige kinderen beter om te beginnen met bijvoeden na de zes maanden maar ik heb al eens gezegd ik heb al twee kids van 15 en 10 jaar met hun is niets mis het zijn twee bomen van kinderen en met hun moest ik zelfs van het cb beginnen met 3 maanden met het fruithapje en vier maanden de groente hap en dat heb ik nu weer gedaan, zolang mijn jongste er goed op reageert geef ik haar dus alles wat ze no al mag heben en soms ook andere dingen, en van die liga mijn zoon en dochter zijn er groot mee geworden en hebben geen enkel probleem daar mee hebben gehad en het feit dat er suiker in zit dat zit bijna in alles wel, van een liga per dag zullen ze geen kilo,s aankomen, mijn zusje heeft nu een zoontje van 3 jaar,  net als jij is bij haar het  de suiker een zeer belangerijk topic kreeg geen suiker mopcht niet een snoepje geen lange vinger het kind is nu drie jaar en heeft sinds een half jaar suikerziekte type diabetes 1, prikken moest hij elke dag voor elke voeding en nu werkt dit ook niet meer nu moet hij geopereerd worden en een pomp in laten  brengen die de insuline en de alvleesklier moet gaan regelen, want anders haalt hij de veertig niet dus wat ik hier mee wilt zeggen  tuurlijk is het teveel geven van suiker niet goed helemaal mee eens maar trippen over een liga, en beginnen over suiker terwijl je kind nu nog maar een baby is snap ik niet het  lijkt wel of mensen steeds vroeger hun kind op dieet willen zetten, ja deze laatste generatie is te dik althans de kinderen zijn nu al vaak te dik maar de generaties die   daarvoor zaten en opgegropeid zijn met pindakaas en liga en lange vingers daar was  toch niets mee aan de hand. maar goed iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet en ik doe het op mijn manier doe jij het op jouw manier, dit is geen aanval net als jij zegt alleen een reactie, want ik was degen die over liga  schreef.


groetjes bianca  
 
Terug
Bovenaan