<p>Hallo!</p><p>Ik ben nieuw hier op het forum</p><p>Ik ben zelf 28 jaar en heb sinds 3 maanden een prachtige dochter.</p><p>Na de geboorte kon ze met een apgar score van 9 en 10 naar huis.</p><p>Echter bleek thuis al direct dat er problemen waren. Ze krijste de hele nacht. Pakte mijn borst niet goed en spuugde heel veel.</p><p>Na vier dagen was ze meer als 10 procent afgevallen en werd ze opgenomen.</p><p>Toen volgden 3 helse maanden van ziekenhuis in ziekenhuis uit. Nee mevrouw u bent overbezorgd en uw kind overprikkeld. Reflux en krampen dat heeft elk kind en ze groeien eroverheen. Ze kreeg sondevoeding als bijvoeding over wat ze niet dronk en ik werd naar huis gestuurd...</p><p>Nadat ik haar voor een derde keer heb laten opnemen omdat ze na drie maanden onder de 3500 gram dreigde te zakken werd er na nogmaals eisen om een onderzoek geconstateerd dat haar maag niet tot nauwelijks beweging maakt. In medische term een gastroparese /luie of verlamde maag.</p><p>Mijn dochter zit nu aan sondevoeding op de pomp/drip en spuugt beduidend minder na een week zit zij inmiddels op 4200 gram dus de groei zit er eindelijk in. </p><p>Nu mijn vraag. Wie is er bekend met gastroparese bij een baby.</p><p>Dokter zegt dat als er verder geen ziektebeeld onder zit (wat bij haar zo is) dat ze eroverheen kan groeien maar dit is geen garantie. Ik vind op internet helemaal niks hierover!</p><p>Alleen maar bij volwassenen en die er dan ook niet meer af komen.</p><p>Zijn hier moeders met ervaring?</p><p>Ik kom heel graag met je in contact</p><p> </p>