Geen borstvoeding ivm borstverkleining

Sorry, er ging iets mis met het plaatsen van het berichtje... Wide hem maar 1x plaatsen....  

Het wordt hoog tijd dat ik ga bevallen... de discussies vallen in herhaling. Maar inderdaad met een borstverkleining is voeden vaak, niet altijd!, onmogelijk geworden. Tegenwoordig wordt er gelukkig wel meer rekening gehouden met borstverkleinende operaties. Maar ja als ook je tepels ook op een andere plek op je borsten worden teruggeplaatst, zoals bij een vriendin van mij, dan is het echt niet zomaar meer mogelijk. En inderdaad ik heb begrepen dat je borsten ook extreem gevoelig kunnen zijn geworden.
Meiden laten we elkaar niet veroordelen op vf of bv zonder dat we alle feiten van een geval weten. En als je denkt iets heel zeker te weten onderbouw je argumenten dan goed, en ik ben blij dat iemand nog even uitleg heeft gegeven over wat er met je borsten is gebeurt als ze verkleind zijn.

groetjes,
Wietske

Wat jammer dat iemand het toch weer nodig vind om zo negatief te reageren!!! Ik heb zelf een borstverkleining overwogen maar heb besloten om het uit te stellen omdat ik per se bv wilde kunnen geven en ze me die garantie niet konden geven. Let wel dat is mijn keuze geweest en ik wil daar niet mee zeggen dat anderen fout zitten. Ik heb zelf 11 maanden borstvoeding gegeven en wil nu bij de tweede dat weer gaan doen. Ik kreeg dus ook reacties dat ik te lang voedde zelfs iemand die zei dat mijn zoon niet goed kon groeien van de bv en dat ik hem uithongerde. Ik vind het zo jammer dat jouw omgeving je niet in je waarde laat. Het gaat ze niks aan jij hebt een hele goede reden en al had je die niet zolang je een weloverwogen keuze maakt dan doe je wat het beste is voor jou en je kind of dat nu bv of fv is. ik werk als vrijwilliger bij een bv support groep en heb daar twee vrouwen met een borstverkleining zien langskomen een had bijna geen problemen en heeft 6 maanden volledige borstvoeding gegeven en 1 heeft alles geprobeerd en het lukte gewoon niet. Zeg tegen die bemoeials dat ze zich met hun eigen leven gaan bemoeien en geniet van je kind wetend dat jij de beste keuze hebt gemaakt voor jouw situatie!!!

X Anne

Hoi evelien,

Zelfs op het forum waar je je klacht neerzet over vervelende mensen krijg je'm nog voor je kiezen.   Zo'n een dus gewoon negeren want ze heeft kennelijk nergens geen verstand van.   Als het niet kan, dan is dat gewoon zo en dus mag je wel!!!! zeuren.
Gerdientje

Hallo Dames,
Wat een felle reacties, en wat jammer....Misschien ligt het toch gevoeliger dan de meesten hier doen overkomen.
Ik dacht, hoopte, dat ik duidelijk was in mijn mening, namelijk:
Iedereen mag zelf kiezen wat hij/zij wil, of het nu gaat om het voeden van je kind of wat anders. Maar baseer je mening op feiten. je zal best een enkele arts vinden die je steunt in je mening dat FV net zo goed is als BV, maar als iemand daar een wetenschapelijk artikel over heeft, houd ik me aanbevolen.
Ik snap best dat een borstverkleining niet niks is, en ik weet idd niet hoe het voelt. Maar ik denk dat het eerlijker is om te zeggen dat je het niet aandurft/wilt ( wat in sommige gevallen heel goed te begrijpen is!) dan dat BV en FV even goed is.
Naar mijn idee mag iedereen een eigen mening hebben, en kan je zelf kijken  wat  of je je eigen ideeen bij moet stellen, of juist niet.  Zoals ik al zei: even goede vrienden. (wat mij betreft tenminste..)
Jammer om te merken dat sommigen kennelijk zo op hun tenen getrapt zijn om de mening van een ander niet te respecteren.

60% van de babies onder het jaar die overlijden aan een infectie-ziekte, hadden dit helemaal niet opgelopen als ze borstvoeding hadden gekregen!

Nou, ik accepteer je mening wel hoor.
Alleen begrijp ik dat stukje niet van je! Het is een heel harde uitspraak, als het al uit een wetenschappelijk artikel komt! Ook dan hoeft het niet de waarheid te zijn. Waarom denk je dat de wetenschappers en deskundigen op dit gebied het nog steeds niet met elkaar eens zijn.
Het zou toch niet best zijn als deze uitspraak waar zou zijn???
Hoe moet je je wel niet voelen als je niet  BV hebt gegeven en je kind is overleden aan een infectie????
Ik kan er met mijn verstand niet bij.
En, felle reacties: logisch dat je ze krijgt! Leest je eigen stukje maar eens terug! Dat komt ook wel heel fel over (ook van sommige FV moeders hoor).
En ach, is het jammer die felle reacties??? Het mag toch allemaal??? Daar is een forum ook voor hoor! En jij mag evengoed je mening wel zo neerzetten, maar je vraagt dan natuurlijk wel om deze felle reacties.
Ik vind het wel interessant hoor, houdt het spannend!
En moeders, gewoon fel blijven hoor, ik zie niet in waarom het niet mag. Als het je oplucht, gewoon doen! Ook van de BVmoeders!
Als het je niet aanstaat, dan lees je het niet! En waarom lezen jullie het dan wel? omdat iedereen het eigenlijk wel interessant vindt!
Tja, wat een gelul eigenlijk he

Alle dames,

Gezien mijn ervaringen in het werkveld ben ik het helemaal eens met mvMees!!! Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan: Ik vind dat BV  eigenlijk verplicht moet worden !!! Uiteindelijk zijn we ook gewoon een product van de natuur en vergeten we dat wel eens....  

Terug
Bovenaan