geen geboortekaartjes :-(

Ik heb het allemaal nog eens nagerekend en ik heb echt geen geld meer over voor geboortekaartjes :-( Ik had nog wel zo'n leuk kaartje gemaakt, maarja. Mijn ex schoonmoeder stuurt me nu uit amerika van die voorgedrukte vellen waarbij je alleen de naam en gewicht enzo met pen hoeft in te vullen. Is niet zo heel leuk als een echt geboortekaartje, maar anders is het wel (en het is gratis omdat zij ze betaald).

Kraambedankjes heb ik ook maar geschrapt want ook dat kan er niet vanaf maar op zich vind ik dat minder erg.

't is wat met de financien, een geluk heb ik wel, ik heb genoeg kleding voor allebei de kinderen tot volgend jaar, dus het aankomend kindergeld kan ik gebruiken voor het betalen van de kraamzorg.

wat jammer voor je zeg, ik zat al te denken of ik iets voor je kon doen, maar helaas wij leven straks ook met zijn 5en van een modaal salaris, niet erg het is onze eigen keuze maar dus ook niet zo dat ik kan zeggen kom maar op meid, ik print ze wel voor je.al zou ik het graag doen.nou ja in ieder geval kun je nog iets versturen ,en denk maar zo je hebt straks een prachtdochter in je armen en dat is een stuk belangrijker dan een kaarje, maar ik snap je teleurstelling.
groetjes saskia

oh maar dat zou ik helemaal niet willen dat iemand anders ze voor me ging printen, ik zou het een heel lief idee vinden, maar dat zou ik toch niet kunnen aannemen.

Ach die kant en klare zijn ook wel leuk, maar ik had voor haar gewoon graag hetzelfde gewild als voor mijn zoontje. Ik wil geen verschil maken namelijk, maarja bij mijn zoontje had ik een partner die meebetaalde, nu heb ik een ex die geen rooie cent bijdraagt en ik leef van een uitkering, bij mijn zoontje had ik nog een baan. Het is dus gewoon een heel andere situatie. Als ze later groot is kan ze er hopelijk wel begrip voor opbrengen dat haar geboorte kaartje iets minder mooi is dan die van haar broer.

Hoi Mommy75,

Ik lees alleen nog mee hier op t forum...al hoor ik hier eigelijk niet meer thuis  Onze kindjes zijn inmiddels alweer bijna 5, 3 en 2..
Maar ik lees dat je eigelijk weinig tot geen budget hebt voor kaartjes...dat had ik bij mijn dochter ook niet...maar heb toen een foto ingescand van mezelf met dikke buik en die op een cdtje gezet en mee genomen naar een kopieerbedrijfje..die hebben m op groen (welke kleur je dan ook wilt ze hebben daar van alles)  papier gezet en ik heb er een tekstje ingezet en ik was voor 50 kaartje en enveloppen en postzegels nog geen 25 euro kwijt..tis nog een idee??

ik wens je succes met de laatste loodjes en succes met creatief zijn!

groetjes Jess

hallo mommy

wees niet bang voor later hoor in verband   met je kaartje

je neemt namelijk de juiste beslissing

als kinderen later gaan vragen en je kan uitleggen dat je een keuze had of dure kaartjes en iets minder eten bijvoorbeeld

of geen eten maar wel vette kaartjes dan zou je kindje tegen je zeggen mama wat ben ik blij met zo,n goede mama want je kunt zeggen
eten gaat voor is een hele goede rede toch

nou meid sterkte met alles
groet van een oma

hoi mommy..

ik zou me echt niet schuldig voelen
wij hebben het ook   wij leven zelfs onder het minimumloon ( kreeg gister een brief van het gak dat ik ma 255 euro kreeg voor zwangerschapsuitkering moet ik maandag even over bellen..) mijn vriend krijgt ma 415 in de maand dus ik was kostwinnares :p als ik werkte en mn ww erbij kregen we samen amper 1000 euro.
je weet hoe het is om   van een uitkering te leven en dit zeg ik absoluut niet om zielig te doen maar wij hebben nog minder dan dan de samenwonendennorm en dan vinden mensen het gek dat je schulden hebt.

ik moet nog dekens en matraslakens halen en 2 kruiken halen en een pak voeding en dat vind ik belangrijker dan dure geboortekaartjes...

ik wil ook zo graag gewoon normaal mooie kaartjes maar de moeder van een vriendin gaat waarschijnlijk via pc iets maken heb een mooie afbeelding van inet afgeplukt en dan merken we het resultaat wel haha van  de week  is dat meisje jarig dus kan ik haar moeder dat vragen van wanneer t klaar is en of ze er echt wel tijd voor heb voel me zo al schuldig genoeg

het belangrijkste vind ik dat je je kindje aandacht en liefde geeft :p en dat zal die van ons net als die van jou en alle anderen hier genoeg krijgen :p

liefs miranda
35 wk

Ik heb denk ik wel leuk en heel goedkoop idee, je pakt gewoon wit papier of misschien als je dat kan krijgen wat leuker dikker (gekleurd)   papier, geeft je jongen een pot vingerverf en laat hem op elke kaart zijn hand zetten, en dan schrijf je de gegevens erbij (naam e.d.) en je hebt een heel goedkoop leuk kaartje, mijn nichtje had bij haar geboorte hetzelfde kaartje (echter dan 26 jaar geleden) en werd toen als origineel bestempeld.

Je hebt er wel wat knipwerk aan :) maar je kan er wel 2 uit 1 a4 denk ik halen misschien zelfs wel 3...

Leuke ideeen allemaal :)

Ik had al een pakje van die kant en klare in huis, wel in het engels maar goed, dus die heb ik gisteren voor zover mogelijk al ingevuld, envelopjes geschreven en toen ik het zo zag vond ik het eigenlijk best leuk en voelde ik me er al minder schuldig om :)

Terug
Bovenaan