Geen borstvoeding? Niet normaal?

hoi anoniem

ik ben nu 24 weken van mn 2e en ook ik heb geen borstvoeding gegeven bij de 1e en ben ik ook niet van plan bij de 2e.
tis ook nix voor mij en flesvoeding is net zo goed heb ik me laten vertellen.
ja en wrom ik het eigelijk niet wil is gewoon omat je altijd zit te hannisse als je weg gaat of je hebt bezoek of zoiets en dn kun je wel kolven maar tis gewoon ook nix voor mij.
ik heb er nooit negatieve reacties over gekrege hoor dus snap niet wrom ze dt bij jou wel doen..
meid laat je niet gek maken en geef dat kind gewoon de fles..hihi..

liefs chantalle
 
Je hoeft je hier echt niet voor te schamen. Ik ben zelf 8 weken geleden van mijn dochtertje bevallen en ik wist al voor ik zwanger was dat ik geen borstvoeding wilde gaan geven omdat ik me niet lekker voelde bij dat idee. Je hoort inderdaad dan alleen maar negatieve dingen. De flesvoeding van tegenwoordig is daar ook goed op afgestemd en ik ben zelf ook met de fles groot gebracht en ik ben ook nooit ziek geweest en heb ook geen last van allergieen. Dus gewoon doen wat jij denkt dat goed is en je niets aantrekken van wat anderen zeggen.
Veel geluk met je verdere zwangerschap.
Groetjes Daantje
 
Ik heb zelf el borstvoeding gegeven, maar wist ook meteen dat ik dat wilde. Wat ik uit ervaring kan vertellen is dat als je er niet achter staat, omdat het gewoon niet bij je past, je het toch niet kunt volhouden. Ik ken meiden die het hebben geprobeerd, terwijl ze het eigenlijk niet zagen zitten en die zijn er al vrij snel mee opgehouden. Soms omdat ze het niks vonden of vanwege de klachten die je ook kunt krijgen (stuwing, kloven, borstontsteking etc.). Bespaar je kind en jezelf deze frustratie en doe wat je zelf wilt.
 
Je moet doen waar jij jezelf prettig bij voelt of het nu fles of borstvoeding is. Ik vind dat je je kindje met een fijn gevoel moet kunnen voeden, als je bv zou gaan geven en je je vind dit niet fijn dan is dat gedoemd om te mislukken. Hoewel ik erg voor bv ben vind ik dat ieder op hun manier hun kind mag voeden daar heeft niemand iets mee te maken. Het is jouw kind en jij bepaalt wat goed voor hem/haar is. Je zult waarschijnlijk ook tegen reactie van de VK krijgen.
Succes met je zwangerschap

Groetjes Sannie
 
Hoi,

Bij mijn eerste twee wilde het niet lukken met borstvoeding, ben dan ook zonder mopperen aan de fles gegaan,nu ben ik 10 jaar na de laatste weer zwanger en ik ga het toch weer proberen, er schijnt tegenwoordig veel betere begeleiding te zijn én mijn twee kinds hebben allebei voedselintollerantie, koemelkallergie en astmaproblemen, dat is allemaal onder controle, maar kan er toch niet omheen te denken dat dat misschien voorkomen had kunnen worden.

Kies lekker voor wat bij jou past, het heeft allebei zijn voordelen.

Jeanette
 
Ik heb bij mijn eerste zes maanden bv gegeven. Maar, mijn dochtertje heeft heel veel last van exceem, dus op dat gebied hoeft het niks te zeggen hoor! Ze is wel weinig ziek, maar of dat nu door de bv komt? Lekker een flesje geven als je je daar beter bij voelt! Groetjes, Joosje
 
Toen mijn dochtertje geboren werd besloot ik om bv te gaan geven maar helaas deed dit zo verschrikkelijk veel pijn dat ik huilend de borst gaf.Toen ik aan de vk aangaf dat ik wilde stoppen werd mij gewoon verteld dat ik nog niet moest opgeven etc dus onzeker als ik was ging ik door tot mijn man zo kwaad werd dat hij de vk verteld heeft dat het mijn lichaam was en wij die keuze zelf wel konden maken.
Nu kies ik dus ook voor de fles en denk dat ik een veel prettigere kraamtijd tegemoet ga.
Gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt!!!!
 
het is je eigen keus natuurlijk alleen ik begrijp zelf niet waarom mensen er voor kiezen om niet het allerbeste aan je kind te geven. Het is beter dan Fv dat is bekent. Fv is een goed alternatief dat wel.
Als bv niet lukt is het natuurlijk een heel ander verhaal.
 
Terug
Bovenaan