Geboren in november 2018

<p>Hoi allemaal,</p><p>Hierbij een nieuwe topic voor alle kindjes die geboren zijn in november 2018.</p><p>Hier kunnen we ervaringen, tips en vragen met elkaar delen.</p><p>Groet Didi</p>

Leuk! Tips en ervaringen zijn altijd welkom. Eefje is nu ruim een week oud en drinkt goed aan de borst. Geen stuwing of pijnlijke tepels meer. Nu moet ze nog wat regelmaat krijgen. Ik hoop dat ik snel verdere wandelingen kan gaan maken! Nu voelt t allemaal nog een beetje vreemd..

Nog eventjes Crazy!
Gek is dat het Steph. Dat heb ik ook. Ben nu net weer even buiten geweest. Klein stukje ivm keizersnede. Maar het is zo onwerkelijk. 
Nino drinkt ook goed. Zitten nu op bijna 100 ml per keer. Ik geef nu flesvoeding. 
We hebben nu nog eens vier dagen verlengde kraamzorg gekregen. Ivm beginnende borstontsteking. Daar ga ik van proberen te genieten. Vind het nog steeds een beetje gek dag 
Hoe bevalt het jou Steph? De kraamzorg? 

Bij ons is Avery nu 8 daagjes oud. 
Ik moet heel eerlijk zeggen ik vond de eerste 2 kraamdagen en nachten erg tegenvallen!
Wij zijn 2 nachten wakker geweest omdat ze af moest kicken van mama en absoluut niet in dr bedje wilde slapen maar op een borst zodat ze warmte had en een hart hoorde bonken.
Voelde mij ook erg onzeker eerste paar dagen en dat uitgesproken naar de kraamzorg. Zij reageerde hier echt heel fijn op.
Dit luchtte voor mij zo op dat het daarna eigenlijk een stuk beter ging!!
Vandaag eerste dag zonder kraamzorg, ben er niet bang meer voor om alles alleen te doen?

Sofie is sinds gisteren een weekje oud. En wat gaat het allemaal super goed! We Genieten samen super erg van onze kleine Meid. We hebben een kraamhulp, echt super!! Komt ook tot Sofie 6 weken is, we hebben 60’uur vergoed die we zelf mogen indelen (België). Gisteren voor de eerste keer naar de action geweest, favoriete winkel van mama. Ook nieuwe kleren gekocht bij de Bristol (wist niet dat ze daar zo’n leuke dingen hadden) tis niet dat ik mijn kleding niet meer pas want ben op 1 week tijd terug op gewicht. Heb er niks speciaal voor gedaan, maar was ook maar 7 kg totaal bijgekomen. Vandaag Sofie in Badje doen met de kraamzorg en kind en gezin komt langs (CB). Zin in weer een nieuwe dag als gezin, alleen slapen papa en Sofie alweer.... hun grootste hobby ook snachts . Ik kan gelukkig ook steeds beter slapen, alles gaat steeds een stukje beter. Nogmaals wij GENIETEN! 

Leuk! Ik klets ook even mee! 
@Stephw Van stuwing heb ik ook last, hoe heb jij ervoor gezorgd dat het wat dragelijker werd/over ging? Ik masseer pijnlijke plekken na de voeding, dan loopt mijn halve borst leeg van de druk en dat lucht op, maar in de tussentijd (2 uren later) zijn mijn borsten alweer flink gevuld! Een koud kompres zou ook goed moeten werken? 

Voor de pijnlijke tepels gebruik in Medela purelan zalf en herbruikbare siliconen Lilypadz ter verkoeling, deze kunnen ook in de koelkast. 

@Loukie-m De eerste nacht heb ik ook geen oog dicht gedaan... vanwege adrenaline en omdat je elk geluidje van je kleinte hoort. Ik was zelf ook een beetje misselijk van de bevalling en van vermoeidheid. Pas de derde nacht kon ik me echt overgeven aan de slaap. 

Hebben jullie ook dat de ene keer de kleine super goed drinkt (uit fles/borst) en direct als een roosje in slaap valt en bijv de keer daarop gaat het erg moeizaam, pakt ze de borst niet 1, 2, 3, raakt ze zelf overstuur en moet ik haar soms even aan mijn vriend geven om vervolgens weer een nieuwe poging, of 2, 3, 4, 5 etc te doen. Soms wel frustrerend, vooral diep in de nacht. Waar zou dat dan aan liggen denk ik dan, want ze weet wel heel goed hoe het moet! 

Ik vond de kraamhulp heerlijk! Deze 2e week is mijn man vrij en dat is ook lekker! De stuwing is weg gegaan vanzelf, ik duwde op de harde plek als ze dronk, legde steeds anders aan en droeg een paar dagen een strakke bh en sportbh om de boel strak ingesnoerd te houden. Sindsdien geen last meer! Ze drinkt gulzig en hapt meestal wel goed aan, wel gek dat je niet ziet wat erin gaat, maar ze poept en plast genoeg dus het zal wel goed zijn haha! Ook bijna geen last meer van de knip en doe dagelijks bekkenbodemoefeningen! We worden echt geleefd, maar het is ook bijzonder! Alleen de nachten zijn nog pittig, ze kan zich zo iedere 2/3 uur melden en dan ben ik een half uur bezig (een borst, luier, nog een borst, terug in wieg). Dus savonds om 20 uur val ik in slaap haha!

Terug
Bovenaan