Geen borstvoeding ivm borstverkleining

Dag Evelien,
Een vriendin heeft hetzelfde als jij meegemaakt. Bij haar hebben ze vlak na de geboorte toch nog even geprobeerd of het toch lukte. Soms schijnt het alsnog op gang te komen. Bij haar uiteindelijk niet, bij de apotheek wisten ze precies welke voeding goed was.

Hoi Evelien,

Ook ik heb enkele jaren terug een borst verkleining gehad. Alleen heeft destijds de chirurg tegen mij gezegd dat hij niet met 100% zekerheid kon zeggen of ik ooit bv kan gaan geven. Hij zei letterlijk dat hij niet exact kon zeggen wat er allemaal beschadigd is. Ik had me er min of meer al bij neergelegd maar heb toch besloten om het toch te gaan proberen. Lukt het niet jammer dan maar dan heb ik het geprobeerd. Gelukkig wordt er in mijn omgeving positief gereageerd, iedereen die weet dat ik zwanger ben en een borst verkleining heb gehad die begrijpt dat het misschien niet kan. Dit is inderdaad erg prettig. Het lijkt me namelijk erg vervelend om je maar steeds weer te moeten verdedigen. Belachelijk gewoon. Maar zoals meer dames hier al zeggen heb sch**t aan die mensen die rot hierover doen. Het is jouw beslissing en jouw kindje. En nee je wordt hierdoor niet een slechtere moeder!

Geniet van je zwangerschap. Groetjes Tarwe

hoi

maak je niet druk om wat anderen zeggen

mijn eerste kind is nu 8 jaar en heeft gewoon fles voeding gehad   , en die is nu 8 jaar en groeid echt nog steeds als kool ,  
mijn tweede heeft drie maanden borst gehad en daarna half borst en half fles , en toen geheel fles

nu zwanger van de derde   en als het lukt ook borst voeding ivm dat je ook sneller je kiloos kwijt bent hahahaahahahah , maar lukt het niet dan ook geen probleem

hoor   nu nog net als vroeger dat ik ze pokon geef omdat die kids   zo hard groeien

dus maak je niet druk

en via nutricia en zo   van die merken kan je alles krijgen over fles voeding ,   ik heb altijd die blauw witte bussen gebruikt geloof dat het nu in pakken is   met twee losse zakken erin , maar ideaal is dat  

Hallo Dames!

Ik ben 1 van die rare moeders die hun kind wel zelf voeden, en wel om de volgende reden:

HET IS HET GEZONDST!!!!

Er is nog nooit een producent is geslaagd om antistoffen na te maken, dus hoe goed fles voeding ook kan zijn, borstvoeding is altijd beter! Op fles voeding worden ze inderdaad ook groot, sterker nog te groot...Als je je kind een half jaar zelf voed neemt de kans op morbide obesitas, of te wel veel te dik zijn, met 80% af!
60% van de babies onder het jaar die overlijden aan een infectie-ziekte, hadden dit helemaal niet opgelopen als ze borstvoeding hadden gekregen!

Sorry dames, maar feiten zijn feiten.   Ook dames met een borstverkleining kunnen met motivatie prima zelf voeden.
Als je er voor kiest om flesvoeding te geven, prima. Maar verschuil je niet achter klets-praatjes, wees dan gewoon vrouw genoeg om te kunnen zeggen: Ik geef de fles, omdat ik geen borstvoeding WIL geven. Even goede vrienden.

Oei oei...jij maakt vrienden!
Ik heb zelf 10 weken borstvoeding gegeven, met tepelhoedjes (vlakke en ingetrokken tepels, raar woord eigenlijk: tepels...).Een heel gedoe en geknoei.
Daarna wilde ik twee bv blijven geven (ivm werk, ik zag het niet zitten om daar te kolven, werk in het onderwijs en er is helemaal geen ruimte beschikbaar, weinig tijd enz).
Alleen moest ik als een idioot aan het kolven gaan om die twee voedingen op gang te houden, ik werd er echt stapelidioot van...zat toen ook niet lekker in mijn vel...
Toen de keuze gemaakt om FV te gaan geven. Oh, wat miste ik toch wel de borstvoeding, maar aan de andere kant: FV voelde ook goed!
Bij een tweede wil ik weer BV gaan geven, en toch op die manier het afbouwen met 10 weken, en dan twee BV blijven geven.
Maar dan dit:60% van de babies onder het jaar die overlijden aan een infectie-ziekte, hadden dit helemaal niet opgelopen als ze borstvoeding hadden gekregen! Dat is een harde uitspraak zeg! Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat alleen FV kinderen dit kunnen oplopen. Weet je wel hoeveel BV doorkwakkelen met kwaaltjes eczeem enz??? Genoeg in iedergeval! BV is absoluut geen garantie, zoals jij het doet overkomen, dat je kind geen gevaarlijke infectie kan oplopen.
Op mijn CB zei de kinderarts zelfs: het is niet per definitie dat BV gezonder zijn, minder kwakkelen enz. FV is volgens hen prima! Goed genoeg! Ze deden ook totaal niet moeilijk, hebben me ook niet proberen over te halen... heel fijn.

Nou nou mvMees,

Sorry, maar uit jouw reactie blijkt maar dat je echt geen flauw benul hebt van waar je het over hebt...

Ik zelf heb ook een borstverkleing gehad (nu +- 10 jaar geleden) en ook mijn chirurg heeft toen gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk geen borst voeding zou kunnen geven.. Dat heeft niets te maken met niet WILLEN meer met gewoonweg niet KUNNEN!

Ten eerste is er inderdaad niet altijd bekend of de klieren zo beschadigd zijn dat je nog borstvoeding KAN geven, en ten tweede heb jij geen flauw idee hoe gevoelig je borsten kunnen zijn na zo'n operatie, niet alleen vlak daarna, maar nu nog steeds. Bij mij is het zoals ik al zei zo'n tien jaar geleden, en geloof me, mijn man of ik zelf moet echt niet mijn borsten alleen maar te strelen... ERG GEVOELIG! PIJNLIJK BIJNA ZELFS!!! Zelfs onder de douche, moet de straal niet direct op mijn tepels gericht staan, want dat doet gewoon pijn.

Dus je kan je voorstellen (als je je vooroordelen ten minste apart wilt zetten) hoe pijnlijk het voor iemand zou kunnen zijn als er een kind aan begint te zuigen. Het doet zelfs soms al pijn bij vrouwen die geen operatie of iets dergelijks hebben gehad!

Dus hou jij alsjeblieft op met jouw KLETSPRAATJES! Ik wordt hier echt heel kwaad om, je denkt het allemaal zo goed te weten, maar je laat nu duidelijk zien, dat je echt niet weet waar je het over hebt,

Beschuldig vrouwen er dus niet van dat ze te bedonderd zijn om hun kind de zogenaamde "gezondere" voeding te geven, sommigen vrouwen kunnen het gewoon weg niet. Wees jij maar blij dat jij niet in zo'n situatie zit, en hou op met andreen te beoordelen. Kijk eerst naar jezelf, en ga dan eens goed nadenken, voordat je anderen kwetst met je uitspraken.

Sharon

Nou nou mvMees,

Sorry, maar uit jouw reactie blijkt maar dat je echt geen flauw benul hebt van waar je het over hebt...

Ik zelf heb ook een borstverkleing gehad (nu +- 10 jaar geleden) en ook mijn chirurg heeft toen gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk geen borst voeding zou kunnen geven.. Dat heeft niets te maken met niet WILLEN meer met gewoonweg niet KUNNEN!

Ten eerste is er inderdaad niet altijd bekend of de klieren zo beschadigd zijn dat je nog borstvoeding KAN geven, en ten tweede heb jij geen flauw idee hoe gevoelig je borsten kunnen zijn na zo'n operatie, niet alleen vlak daarna, maar nu nog steeds. Bij mij is het zoals ik al zei zo'n tien jaar geleden, en geloof me, mijn man of ik zelf moet echt niet mijn borsten alleen maar te strelen... ERG GEVOELIG! PIJNLIJK BIJNA ZELFS!!! Zelfs onder de douche, moet de straal niet direct op mijn tepels gericht staan, want dat doet gewoon pijn.

Dus je kan je voorstellen (als je je vooroordelen ten minste apart wilt zetten) hoe pijnlijk het voor iemand zou kunnen zijn als er een kind aan begint te zuigen. Het doet zelfs soms al pijn bij vrouwen die geen operatie of iets dergelijks hebben gehad!

Dus hou jij alsjeblieft op met jouw KLETSPRAATJES! Ik wordt hier echt heel kwaad om, je denkt het allemaal zo goed te weten, maar je laat nu duidelijk zien, dat je echt niet weet waar je het over hebt,

Beschuldig vrouwen er dus niet van dat ze te bedonderd zijn om hun kind de zogenaamde "gezondere" voeding te geven, sommigen vrouwen kunnen het gewoon weg niet. Wees jij maar blij dat jij niet in zo'n situatie zit, en hou op met anderen te beoordelen. Kijk eerst naar jezelf, en ga dan eens goed nadenken, voordat je anderen kwetst met je uitspraken.

Sharon

Nou nou mvMees,

Beschuldig vrouwen er dus niet van dat ze te bedonderd zijn om hun kind de zogenaamde "gezondere" voeding te geven, sommigen vrouwen kunnen het gewoon weg niet. Wees jij maar blij dat jij niet in zo'n situatie zit, en hou op met anderen te beoordelen. Kijk eerst naar jezelf, en ga dan eens goed nadenken, voordat je anderen kwetst met je uitspraken.

Sharon

Terug
Bovenaan