Geboren in november 2018

Stephw ik pak haar ook zodra ze begint te huilen. Consultatiebureau en kraamzorg zeiden als ze eet en niet spuugt dan is t honger. Dus wij voeden dan ook gewoon. Ik heb pas 1 x gehad dat ze geen honger had maar een krampje. Na even te wiegen op de arm kwam er ook echt een grote mensen scheet haha.

Haha dat had ik vannacht ook, pak ik haar uit de wieg, mega scheet en ze valt meteen weer in slaap haha, uurtje later wil ze wel drinken! Maar goed, dan maar iedere 3 uur aan de bak..

Hihi die scheten he! Niet normaal haha. Dat dat uit zon klein lichaampje kan komen. Logisch dat ze dat zeer doet. 
Kennen jullie dunstan babytaal? Als ze Neh roepen is dat honger. En zo zijn er meerdere huiltjes die je kan herkennen. Happen hoeft niet altijd honger te zijn. Ik legde hem toen altijd al aan. Ik heb veel aan de geluidjes. Leer hem steeds beter kennen. 

Hihi die scheten he! Niet normaal haha. Dat dat uit zon klein lichaampje kan komen. Logisch dat ze dat zeer doet. 
Kennen jullie dunstan babytaal? Als ze Neh roepen is dat honger. En zo zijn er meerdere huiltjes die je kan herkennen. Happen hoeft niet altijd honger te zijn. Ik legde hem toen altijd al aan. Ik heb veel aan de geluidjes. Leer hem steeds beter kennen.

Hoe gaat het bij jullie met de borstvoeding/voeding? Onze kleine meid drinkt in principe goed maar soms is ze erg overstuur. Ik moet voeden op schema (elke 3 uur) vanwege haar gewicht (ze was net heen couveuse kindje) en heb het idee dat ze soms niet hongerig genoeg is en ik haar bijna moet dwingen. Of misschien heel hongerig? Of misschien wil ik te snel dat alles goed gaat? Ze spartelt dan fel met haar handen/benen waardoor ik met ‘grof geweld’ (zo voelt het dan) haar hoofdje tegen mijn borst aan moet drukken. Als ze eenmaal goed heeft aangehapt drinkt ze rustig, ca 15-20 min per borst, soms wat korter, soms wat langer. De ene keer (9/10 keer) kan ik haar direct aanleggen en een enkele keer voer ik een strijd. Hebben meer dames hier last van? 

Ook valt ze 9/10 keer tijdens de 2e borst (soms ook de eerste) in slaap en kan ik haar zonder moeite in haar bedje verder laten slapen tot de volgende voeding. 1 keer per 24 uur heeft ze een huiluurtje, dit us normaal volgens de verloskundige, dat 1 keer per 24 uur een voeding niet zo goed gaat. Hebben jullie hier ook ervaring mee? Ze blijft dan na de voeding wakker, huilt als we haar in haar bedje leggen, is weer even stil, huilt weer even, schone luier, toch weer een borst, en zo door. Vanochtend was dit na de voeding van 5 uur zo en ze ligt nu eindelijk rustig in bed! Ik maak me niet perse zorgen maar was benieuwd of meer mama’s dit ervaren. Je wilt je kindje dan graag helpen en geruststellen en gaat alles af (elk huiltje van de Dunstan babytaal) maar weet dan soms even niet wat het is. 
Straks komt de wijkverpleegkundige langs voor een extra check en ik hoop dat ze dan zal zeggen dat ik mag voeden op verzoek! 

Wij geven nu sinds 12 dagen flesvoeding. Eerste dagen ging super. Gister alleen hetzelfde als wat jij beschrijft. Erg veel aan het huilen. Overstrekken e.d. Drinkt ook niet altijd de fles op.
Volgens mij heeft hij last van krampjes. Had ook veel poepluiers. Iets wat minder wordt als je de fles geeft. Ook vandaag nog niet helemaal goed. 
Kan het niet zijn dat je toevallig iets hebt gegeten waar de kleine allergisch voor is? Mijn buurvrouw heeft namelijk een kindje die blijkt allergisch te zijn voor koemelk, paprika en citrus. Nu ze dat vermijd gaat de borstvoeding beter. 

Terug
Bovenaan