Geen borstvoeding ivm borstverkleining

A

Anoniem

Guest
Twaalf jaar geleden heb ik een borstverkleinende operatie ondergaan. Daardoor kan ik geen borstvoeding geven, dat staat vast. En ik vind het eigenlijk echt geen probleem. Ik heb het altijd geweten, dus nooit echt naar verlangd.
Nu ik zwanger ben (20 weken) wordt ik door de halve wereld behandeld als een soort van slechte moeder, want borstvoeding moet bijna tegenwoordig.
Ik vind het prima zo,  maar ik krijg herhaaldelijk de vraag of ik het toch niet zou proberen.
NEE!!! Ik zie het probleem niet zo, maar blijkbaar zijn er mensen die er anders over denken.

Informatie over flessenvoeding van 0-6 maanden is bijna niet te vinden. Dus als mensen nog tips hebben, graag.

ik ben zwanger van mijn eerste(20 weken).
ook ik ga zeker weten de fles geven.
en wat andere er eventueel van denken,dat zou mij een biet zijn.
ik moet het doen en niet zij en tegenwoordig is flesvoeding net zo goed,zei mijn vk.
dus............................
maar inderdaad info hierover is bijna niet te vinden nee.

groetjes esther27

Hoi,

Vooral als je helemaal geen borstvoeding kunt gaan geven mag een ander z'n mond wel houden.   Er mag inderdaad geen reclame gemaakt worden van babyvoeding onder de 6 maanden, en ook geen korting worden gegeven. Dus je zult ook nooit een voeding in de aanbieding hebben. Wel van 6 tot 12 maanden.  

Ik ga zelf wel weer proberen om borstvoeding te geven. Ik vind het en voordeliger (heb nog 3 kindjes) en makkelijk. Als het snachts huilt of niet lekker is dan kan je het sneller even aanleggen. Anders moet je een fles gaan maken. Maar daar wen je ook snel aan hoor.   Daarbij vind ik het een heel mooi moment dat ik zelf voeding voor mijn kleintje aanmaak.  

Bij onze 1e heb ik een half jaar geven. De 2e 3 maanden en de 3e ook 3 maanden. Ik merkte wel, en dat moet ik eerlijk zeggen, zo snel ze een fles kregen was ik minder druk met voeden en ze waren ook een stuk langer zoet.   Het heeft dus echt wel voor en nadelen.   Verder vind ik dat de keus geheel bij de moeder ligt.  De voeding word inderdaad zo goed nagemaakt tegenwoordig dat de keus echt niet schadelijk is of zo.   Succes er mee.   Groetjes gerdientje

Wat ik niet goed begrijp is dat de wereld om jou heen niet begrijpt dat je door deze operatie gewoon geen borstvoeding meer kán geven. Dat moet men toch wel in kunnen zien?
Natuurlijk is moedermelk echt het beste voor je kind dat weet ook elke vrouw die besluit om flesvoeding te geven. Maar het blijft de keuze van de moeder. En er zijn ook hele volkstammen die je scheef aankijken omdat je juist borstvoeding wil gaan geven en aangeeft dat je echt niet zonder slag of stoot zult opgeven en er alles voor uit de kast wilt trekken. Ik ben zelf zo'n type dat echt alle zeilen bij zal zetten.
Mijn advies: Ontwijk in elk gesprek met wie dan ook het hele onderwerp. En als mensen er over zaniken doe dan of je neus bloedt en zeg: "als het had gekund had ik het natuurlijk gedaan, maar in mijn situatie is het gewoon niet mogelijk. En het zelfs proberen kan tot complicaties leiden. Einde onderwerp."

groetjes,
Wietske

hi,
volgens mij kan het consulatiebureau je goed adviseren over de juiste voeding. ik kan kort borstvoeding gaan geven en zal daarna weer voor mijn gezondheid medicijnen moeten slikken en streng dieet houden. die medicijnen kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid van  het embryo  / baby vandaar dat ik een tijdje gestopt ben.  na een week of 6 gaan we over op de flessenvoeding. ik ga ervan uit dat ons kind daar ook alle goede stofjes mee binnen krijgt en een warme band met ons kan opbouwen. t zal door sommige mensen best wel stom gevonden worden. jammer voor hun.
succes met het vinden van de juiste flessen en voeding. gjes Miep36

Ik ben pas 10 weken zwanger, maar ik kan me inderdaad nu al ergeren aan de sfeer die er rondom borstvoeding hangt. Elk 'zwangerschapstijdschrift' dat je maar openslaat heeft het er over hoe geweldig het wel niet is. Ik heb zelf ook een borstverkleining gehad en ik ga ook geen borstvoeding geven. Je gaat je bijna een slechte moeder voelen als je het niet doet.... Zo fout.......

Groetjes,
Kipling26

Hoi,

Ik heb een dochtertje van 4,5 maand. Ik heb ook een borstverkleining gehad, ongeveer net zo lang geleden als jij. Mijn arts zei toen al dat ik nooit bv zou kunnen geven. Nu weet ik dat ze het tegenwoordig toch proberen, maar ik heb dat niet gedaan. Je bent al onzeker genoeg bij zo ´n eerste.
Ik had tijdens de laatste maanden van de zwangerschap ook helemaal geen gevoelig borsten en ook na de bevalling heb ik amper stuwing gehad. Ik heb 1 druppel melk verloren en toen twijfelde ik even, maar de kraamhulp heeft me gesteund en zei dat ik de juiste beslissing heb genomen.

Ik kan me idd ontzettend opwinden dat de flesvoeding voor pasgeborenen echt in een verdomhoekje zit. Niet iedereen kan bv geven en al helemaal niet iedereen kan dit 6 maanden lang. Ik heb info gekregen in een goede drogist.
We zijn  begonnen met Friso normaal. Volgens de drogist kunnen bijna alle kindjes gewoon normale voeding krijgen. Het is onzin om bijv. gelijk met hypoallergeen te beginnen. Behalve als je veel allergieen in de familie hebt.
Mijn dochter krijgt nu een mix van half gewoon en half comfort, omdat ze niet elke dag ontlasting had.
Je zou idd ook info bij het CB kunnen vragen.

Groetjes,

Nina

het is zelfs wettelijk niet toegestaan om reclame te maken voor flesvoeding van 0-6 maanden.

groetjes esther27

Terug
Bovenaan