Leuk! Ik klets ook even mee!
@Stephw Van stuwing heb ik ook last, hoe heb jij ervoor gezorgd dat het wat dragelijker werd/over ging? Ik masseer pijnlijke plekken na de voeding, dan loopt mijn halve borst leeg van de druk en dat lucht op, maar in de tussentijd (2 uren later) zijn mijn borsten alweer flink gevuld! Een koud kompres zou ook goed moeten werken?
Voor de pijnlijke tepels gebruik in Medela purelan zalf en herbruikbare siliconen Lilypadz ter verkoeling, deze kunnen ook in de koelkast.
@Loukie-m De eerste nacht heb ik ook geen oog dicht gedaan... vanwege adrenaline en omdat je elk geluidje van je kleinte hoort. Ik was zelf ook een beetje misselijk van de bevalling en van vermoeidheid. Pas de derde nacht kon ik me echt overgeven aan de slaap.
Hebben jullie ook dat de ene keer de kleine super goed drinkt (uit fles/borst) en direct als een roosje in slaap valt en bijv de keer daarop gaat het erg moeizaam, pakt ze de borst niet 1, 2, 3, raakt ze zelf overstuur en moet ik haar soms even aan mijn vriend geven om vervolgens weer een nieuwe poging, of 2, 3, 4, 5 etc te doen. Soms wel frustrerend, vooral diep in de nacht. Waar zou dat dan aan liggen denk ik dan, want ze weet wel heel goed hoe het moet!