Geen ritme

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Onze mooie dochter is 12 weken, maar heeft nog  geen ritme. Ik geef haar wel fv om de 4 uur, maar snachts meldt ze zich tussen 3 en 6 uur... en dan valt het hele "schema" weer in de war... heeft iemand tips?

Groetjes Chantal
(moeder van Lotus)

Mijn berichtje staat alweer een heel eind naar onderen... plaats m even weer naar boven... kan iemand me tips/advies geven?

groetjes Chantal

Hoi Chantal,ik kan je alleen vertellen hoe mijn vriendin het toen heeft gedaan, bij hun ging dat prima.
Zij zette 's morgens echt de wekker al vanaf het begin zeg maar om half 7 en zij deed echt alles strak op tijd en schema dus en haar zoontje pastte zich daar vrij snel aan aan.
Dus als Lotus (mooie naam trouwens) om de 4 uur drinkt begin je om 6.30 en zo maar door iedere 4 uur, dat jij zeg maar haar ritme gaat bepalen en haar niet zelf laat komen, dus ook 's nachts zeg maar dat ritme doorvoeren.

k zelf zie er niks in hoor, maar zo heeft zij het gedaan en verder alles in een vaste volgorde, dat helpt bij mij dochter wel.

Succes

Hallo Dominique,

bedankt voor het compliment...  

Vroeg mij af hoe jouw vriendin dat dan deed als haar zoontje bijv om 3 uur wakker werd snachts! Hoe hou je die tijd dan aan van hafl 7 of stelde ze dat dan uit met een speen?

Groetjes Chantal

Hoi, dat zal ik voor je navragen hoor, spreek haar van de week nog wel dan laat ik het weten.
Ik geef mijn dochter nog bv maar haar nachtvoeding rond 3 uur kan ik nu ook steeds wat langer uitstellen met een speen... ik word wakker van de eerste kik en voorheen gaf ik haar gelijk eten maar nu ze iets ouder word bijna 10 weken probeer ik haar iets langer te laten gaan, ze huilt ook niet echt, meer een beetje jammeren en dan geef ik een speen en dan slaapt ze door tot een uur of 6 half 7.

Ik laat het je weten, succes

Hallo Chantal,

Hier iemand met hetzelfde probleem (mijn dochter is morgen 10 weken). Toevallig heb ik deze vraag vandaag voorgelegd aan iemand van het cb,  Zij raadt aan de tijd van de eerste voeding die jij zou willen volgens jouw schema aan te houden (in mijn geval 6.00 uur). Als je kindje eerder wakker wordt (bijvoorbeeld 4 uur) dan voed je wel, maar minder (even uitproberen hoeveel minder in het geval van bv, bij fv kun je beter schatten. Komt je kindje normaal gesproken om de 4 uur en duurt het nog 2 uur tot de gewenste starttijd, dan kan je een halve  fv geven)  Op de tijd van de eerste voeding volgens het gewenste schema  geef je een  'normale' voeding (hiervoor eventueel je kindje wakker maken). Na een tijdje zou je kindje vanzelf op de ' normale' voedingstijd wakker moeten worden voor de eerste voeding.

Ik heb nog geen idee of het werkt (want advies pas vandaag ontvangen), maar het klinkt logisch  ik ga het zeker uitproberen.  Dus misschien is het ook wat om uit te proberen voor jou.

Groetjes en suc6,

Renate

Hoi,

MIjn zoontje is nou 16 weken,en ik had hetzelfde probleem.
Hij werd telkens om de 4 uur wakker,dus ook s,nachts.
Ik ben toen in de laatste fles rijstebloem gaan doen( 3 schepjes) ,sliep hij toen van 24.00 tot 9.00.
Dat gaat al een paar weken goed.Ben nou de laatste fles vroeger gaan geven.Geef nou de laatste om 10.00.
De tijd dat hij s,ochtends wakker word verschilt tussen 07.00 en 8.30,vanaf dan geef ik de fles om de 4 uur en soms om de 3 uur zodat het in de avond beter uit komt.
Succes ermee.

groetjes Natasja

hoi hoi,

ook ik had hetzelfde probleem.
mijn zoontje wordt morgen 16 weken en kwam ook steeds om de 4 uur.
op het cb zeiden ze dat ie vanzelf wel aan zou geven wanneer het anders zou
worden en dat ie dan de nachten door zou slapen.
nu heb ik een schoonzusje met 2 kids waarvan de jongste 9 maanden is
en zij zei tegen mij, probeer eens rijstebloem door de laatste fles te doen.
dat heb ik gedaan, ben begonnen met 2 schepjes en mijn zoontje sliep door!!!!
dat is 1 week goedgegaan en toen werd ie snachts om uurtje of 4 wakker
en gaf ik hem een speen.
nu geef ik m savonds in zijn laatste fles 3 schepjes en soms heeft ie nog een dipnacht
en wordt ie om 4 uur wakker maar dan geef ik zijn speen weer.

ons schema is nu dus als volgt.

tussen 7 en 8 uur
11.00
15.00
19.00
24.00 uur

liefs jolanda (mv ikenna)

Terug
Bovenaan