Gastroparese

Het leek hier een hele tijd heel goed te gaan.
Ze groeide mooi, spuugde minder en at genoeg
Nu ze in de overgang zit naar wat meer vast zitten we weer in een moeilijke periode.
Ze wil de flessen eigenlijk niet meer hebben , maar brood en stukjes weet ze nog geen weg mee. Plus ze is ziek geweest, We proberen nu wat meer pap en fruit te geven maar ook daar is ze niet een hele grote eter in...
Ze valt weer af...jasses  :( 
 
Ik sta ook open voor een besloten facebook pagina 
Hier gaat het met up en downs 
Vastvoedsel zoals avondeten 
Gaat hier wisselend we geven hem het gepureerd 
Brood eet hij wel 
Verder krijgt hij alles koemelkvrij en pepti
Wij lopen in het vu met hem 
 
Update
 
Onze dochter doet het goed, eet 8 maanden plus potjes, pap , soepstengels etc
Nog niet echt brood, een paar stukjes ...
Spugen nog niet helemaal weg en ze blijft ook wel vaak wat misselijk
We hebben net een provocatietest gedaan, ze schijnt niet meer koemelkallergisch te zijn, mogen nu over op gewone melk..
Dat gaan we rustig aan introduceren.
Ik maak me wel echt zorgen over de misselijkheid en het spugen...ik hoop niet dat ze haar hele leven misselijk blijft zeg :(
 
Update: ik schrijf dit voor mensen die in hetzelfde schuitje zitten en op zoek zijn naar antwoorden. Zodat ze weten hoe het kan gaan..
 
Onze dochter is 1 jaar geworden op 23 mei.
De reflux en het spugen en de misselijkheid is helemaal verdwenen!!!  Zo ontzettend blij mee.
 
Het vaste eten is nog wel moeilijk, ze loopt naar mijn idee daarin wel wat achter.
Brood is ze niet echt een fan van. Avond eten met stukjes gaat nog niet super ( 12 plus maanden potjes) en al met al blijft ze een kleintje. Ook haar koppie is te klein.
Het eten en de groei blijft dus nog wel een punt van zorgen. Hopelijk kan ik hier over een paar maanden positief op terug kijken met een mooie update
 
Kortom , ouders van babys met gastroparese, houd vol! Er lijkt geen einde aan de ellende te komen maar het komt echt! Sterkte.
 
 
 
Hi hallo, 
Ik ben nieuw op dit forum en eigenlijk hier terecht gekomen door jullie post mbt het onderwerp gastroparese. Ik merk dat hier vrij weinig over te vinden is en dan met name bij jonge kindjes. Ik heb op dit moment een dochtertje van drie maanden die de afgelopen 4 weken opgenomen is geweest in het ziekenhuis. Zij is van haar hoofd tot haar tenen medisch helemaal doorgelicht, maar er is geen directe oorzaak te vinden voor het vele spugen dat zij doet en daarmee samenhangend haar gewichtsafname. Wij zijn dan ook naar huis gestuurd met een waarschijnlijkheidsdiagnose (vertraagde maaglediging) en ons meisje zit nu aan de continu / drip voeding dmv een sonde. Daarnaast krijgt zij ook Erytromycine om haar maagdarm werking te stimuleren. Al heb ik de vraag of dit werkt. De kinderarts kan ons vrij weinig vertellen over het verloop en een concreet behandelplan. Er bestaat een kans dat ze hier overheen kan groeien, maar de kans dat dat niet zo is, is net zo groot. Volgende maand mogen we starten met vast voedsel, maar ik hou mijn hart vast. Het geven van voeding (Neocate ivm koemelkeiwitallergie) via de sonde zorgt ervoor dat ons meisje groeit, dus dat is super positief, maar ik merk dat ik zelf maar lastig kan accepteren dat wij aan een ‘lijntje’ leven, omdat er zo weinig valt te zeggen over de toekomst. De artsen blijven maar pushen op ophogen van aantal ml per uur, maar wij zien vervolgens de ongemakken bij onze dochter en remmen dit dus liever wat af. Ik kom graag met moeders of vaders in contact die ook voeding mbv de voedingspomp hebben gegeven om te kunnen sparen, ervaringen te kunnen delen en ook even mijn ei kwijt te kunnen, want ik ervaar heel erg, dat als je hier zelf niet midden in zit je geen idee hebt wat dit met je kind, maar ook met ons als ouder of eventueel het gezin doet. Staat iemand er voor open om in contact te komen? 
Ik hoor graag van jullie! 
 
Hallo!
Jouw verhaal zou die van ons kunnen zijn.
Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben.
Met onze dochter is uiteindelijk alles goed gekomen dus houd hoop.
Geen sonde, geen spugen, geen misselijkheid, geen medicatie. 
 
Wel een kleintje, niet een grote eter
Ik wil wel met je mailen/appen om erover te praten . 
 
Wat fijn dat je reageert! Omdat je hier geen push melding van krijgt, kijk ik af en toe zelf even of iemand iets heeft geplaatst en gelukkig is dat zo, dank je wel! 
Ik kom dan ook heel graag met je in contact. Ik ben bereikbaar via het e-mailadres MMPS.Karrie@gmail.com. Wil je me een mailtje sturen eventueel met je 06 nummer? Dan kunnen we per mail/app contact hebben. 
Ik hoor heel graag van je! 
 
Hallo lieve ouders, 
Eindelijk heb ik een besloten gacebookgroep aangemaakt waarin we wat meer privé met elkaar kunnen delen. Je kunt je aanmelden en eenmaal aangemeld kunnen alleen leden van deze groep elkaars berichten lezen.
https://m.facebook.com/groups/1483656478470774/?ref=group_browse
 
Terug
Bovenaan