geen geboortekaartjes :-(

Ik heb eerlijk gezegd geen geld zorgen, voel me wel vervelend omdat er zoveel mesen zijn die dat wel hebben.
Ik merk wel dat het geld eruit vliegt, al dat kleine en grote spul dat nog even gekochtt moet worden.

Maar ik leen ook veel, of doe veel tweede hands.
Ik sprak gisteren een vrouw wiens jongste 12 is. Zegt ze ohhh kruiken heb ik ook nog in huis en die kruikenzakken ook....
Dus laat soms even vallen wat je nog nodig hebt. Veel mensen hebben dingen dubbel of over. En na kort gebruik kan je ze zo weer terug geven.

Als je weinig te besteden hebt is het ook ideaal om bv te gaan geven natuurlijk.
Flesv kost een hoop meer geld.

Groetjes

Nou inderdaad aan al die kleine dingen gaat nog het meeste geld zitten (onbewust!) we zijn ook aan het verbouwen ernaast en dat gaat ook al mega snel zo van ZOEF je salaris is weg en dat terwijl we toch echt een leuk inkomen hebben, het vliegt eruit!

erg heh, ik baal er weleens van dat t zo snel gaat. En dan probeer ik alleen te kopen wat echt nodig is. Of waar ik na lang nadenken echt zo weg van ben dat ik t echt de moeite waard vind.

Het is om gek van te worden, en dan is t kind er nog niet eens.

(toch mag ik niet klagen hoor, het kind heeft een papa en mama die vantevoren al gek op hem/ haar zijn, heeft een dak boven t hoofd, kleren om aan te trekken en hopelijk voeding van de eigen mama.....)

Heej Mommy,
Ik zit met een zwaar schuldgevoel je verhaal te lezen. Wij hadden namelijk wel geld voor alles. We zijn niet rijk hoor en hebben ook op de aanbiedingen enzo moeten letten maar toch...
Ik weet niet of je dat wil, maar anders mag je me wel mailen..
Want als ik het goed begreep dan krijg je nu een dochter (of zit ik nu fout?).
Ik heb vorig jaar augustus een dochtertje gekregen dus heb nog heel veel kleertjes en misschien wel andere spullen ook nog. Van mij mag je het zo hebben.
Maar misschien kunnen we dit beter via de mail bespreken...

tychepeeters@hotmail.com

Als je niet wil, even goeie vrienden hoor!
Groetjes Kirsten mv Tyche

Ps: Ik vind je kaartje wel leuk!!!

En je hoeft je niet schuldig te voelen om me te mailen want zo heb ik het idee dat ik ook eens een 'goede daad' verricht haha. Het is maar waar je een goed gevoel van krijgt.

ach soms moeten mensen elkaar eens helpen toch? word veelste weinig gedaan tegenwoordig (ook in de familie zelf zie ik dat soms erg weinig) in kan er altijd erg emotioneel van worden als ikz ie hoe iemand "vreemds" zoiets liefs voor iemand wil doen! Vind ik dan zo'n lief gebaar.

Zo heb ik ooit eens geld naar iemand overgemaakt waarmee ik alleen maar emailcontact had om haar kerst te laten vieren, ze was met haar dochter uit huis gezet en woonde toen bij haar zus in. en had geen geld voor kadootje voor haar dochter, toen heb ik 50 dollar overgemaakt voor kadootje en kerstdiner en ze hebben me toen zulke leuke foto's gestuurd ze hadden een topkerst gehad, helaas is ze 3 maanden erna in het ziekenhuis komen liggen met baarmoederhalskanker en laatste mailtje wat ik van haar zus had gekregen is dat het heel slecht ging...en helaas is ze overleden, ik was zo blij dat ik haar nog een geweldige kerst heb kunnen geven!   Soms is random act of kindness nodig in de wereld!

Jee ponyville, wat een verhaal zeg. En de tranen zitten al zo los bij mij....

Maar wat een lief aanbod zeg, van die kleertjes! Zo zie je maar, de "jeugd' van tegenwoordig is zo slecht nog niet.

Ook ik voel me wel lullig, als ik zo lees op het forum waarvan sommige mensen moeten rondkomen. Wij hebben ook niet heel veel geld, maar verdienen toch wel zeker iets boven modaal. Ook wij letten goed op de aanbiedingen, maar goed, ik weet hoe het is om weinig geld te hebben. Toen mijn zoontje geboren werd was ik 19, en een half jaar later besloot mijn vriend de relatie te beeindigen. Stond ik daar zonder geld, huis of inkomen. En dan is het zwaar. Zeggen mensen, joh, haal je toch kleertjes bij de Zeeman, zich niet realiserend dat ik daar ook geen geld voor had.

quote: MOONPOONTJE reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-08-2007 13:01:58'));

Jee ponyville, wat een verhaal zeg. En de tranen zitten al zo los bij mij....

hahaha sorry

Terug
Bovenaan