Geen borstvoeding ivm borstverkleining

Hoi,

Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken hoor. Dat gelul ook altijd over borstvoeding. Zelf trek ik me er niets van aan wat die vrouwen allemaal kletsen. Ik mocht zelf geen borstvoeding geven i.v.m. medicijnen die ik slik. Ik heb een prachtige dochter van 7 maanden  die de fles krijgt. Ze krijgt Nutrilon, wat bekend staat als een zeer goede vervanger van borstvoeding. Laat iedereen lekker kletsen! Zelf ben ik, en hele generaties, ook groot gebracht met de fles en we zijn echt niet allemaal dood neergevallen (en toen was de kwaliteit van flesvoeding een stuk minder).. LEKKER LATEN KLETSEN!

X F.

hallo dames,

De discussies over bv of flesvoeding zijn altijd erg fel.
Niks mis mee hoor.
Maar wat me opvalt, is dat zo'n discussie ALTIJD gestart wordt door een
moeder die de fles geeft / gaat geven.

Ik geef ook uit volle overtuiging bv.
Simpelweg omdat het het beste is.
Mijn kindje kan de keuze niet maken, dus doe ik dat voor haar.
Tuurlijk heb ik wel eens een dip, en baal ik ervan dat ik zo afhankelijk ben.
Aan de andere kant zijn de intieme momenten met mijn kleine meisje onvervangbaar
door kunstvoeding.

Ook ik vind het onvoorstelbaar dat er vrouwen zijn die het niet eens willen proberen.
Er zijn altijd uitzonderingen waarin het niet kan, medisch gezien.
Maar dan nog zijn er vrouwen die er sowieso niet aan willen beginnen.
En dan verschuilen achter de woorden van een arts dat flesvoeding net zo goed zou zijn; onzin!

Iedereen succes met de keuze,

groetjes Linda

Ik vind eerlijk gezegd niet dat deze discussie hier nu relevant is.
Het is in dit geval amper een keuze. Waarschijnlijk is niet elke borstverkleining hetzelfde, maar bij mij zijn alle melkklieren doorgesneden om de tepel te verplaatsen. Er is mij duidelijk gezegd dat ik nooit bv zou kunnen geven. En toch door de druk van anderen, eigenlijk alleen maar van onbekenden,  heb ik erover gedacht om het te proberen. Terwijl mijn verloskundige en de kraamzorg het direct accepteerde.

Wachten met de operatie totdat je kinderen hebt? Tja misschien als ik toen al een kinderwens had. Maar het heeft uiteindelijk nog meer dan 10 jaar geduurd. De operatie was ook duidelijk niet alleen cosmetisch maar ook medisch (niet dat dat overigens wat uitmaakt). Daarbij mijn zus heeft dezelfde operatie ondergaan nadat ze kinderen heeft gekregen en zij heeft ook  niet lang  borstvoeding kunnen geven, haar kindjes kregen simpelweg niet voldoende binnen.

Daarbij vind ik dat als de overheid en medische wereld willen dat vrouwen minimaal een half jaar bv moeten geven, ze het bevallingsverlof tot een half jaar moeten verlengen.
Ik zal er zelf weinig over zeggen, maar als je de reacties hoort van vrouwen die uren per dag af zitten te kolven onder de baas z ´n tijd, daar zijn de collega ´s niet altijd blij mee. Nogmaals niet mijn woorden, maar ik zou me dan echt niet op mijn gemak voelen.

Maar goed ik ben heel de discussie beu. Reageerde alleen maar omdat het om een borstverkleining ging en laat me dan toch weer meeslepen.

Nina

ik vind het zo,n onzin dat er mensen zijn die denken dat kinderen te dik worden als ze fles voeding hebben gehad

mijn dochter is in 1997 geboren   en heeft flesvoeding gehad omdat ze de zuigkracht niet had en na twee weken tobben ben ik over geaan op flesvoeding   .
ze is nu 8 jaar oud en   weegt net aan 21 kilo   en heeft kleding maat 140 / 146 ivm met haar lengte en niet omdat ze dik is , ze is bijna 1.50 cm  

mijn zoontje heeft de eerste drie maanden borstvoeding gehad   en hij   is ziek geweest vorig jaar   door een longontsteking   en   hij   heeft verder fles voeding gehad ,   hij is nu bijna 1m ongeveer , en weegt nog geen 12 kilo   en heeft kleding maat 92 98   dus echt ligt aan jezelf dat je kids dik worden en een deel aan je genen en niet aan fles voeding of borstvoeding

en kwa weerstand tegen infecties en ziektes

mijn kids hebben nog geen enkele kinderziekte gehad , helemaal niks geen waterpokken of wat dan ook    

ben nu zwanger van de derde     en ik zie wel wat ik ga doen   , als het kan borstvoeding maar lukt het niet vind ik het ook goed , heb net zo,n band met me kind   kunnen opbouwen met flesvoeding als met borstvoeding

Wat een boel reacties. Iedereen hartelijk bedankt voor het delen van hun mening/gevoel. Wat betreft het niet willen geven van borstvoeding, daar kan ik heel helder over zijn. Ik was 17 jaar toen ik mijn operatie heb ondergaan. Er is toen tegen mij gezegd dat het echt niet zou kunnen omdat ze inderdaad de tepel eruit hebben gesneden en op een andere plaats hebben teruggeplaatst. In de meeste zwanger boeken vind je wel een plaatsje over hoe het werkt met die melkklieren. Dan is gelijk heel duidelijk dat het niet meer kan. Tegenwoordig kunnen ze de tepel op zijn plaats laten zitten en dan heb je inderdaad de kans (als er niet te veel melkklieren beschadigd zijn) dat het alsnog op gang zou komen. Verder is destijds door mijn chirurg tegen mij verteld dat door de enorme borsten die ik toen had (Cup H) de melkklieren zo verdrukt zouden zijn door ander weefsel, dat de kans dat het had gekund heel klein zou zijn.

Kortom, het wel of niet geven van borstvoeding is voor mij nooit een issue geweest. Iedereen moet dat lekker zelf weten, maar voor mij is dat nooit aan de orde geweest.
Wat nu wel aan de orde is, is dat ik niet wist dat er zo fel op gereageerd wordt.
Zoals door jullie veel gezegd heb ik inderdaad het sch**t aan wat anderen vinden en ik ben heel blij met de ervaringsreacties van de dames die een soortgelijke ervaring hebben hebben gehad met zo'n operatie. Is is NOOIT mijn bedoeling geweest om een discussie te starten over het wel of niet geven van BV. Ik heb hierover geen mening, want nogmaals, ik heb die keuze niet.

Heel veel liefs,
Evelien

Terug
Bovenaan