geen eetlust, wie herkent dit?

Lieve aanstaande mama's,

Ik ben nu 7 weken zwanger en ja....ik als iemand die veel at, eet en drink nu bijna niets :(. Vooral in de ochtend wat ik eet gaat er weer uit. De hele dag door misselijkheid. Koken... Daar heb ik totaal geen motivatie voor. Hebben jullie tips hoe ik alsnog belangrijke vitamientjes binnen kan verwerken?
 
Heel herkenbaar,

Ben nu ruim 10 weken zwanger van de eerste en heb sinds de 7e week heel erg last van misselijkheid en ook overgeven de hele dag. Voor mij werkt het goed om s'ochtends in bed eerst een pakje lu mini crackers te eten voordat ik uit bed ga, ben dan nog wel misselijk maar hoef niet te spugen. En probeer vooral veel te drinken (ben opeens verslaafd aan ice thee green) en de hele dag kleine beetjes te eten, zorg dat er altijd iets in je maag zit, als je maag leeg is is het alleen maar moeilijker om weer te gaan eten. Ook is voor je maag hartig makkelijk te verdragen als zoetig. Aan vettige dingen moet ik overigens ook niet denken, de gedachte alleen al...

Om wel alles binnen te krijgen gebruik ik vaak me blender met fruit enzo, maak ik een shake met yoghurt, banaan en ander fruit, zorg er wel voor dat hij niet te zoet of te zuur is, dan houd je het makkelijker binnen.
 
Ik ben nu 6 weken zwanger en heb nu al een hele week geen zin in eten. ik heb wel een honger gevoel maar heb verder nergens zin in. heb hierdoor ook geen zin om te koken want weet ook niet wat ik dan moet maken. verder ben ik niet misselijk maar heb wel zin om de hele dag op de bank te liggen
 
<p>Ik ben nu 17 weken zwanger en worstel nog steeds met GEEN eetlust hebben..</p><p>Bij mij helpt het om kleine dingetjes de gedurende dag te eten (natuurlijk heb ik ook gewoon ontbijt, lunch en avondeten. Mét errrrug veel moeite)</p><p>fruit, danoontjes en m'n verslaving sindskort: prinskoekjes..</p><p> </p>
 
<p>Nou, conclusie: heel veel vrouwen hebben dit dus! </p><p>Ik heb minder eetlust sinds week 6, ben nu 9+4. Etenslucht doet me kokhalzen. Alles wat vet is, jus, kroketje dat soort dingen, lukt gewoon niet. Fruit gaat heel goed, mits niet zuur. Vruchtensap gaat dan weer niet. Word s ochtends al misselijk wakker. Biscuitjes en water en dan pas opstaan helpt. Ondertussen ben ik afgelopen week al 2 kg afgevallen. Ik houd het nu maar bij. Hopen dat het niet veel meer wordt. Ik eet maar gewoon wat wel gaat. Succes allemaal dames! Wel fijn om te lezen dat het vaak na 14 weken minder is of wordt :)</p>
 
<p>Oh en ik slik dus nu vitamines om op kracht te blijven: ijzer met vit c, foliumzuur met vit d en calcium (ik ben lactose intolerant, dus krijg via andere voeding niet genoeg calcium binnen voor een zwangerschap).</p>
 
Terug
Bovenaan