Gaat het vroege wakker worden ooit over?

<p>Helppp hier een meisje van 1 jaar en altijd zoooo vroeg wakker 5.30 is het elke dag.. Eerst dronk ze dan haar melk en viel ze nog wel eens slaap maar helaas rat lijkt er ook even niet in te zitten maar ik vraag mij vooral af gaat dit nog over haha! Het is echt te vroeg want 5.00 uur zit er ook met regelmaat bij!</p><p>Iemand tips???? </p>
 
Pittig he zo vroeg, je hebt gewoon een vroeg vogeltje :) Mijn zoon werd ook altijd vroeg wakker wij gingen hierdoor optijd naar bed uiterlijk 10 uur sliepen we anders was het niet te doen.. Nu is hij 2.5 en nog steeds vroeg wakker niet zo vroeg als "vroeger" wij hebben toen hij 1.5 was een lampje geïntroduceerd deze gaat op een timer om  7.00 aan en als het lampje aan is mag hij uit bed, dit de eerste week stug vol gehouden en het werkt super, hij roept nu papa mama ik ben wakker lampje aan. Dit geeft hem duidelijkheid want verder kunnen ze geen klok kijken dus worden wakker op gevoel..
Mijn tips voor nu ga optijd naar bed en probeer zo lang mogelijk te rekken dus niet uit bed halen voor een vaste tijd 6.00 bijv. Gewoon in het donker kort en duidelijk het is nacht nog even slapen en dan weg lopen. Later kan je ook een lampje gebruiken en aan het begin zet je de tijd om 5.30 en dan elke dag 5 of 10 minuten later tot het een voor jou acceptabele tijd is. En ga zelf optijd naar bed :)
Succes.
 
Hier ook zo eentje! 5.00/5.30 uur.... Helaas ook niet meer willen slapen, ook niet na zijn flesje. Hij is dan echt klaar om zijn dag te beginnen, mama alleen nog niet...?
Het vroege daglicht speelt natuurlijk ook niet mee in mijn voordeel. Als ik dan beneden kom met m en zijn fles geef, is het daarna ook meteen actie!
Ik heb me er bij neergelegd dat ik nu eenmaal een vroege vogel heb. Hopelijk verandert het ooit nog!
Dus tips...nee, sorry! ?
 
Hoi hoi, 
 
wat erg he lijkt nooit over te gaan! Onze dochter wordt ook tussen 5.00-6.00 wakker. 
Mij zeg dan dat ik haar pas om 6 uur kom halen de avond ervoor. Is ze de volgende dag vroeg wakker hebben wij een sterrenhemel die je op lang en kort programma kan zetten lange programma is 40 min deze zetten wij dan aan. Nadat de sterren uit zijn komen wij haar pas halen en dat weet ze ook, precies 40 min daarna roept ze ons? Maarja geeft me nog wel even 40 min om rustig wakker te worden of verder te slapen. 
Nu probeer ik haar naar 1 slaapje te doen kijken of dat iets uitmaakt, slaapt die van jou 1 of 2 keer?
 
groetjes 
 
[quote quote=10219225]Pittig he zo vroeg, je hebt gewoon een vroeg vogeltje Mijn zoon werd ook altijd vroeg wakker wij gingen hierdoor optijd naar bed uiterlijk 10 uur sliepen we anders was het niet te doen.. Nu is hij 2.5 en nog steeds vroeg wakker niet zo vroeg als “vroeger” wij hebben toen hij 1.5 was een lampje geïntroduceerd deze gaat op een timer om 7.00 aan en als het lampje aan is mag hij uit bed, dit de eerste week stug vol gehouden en het werkt super, hij roept nu papa mama ik ben wakker lampje aan. Dit geeft hem duidelijkheid want verder kunnen ze geen klok kijken dus worden wakker op gevoel.. Mijn tips voor nu ga optijd naar bed en probeer zo lang mogelijk te rekken dus niet uit bed halen voor een vaste tijd 6.00 bijv. Gewoon in het donker kort en duidelijk het is nacht nog even slapen en dan weg lopen. Later kan je ook een lampje gebruiken en aan het begin zet je de tijd om 5.30 en dan elke dag 5 of 10 minuten later tot het een voor jou acceptabele tijd is. En ga zelf optijd naar bed Succes.[/quote]
Dat is n goede tip van dat lampje! Waar kun je die krijgen? 
 
Ik heb onlangs de Zazu Slaaptrainer bestelt via Bol.com. Ons zoontje is nu 2, en hoop echt dat het helpt, want ik heb snachts ook nog een babytje waarvoor ik er uit moet. Als meneer dan ook nog eens om 5u-5.30u naast ons bed staat, vind ik dat best pittig...
 
Ik heb een gewoon woezel en Pip lampje gehaald bij de Leen Bakker geloof ik en een tijdschakelaar bij de Lidl alleen zit die niet standaard in het assortiment maar deze kan je ook bij de bouwmarkt halen. Die slaaptrainer vond ik erg prijzig en was lastig te zien met oogjes open oogjes dicht vandaar dat ik voor het lampje had gekozen. Wel belangrijk dat je consequent bent met pas uit bed als het lampje aan is want ze hebben het snel door als :s en een zacht lampje niet te fel voor als ze wel nog slapen als het lampje aan gaat :D
 
Wij hebben een 'my buddy' met een zonnetje. En dochter roept nu ook pas als het zonnetje schijnt. Top ding! Gewoon een lichtschakelaar van de bouwmarkt is ook een goede tip en een stuk goedkoper :p 
 
Terug
Bovenaan