fulltime borst

wie nog na 4-5 maanden fulltime aan de bv?
Ik vraag het me zo af want ik zou willen weten wat jullie kindje weegt. JJ is nu bijna 4 maand en is net iets meer dan een kilo gegroeid :s Nu hebben we ook wel een dipje in de bv gehad hoor. Hij weegt nu 4980 gram. Maar hij was de laatste maand wel 4 cm in de lengte gegroeid. Hij zal zoals zijn vader zijn denk ik; lang en dun.

groetjes
JJ 15 weken

ikke heb amy nog fulltime aan de borst
amy woog bij de geboorte 3860 en nu 5700 gram.... dus nog geen 2 kilo gegroeid in 3,5 maand..
het cb vind dit veel te weinig maarja... amy gaat om half 8 der bed in rn rond 2 uur komt ze en dan weer half 8... als ze meer wilt komt ze wel hoor....

amy is wel flink gegroeid!!! die was 49cm bij de geboorte en nu 58 cm!!!!

ach ieder kindje groeit zn eigen curver he!!!

liefs danielle mv Amy 30 maart 2010

Sorry dat ik er tussendoor val, maar de curve die het cb gebruikt is niet zo geschikt voor bv kinderen.
Op het borstvoedingsforum (borstvoeding.nl geloof ik?) hebben ze een curve die geschikt is voor bv-kinderen. Die hebben -volgens mij- een iets andere groeicurve.

ja klopt idd alleen in AMy der geval is de lijn van het cb voordeliger dan die op bv forum!!!

amy ligt bij het cb net onder het gemiddelde en iop die van het bv ligt ze op de aller onderste lijn...

terwijl bij mn zoontje toendertijd idd de curver van het bv forum voordeliger was!!!!!

maar ach elk kindje groeit op zn eigen tempo en zolang ze maar plassen en poepen en tevreden zijn???

Amy loopt wel bij de kinderarts mede doordat zei zoveel spuugt en dus niet goed aankomt

Hier nog een fulltime bv mams... Jasmijn is nu precies 16 weken, ze woog bij de geboorte op 29 maart op 2925 gram en zat eind juni op 6060 gram... Volgende week weer naar het CB maar ik verwacht dat ze dan wat minder aangekomen is... schijnt normaal te zijn rond de 3e/4e maand voor bv kinderen... gebruik op aanraden ook de groeicurve van borstvoeding.com en daar zit ze precies op het gemiddelde en bij de curve van het CB erboven....

Hee, leuk dat er nog een paar fulltime aant voeden zijn!
JJ zit dus onder het gemiddelde, maar zo al mijn kids hoor, ik ben zelf een ukkie en mijn man is dun, stop dat bij elkaar... dan verwacht je ook geen dikke zware babys he!
Nu was die 160 gram van de laatste maand natuurlijk veel te weinig maar ik ben hard aant voeden.
Ik heb zijn afmetingen en gewicht ook bij bv.com ingevuld en naar mijn idee maakt dat niet zo veel verschil, ik zit daar net zoals bij het cb net boven het onderste lijntje.
Maar meneertje is tevreden, plast, poept, slaapt goed (das ook het probleem eigelijk :p) dus wat wil je nog meer. Dan maar geen boeda maar een slanke baby ;)

Ook Joost krijgt nog fulltime bv en is ruim vier maanden oud. Joost was 3485 gram bij geboorte en weegt nu 6250 gram. De laatste tijd groeit hij niet zo denderend meer. 80 gram per week ongeveer. Maar hij is vrolijk, alert en draait zich al op zijn buik en weer terug. qua lengte groeit hij wel goed. Mijn man is twee meter en weegt nog geen 85 kilo (irritant, een vent die minder weegt dan jezelf ;-( ) Dus ws ook lang en dun.
Ik voed me suf en probeer daarbij ook nog te kolven. Maar goed, hij valt niet af, en hij komt het minimale wat hij moet aankomen ook aan.

Leuk dat er nog wat fulltime zelfvoedende moeders zijn.

Oja, nog effe over de curve op borstvoeding. com. Ze hebben daar ook een forum. Dus bij prangende vragen over borstvoeding kun je daar terecht. Je krijgt er ook vrij snel reactie!

Terug
Bovenaan