Geboren in november 2018

Heel herkenbaar jullie verhalen.
Ik ben gestopt met borstvoeding en had al snel een beginnende borstonsteking. Harde plekken en behoorlijk wat stuwing.
De volgende tips heb ik gekregen. 
Voor het kolven/borst geven verwarm je je borsten. Dit kan met een warme theedoek die je om je borsten bindt. Ook deed ik wel eens de Zensy(kruik) er even tegen aan. Tijdens het voeden maak je ronddraaiende bewegingen op de harde plekken richting de tepel. Vaak schiet het dan wel los. 
Na het voeden koel je de borsten. Dit kan met witte koolbladeren. Leg de kool in de koelkast. Haal er een blad van af en kneus ze hier en daar. Stop ze in je bh, vooral op de plek waar je een harde schijf hebt. Heerlijk koud! Er zit een goed stofje in wat de vocht afdrijft. Ook heeft de kraamhulp zakjes met appelstroop in de vriezer gestopt. Deze deed ik in een hydrofielwashandje en stopte ik ook in mijn bh.
Onder de douche kan je ook heel goed je borsten masseren om de harde stukken eruit te halen.

Nino slaapt 's nachts de ene keer beter dan de andere. Soms 3 uur er tussen en soms 4 uur. Vandaag een regeldagje

Oh nog iets belangrijks! Kijk goed naar je bh. Strak is goed alleen het moet niet ergens afknellen/striemen te zien zijn. Dit zorgt ervoor dat er melkkliertjes afknellen. 

Hey leuk om te lezen hoe t jullie allemaal vergaat. Onze meid is alweer 2 weken, tussendoor paar nachten in t ziekenhuis moeten blijven ivm geel zien, niets ernstigs. Maar nu weer volop in t ritme thuis. Ze doet t onwijs goed. We geven fles op verzoek, overdag is dat ongeveer om de 3 uur, soms 2. En snachts slaapt ze 5-5.5 uur. Consultatiebureau was dik tevreden, het is een zeer content kind wat nu 200 gram boven geboorte gewicht zit. Dus komt niets te kort ?
Vandaag heeft ze wel allemaal kleine rode puntjes in t gezicht. Ik denk baby acne want ze heeft geen koorts gehad of huilerig. En alleen in t gezicht.

Woow! 5/5.5 uur. Jaloers :)  Nino is morgen twee weken, maar komt toch nog elke 4 uur in de nacht (heel soms 4,5) en overdag 3/3,5 uur. Hoeveel ml drinkt jullie meisje nu?

Ze drinkt per dag 570 ml tot 600 ml. Van t consultatiebureau mag ze 620 ml krijgen maar tot nu toe heeft ze dat pas 1 x gedronken.
4-4,5 uur is ook al heel netjes. Ik hoor van veel vriendinnen dat ze snachts ook op 2-3 uur zitten. Het enige nadeel aan voeden op verzoek vind ik dat elke dag een verrassing is, kunt niks plannen. Volledig afhankelijk van wanneer ze honger heeft. Anderzijds is ze wel super tevreden dus dat is heerlijk.

Ja zeker! 
Ze gaven mij aan dat hij straks zelf een ritme gaat krijgen die je evt wel wat kan vervroegen bijv. Hij komt standaard om 9 uur en je hebt liever 8 uur. Dan doe je dat een aantal dagen achter elkaar en dan verschuift zijn ritme. Als het goed is ;)
Nino drinkt nu 600ml.

Wauw mijn meisje meldt zich snachts iedere 3 uur wel..en dan drinkt ze nog wel uit beide borsten.. maarja ik denk dat dat over een paar weken wel steeds beter zal gaan.. misschien moet ik haar ook niet te snel uit haar wieg halen.. als ze begint te kirren neem ik aan dat ze honger heeft maar kan natuurlijk ook een krampje ofzo zijn.. ik wil ook 5 uur slapen haha!

Terug
Bovenaan