Geen borstvoeding? Niet normaal?

Hallo dames,

Ik ben vandaag precies 12 weken zwanger van mijn eerste kind. Heb eigenlijk nooit gedacht kinderen te krijgen/willen maar het laatste jaar begon het toch wel te kriebelen en ik ben dus ook blij met het goede nieuws!
Maar .... ik heb altijd al geweten dat als ik ooit kinderen zou krijgen ik geen borstvoeding wil geven. Ik kan het niet precies uitleggen maar het is gewoon niets voor mij! Tuurlijk geloof ik best dat het het mooiste is wat er is ... voor veel vrouwen maar voor mij niet. Kortom, ik heb eigenlijk al besloten dat ik het niet zal doen maar merk nu dat ik vrij negatieve reakties krijg of dat mensen zeggen: ach wacht maar, straks wil je het juist wel. Waarom is het zo ' vreselijk' als je geen borstvoeding wil geven? Zijn er nog meer meiden die er net als ik over denken want ik begin me bijna te schamen en hik nu eigenlijk veel meer tegen de hele zwangerschap aan want begin bijna het idee te krijgen dat ik niet normaal ben! Graag jullie reakties?
 
Hier hoef je je helemaal niet voor te schamen zeg, zou nog mooier worden. Dat andere mensen zich maar lekker met hun eigen zaken bemoeien. Als jij je er niet prettig bij voelt, moet je het niet doen. Bovendien is er dan ook een kans dat het helemaal niet zo goed lukt. Iedereen moet voor zichzelf beslissen wat zij prettig vind, als jij liever flesvoeding geeft moet je dat doen. Ik kon geen bv geven, heb 5 weken afgekolfd, maar dat werkte dus niet en ben moeten overstappen op fv en geloof me, mijn kinderen zijn er niet minder door geworden. In tegendeel ze zijn nu 1 jaar oud en nog nooit ziek geweest!
 
Ik heb precies hetzelfde, al lang voordat ik zwanger werd zei ik al dat ik flesvoeding zou willen geven, o.a. omdat ik het voor mijn partner leuk vind en omdat je ook veel verhalen hoort dat het vaak niet lukt en de baby en jijzelf er onrustig van wordt. Maar ik twijfel ook erg door de reacties die je hoort als je geen borstvoeding wilt geven.
Je wordt ook erg onzeker gemaakt doordat men zegt dat het veeeeeel beter is dan flesvoeding en dat kinderen een hoop missen. Ikzelf ben ook grootgebracht door 'de fles'..... maar goed. Ik wens je in ieder geval veel sterkte in je besluit en succes!

 
Je bent wel normaal hoor.er zijn genoeg vrouwen die dat niet willen.ik ben daar ook 1 van .ik heb 2 kinderen en bij allebei geen borstvoeding gegeven en ben nu (onverwachts)zwanger van de derde en bij deze kleine als het allemaal goed gaat krijgt ook de fles.
succes met je zwangerschap!!
shannen
 
Ik snap je volkomen. Ik ben nu 22 weken zwanger van mijn eerste kindje en heb ook altijd gezegd dat ik geen borstvoeding wil gaan geven. Er werd mij altijd gezegd dat als je zwanger was dat gevoel wel zou veranderen. Nou voor mij niet. Nu wordt er gezegd dat als het kindje eenmaal geboren is het gevoel wel zal komen. Ik sluit per definitie niets uit maar kan me niet voorstellen dat dit gebeuren zal. Een vriendin van mij is 29 weken zwanger en heeft precies hetzelfde gevoel. Haar zus zal een deze dagen bevallen en kiest ook bewust voor flesvoeding. Zo heel raar is het in mijn omgeving gelukkig niet. Kies wat bij je past en dan zal je kindje het gelukkigste zijn. Want een moeder die met tegenzin de bortst geeft is geen ontspannen moeder en dit zal het kindje ook voelen.

 
nee hoor is helemaal nie zo erg als dat men zegt ik ben nu zwanger vand e 2e en metd e 1e had ik nie genoeg melk ik denk nu wel maar heb toch besloten om fles te geven waarom ja weet ik veel is makkelijk en ik vind het gewoon fijner borst heeft ook wel iest moois maar ja ik heb toch liever fles zowiezo omdat me dochter dadelijk oookd e fles wil geven en papa dus waarom zou ik dan eeeerst moeten kolven en dan pas geven als het gewoon makkelijker kan verder veel succes met je zwangerschap
 
Als je het zo zeker weet, dan is het toch duidelijk en je hoeft je tegen niemand te verantwoorden het is je eigen keus. Al werkt dat in de praktijk wel anders,maar laat je zwangerschap er niet door verpesten en sta erboven.
 
Terug
Bovenaan