Geen borstvoeding? Niet normaal?

hey meis, ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat borstvoeding de beste voedings stoffen bevatten die je je kleintje kun tgeven en voro al de eerste para dagen wanneer er colostrum uit komt een beetje gelige melk wat suepr goed afgestemd is en voor de weerstand van je baby perfect is.
Je hebt tegenwoordig de keuze en dat was vroeger niet zo als jij je er prettiger bij voeld ga je fijn de fles geven.. beter geniten met een flesje dan met tegen zin de borst...
Maar het is natuurlijk wel zo dat wanneer je het nog niet hebt mee gemaakt er toch best moeilijkeen beslissing over kunt nemen.... Maar wanneer je na de geboorte nog steeds dat gevoel hebt doe je fijn wat jou het beste lijkt!!
Ik wens je heel veel suces en trek je niet te veel aan van alle `goed bedoelde adviesen` het is jou leven en geniet zo als jij dat wilt!!
(ps. ben wel benieuwd waarom je het gevoel hbt dat het je tegen zal taan..)
xx bibi :)
 
Het is tegenwoordig juist heel gewoon dat vrouwen voor flesvoeding kiezen, mijn nichtje van 3 heeft ook nooit bv gehad en die is echt bijna nooit ziek, het is gewoon wat je zelf het prettigst vind, ik moet je eerlijk zeggen dat ik er ook nog niet helemaal uit ben wat ik ga doen en ik ben nu 35wk en 4 dagen zwanger, ik denk dat ik de eerste 6 weken bv ga geven en daarna ook overstap op flesvoeding.
Maar je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor iedereen doet het op zijn eigen manier.

Succes met de zwangerschap
 
hoi

ach weet je, ieder zijn keus. een gelukkige mama is misschien nog wel veel belangrijker dan al of niet borstvoeding krijgen. het enige is, dat ik wel de eerste week zou doen, dan krijgt je kind in elk geval dat colostrum binnen en heeft het een goede start ivm allergieen en ziektes.
Bedenk: afbouwen kan altijd maar alsnog aan de borst krijgen niet!

groeten
Liesbeth

 
Tegenwoordig wordt bv geven super gestimuleerd. Daardoor ontstaat er een cultuur waarbij mensen die flesvoeding geven zich gaan schamen voor hun besluit.
Je moet doen waar jij je lekker bij voelt.
Ik geef nu 9 weken bv. Ik had niet verwacht dat ik het zolang vol zou houden. Ik had me er wel in verdiept maar zag dat gelurk aan mijn tiet en dat voeden in het openbaar helemaal niet zitten. Nu blijkt dat ik er toch anders overdenk maar die beslissing heb ik wel zelf gemaakt.

Dus luister naar je gevoel en nog gefeliciteerd met je zwangerschap
 
Lekker je eigen mening aanhouden, niet laten beinvloeden door anderen. Mensen denken zich tegenwoordig overal mee te bemoeien.
Ben je een paar jaar getrouwd: wanneer ben je nou zwanger?
Heb je een kindje van 2: wordt het geen tijd voor een broertje of zusje?
En het gezeur rondom borstvoeding waar jij nu tegen aanloopt.
Meid, ik snap helemaal wat je bedoeld, flink ergelijk zijn die vragen, ik wordt er in iedergeval behoorlijk geirriteerd door!
Mijn oudste heeft altijd een fles gehad en de tweede zal dat ook krijgen, dus iedereen kan de boom in die het beter denkt te weten.
Laat elkaar toch lekker in zijn waarde, iedereen kan zelf zijn keuzes bepalen.

Groetjes Mosy
 
Ik heb het ook nooit gewild.. Maar onder druk van andere toch geprobeerd.. Geloof me het werkt niet als je er geen 100 % achter staat en ik heb een dolgelukkig kind die groter is dan gemiddeld en kern gezond.. niets aan de hand.. ik ken er meer die het niet wilde.. en die 2 weken dat ik er mee bezig ben geweest voelde ik me vreselijk.. ik vond het helemaal niet geweldig..gewoon doen wat je hart je ingeeft hoor.. andere mensen kunnen wel praten maar uiteindelijk ben jij degene die met die keus moet leven en niet hun.. Doen waar je goed bij voelt.. zonde van deze tijd om er over te piekeren joh.. geniet ervan.. Succes, marianne
 
Maak je niet druk hoor...ik heb ook altijd gezegd dat ik geen borstvoeding wil geven en dat wil ik eigenlijk nog steeds niet.
Ik heb echter wel besloten, omdat ik gelezen heb dat de eerste moedermelk heel belangrijk is voor de kleine, dat ik de eerste paar weken 's nachts borstvoeding ga geven en overdag de fles. Als dit tenminste kan, maar heb gehoord dat het moet kunnen.
Zo belast ik mijn partner 's nachts ook niet, kan hij lekker doorslapen en overdag kan hij of de opa's en oma's lekker de fles geven.

Als jij geen borstvoeding wil geven is dat toch ook goed. Tegenwoordig is de flesvoeding ook erg goed...dus laat ze maar praten en doe waar jij je goed bij voelt.

groetjes,
Irma
 
Hoi Hoi,

Ik vind niet dat je je ervoor moet schamen ik ben in mijn vrienden kring namelijk de enige die wel borstvoeding geeft.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat als je het besluit niet te doen voor jezelf ipv bijvoorbeeld medisch redenen of als het gewoon niet gaat, dat gebeurt nl ook regelmatig dan vind ik het wel eenbeetj egoistisch., Vooral omdat het gewoon beween is dat het het beste voor je kindje is.

Hoe je het ook wend of keert het is jouw keuze en je moet het zelf weten. Wat de mensen er ook van denmken. Je hebt nog een half jaar om erover na te denken. Succes en een fijne zwangerschap toegewenst.

Groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan