Gaan voor 2e kindje maar mijn geduld raakt op

A

Anoniem

Guest
Hallo,

We willen graag een 2e kindje en proberen nu al 8 maanden om zwanger te worden, maar helaas... Vandaag weer ongesteld geworden . Je gaat er negatief van denken en vraagt je af of het ooit nog gaat lukken en of er wellicht iets mis is. Hebben jullie dat ook?

Groetjes,

Soepfan

Hoi hoi,

Ik herken het wel. Bij de eerste duurde het bij ons meer dan een jaar. Nu zijn we vanaf vorig jaar september weer aan het proberen  voor een 2de kindje maar wil nog niet echt lukken. Dus alweer 5 maanden aan het proberen. Je wordt er idd een beetje frustie van. Ze zeggen altijd dat je het los moet laten, maar als de wens zo aanwezig is dan kun je het gewoon niet van je af zetten. Heb jij dat ook?

Groetjes Johanna

Oh ja...Wat ik bij de vorige keer deed waren van die ovulatietesten kopen via internet. Dan kosten ze eigenlijk helemaal niks. Misschien iets voor je?

Ja, dat heb ik ook. Ik wil het wel loslaten, maar dat lukt niet. Als je al een kind hebt, ben je zeker blij maar toch kan er een sterke wens zijn. Je hebt het gevoel dat het gezin nog niet compleet is. Ik ben er toch vrij veel mee bezig en iedere maand is het weer een teleurstelling, als het niet gelukt is.

Konden we het maar wat meer loslaten hè?

Die ovulatietesten heb ik inderdaad maanden geprobeerd maar zonder resultaat dus. Ik voel de eisprong ook wel meestal dus nu maar eens zonder ovulatietesten proberen.

Dan wordt het lastig. Ik heb nu de laatste paar keren mijn ovulatie aan gevoeld. Ik heb nu op dit moment ook mijn ovulatie en hebben gisteren gemeenschapgehad en ze zeggen dan toch dat je het beter geen 2 dagen achter elkaar kan doen ivm de zaad kwaliteit? Dus vanavond maar niks en afwachten. Geloof alleen nog niet dat het wel is gelukt. Kan me voorstellen dat het telkens weer een teleurstelling is. Dat heb ik ook. Ik kan er zo door geobserdeerd van raken dat mijn man er wel eens onder moet lijden.

Groetjes Johanna

Dat lees je inderdaad. Beter 1 keer in de 2 à 3 dagen, zegt men. Het is ook moeilijk hoe ermee om te gaan. Vrouwen hebben het er moeilijk mee. Mijn vriend kan zich veel nuchterder opstellen.

Ik ga ophouden met computeren voor vandaag. Tot gauw! Leuk dat je gereageerd hebt!

Ik spreek je gauw weer!

Nog ff....Die kerel van mij is ook zo nuchter.  Ben benieuwd hoe het straks allemaal met je gaat.

Terug
Bovenaan