Geen borstvoeding? Niet normaal?

Ik wilde zelf heel graag bv geven en na een hele goede begeleiding van de kraamhulp is dat gelukkig ook gelukt. Volgens mij is het geven van bv gedoemt te mislukken als je er zelf niet achter staat en om alleen de eerste week bv te geven dan krijg je echt alleen maar de ellende van het geven van bv mee. Tenminste de eerste week vond ik zeker niet fijn omdat mijn tepels en borsten er erg gevoelig van werden. Gelukkig was dat na een week helemaal weg en kan ik nu echt van het geven van bv genieten. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je vooral niets tegen je gevoel in moet doen dat geeft alleen maar onrust en waarschijnlijk wordt je er doodongelukkig door.
Laat de mensen om je heen maar kletsen maar doe gewoon wat goed voor jou voelt.
 
Je schrijft dat je best wel weet dat het het mooiste is wat er is, maar dat doet er helemaal niet toe.
Het is het BESTE wat er is voor je kindje en als je daar 6 maanden je best voor moet doen, dan heb je er dat toch wel voor over? Tijdens je zwangerschap laat je toch ook ongetwijfeld van alles staan, ten gunste van je kindje? Iedereen wil het beste voor haar kindje, Bugaboo, dure kamertjes, weet ik wat nog allemaal meer, maar besluiten dan wel om kunstvoeding te gaan geven... tja, daar kan ik met mijn pet niet bij
Als het kindje nu eens zelf zou mogen kiezen... Die tieten hangen niet voor niets aan je lijf hoor!
Ik heb zelf een moeilijke bv periode gehad, waarbij ik 6 maanden lang alles afgekolfd heb. Ik praat dus niet vanuit een gunstige situatie, maar heb er wel alles aan gedaan om mijn dochtertje op die manier in ieder geval wel die oh zo belangrijke bv mee te geven.
Enne, bv-maffia ben ik niet hoor; draag geen geitenwollen sokken; heb een Bugaboo en een heel mooi kamertje....
 
Hallo! Ik ben nu 14 weken zwanger en heb helemaal hetzelfde gevoel. Ik wist can het begin dat ik geen borstvoeding wil geven en ik krikg in mijn omgeving ook veel negatieve reacties en voel me hier enorm somber en eenzaam door. ( ik woon in het buitenland en heb hier niet mijn familie niet)
Nu heb ik wel een vraag, is het nadelig om geen borstvoeding te geven? Ik heb gehoord dat dit de kans op borstkanker vergroot? Als je niet begint met borstvoeding, maakt de borst dan ook geen melk aan? Alvast bedankt is allemaal nieuw voor me groetjes!
 
Hallo! Ik ben nu 14 weken zwanger en heb helemaal hetzelfde gevoel. Ik wist can het begin dat ik geen borstvoeding wil geven en ik krikg in mijn omgeving ook veel negatieve reacties en voel me hier enorm somber en eenzaam door. ( ik woon in het buitenland en heb hier niet mijn familie niet)
Nu heb ik wel een vraag, is het nadelig om geen borstvoeding te geven? Ik heb gehoord dat dit de kans op borstkanker vergroot? Als je niet begint met borstvoeding, maakt de borst dan ook geen melk aan? Alvast bedankt is allemaal nieuw voor me groetjes!
borstvoeding verkleind de kans op borstkanker voorzover ik weet.
En ja, een paar dagen na de bevalling krijgen de meeste vrouwen stuwing. (Heel veel melkproductie.) Maar het lukt niet iedereen om borstvoeding te geven.
In ieder geval in Nederland is kunstvoeding ook gewoon heel goed.
Maar in borstvoeding zitten ook goede bacteriën. In de eerste week heeft je baby nog geen maagzuur, en komen die bacteriën in de darmen helpen met de spijsvertering.
En bij reflux heeft borstvoeding een verzachtende werking.

Maar er zijn veel mensen gezond groot geworden zonder borstvoeding, dus een schuldgevoel op dat gebied is echt niet nodig.
 
Ik heb bij de oudste borstvoeding geven.
Maar na 3 maanden gestopt ik had niet genoeg voeding waar door ze maar bleef afvallen.
Bij de andere twee meteen de fles omdat ik antipsychotica en antidepressivia moest gaan slikken ivm depressie en psychose.
Maar het is helemaal goed gekomen de jongste dochter is nu 6 en nog maar 2 keer ziek geweest in heel haar leven.
Ook bijna nooit verkouden.
Fijne zwangerschap nog.
 
Terug
Bovenaan