Geen ritme

@ Fritz

Behalve dat ik denk dat regelmaat  onze kleine meid rustiger maakt, vind ik het ook prettig van de nachtvoeding af te zijn voordat ik aan het werk ga (en dat is al over ruim 2 weken). Want... elke nacht om 3.00 uur eruit vind ik best vermoeiend (ik kan slecht  tegen te weinig  slaap) en als het kan zou het fijn zijn om de voeding van 3.00 uur 's nachts eruit te hebben. Mijn dochter laat ik overigens geen minuten huilen voordat ik ga voeden (zij ligt soms wel even rustig wakker in bed), dus zij heeft er geen last van (denk ik). Ik geef overigens volledig bv.

Ik heb alle respect voor mensen die volledig op verzoek blijven voeden, maar hier voel ik me ook beter bij. En een blije moeder is ook een blij kind toch?

Is jouw vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,

Renate

Hoi Renate,

Hier is inderdaad mijn vraag mee beantwoord want inderdaad als mama rustig en kalm is is de kleine dat vaak ook. En ik snap dat je je rust nodig hebt.. Ik heb ook de nodige uurtjes per nacht nodig want anders ben ik waarschijnlijk een brok chagerijn. nou wil het zo zijn dat mijn kleintje al een week of 8 door slaapt en dat ik daar dus totaal geen last van heb. En inderdaad als je gaat werken en je moet ook snachts je bed nog uit om je kleine te voeden breekt dat behoorlijk op.
Bedankt dat je mijn vragen hebt beantwoord!! Was nieuwsgierig wat de achterliggende gedachte hiervan was!!

Groetjes,

Frieda

luuk is 16 wkn, ik probeer een vast ritme aan te houden. ik geef hem 's nachts 2 schepjes rijstebloem (kan me niet schelen wat het CB zegt, of dat het bijvoeding is, laat z''n darmen er maar voorzichtig aan wennen, en zolang hij er niet van huilt, vind ik het ok). probleem is wel, dat meneer een beetje typisch is, overdag drinkt hij zijn flessen niet leeg, met als gevolg dat hij 'snachts gewoon komt (hij heeft die fles nog nodig). om overdag die fles er maar net zo lang in te stoppen dat hij het wel opdrinkt is geen optie, dan overvoer je hem en spuugt hij het uit. een ritme is er niet altijd in te stampen. een speentje geven word ik ook niet altijd blij van, dan ben je een uur erna weer aan de beurt, en kan je hem alsnog een fles geven. soms kan ik er 's nachts wel 3 keer/4 keer uit. ben ik erg blij mee, met name omdat ik volgende week weer moet werken...maar... dat hoort er bij. ik ga uit van een jaar ellende, dan valt het altijd mee als hij eerder doorslaapt. (en mijn man eruit sturen lukt niet, tegen de tijd dat ik hem wakker heb, ben ik zelf al zo wakker dat ik het net zo goed zelf allemaal kan doen..hahahaha). ik ben iemand die slecht tegen weinig slaap kan, maar ik heb wel gemerkt, dat de manier hoe je jezelf opstelt in dit soort dingen, een grote invloed heeft op je doen en laten. ik ga ervan uit dat het erbij hoort, ik ga niet balen dat hij niet  dooorslaapt, dan sta je een stuk positiever in het leven . (o ja, en ik heb er ook al één van 3 jr, heeft ook een jaar geduurd voordat hij doorsliep.. wat een feest!!)

@ Chantal

De tip van het CB heeft bij ons gewerkt! Donderdagnacht heb ik een korte bv gegeven en om 6.00 uur was  onze dochter  al een beetje wakker. Toen een volledige voeding gegeven en de hele dag om de 4 uur gevoed.
Vrijdagnacht en zaterdagnacht heeft ze zelf al doorgeslapen tot  bijna 6.00 uur. Toeval of komt het dankzij de methode van het cb? Geen idee, maar ik ben heerlijk uitgerust, dus moeite van het proberen waard?

Groetjes,

Renate

Hallo Renate!

Bedankt voor je reaktie!! Tegek zeg dat ze doorslaapt tot 6 uur.. onze dochter is de afgelopen nachten/ochtenden om 5 uur wakker en dan rek ik het nog 1x met de speen.
We doen haar nu steeds in bad voor de laatste fles voor de nacht zodat ze wat wakkerder is. Ze dronk ook nl nauwelijks van die laatste fles voor de nacht, dus komt ze ook eerder..

Mocht ze nu weer eerder wakker worden dan 5 uur, dan ga ik het net zo doen als jij!
Ben benieuwd. Leuk dat je gereageerd hebt..

Liefs Chantal

Dominique,

jij ook bedankt voor je tips! Hoor nog graag hoe je vriendin dat gedaan heeft.

Liefs Chantal

Hoi Chantal, heb mijn vriendin gesproken maar daar heb je niks aan volgns mij want....zij was dus een lucky girl...hij sliep met 7 weken door...

Zij heeft hem eigenljkeen paar keer laten huilen 's nachts en toen is ie vanzelf gaan doorslapen...tja of je dit wat vind...

hoi allemaal,

mijn zoontje van 7 weken slaapt standert van 7 uur savonds tot een uur of half 1 1uur.
daarna wordt hij zelf wakker geef ik hem de fles en leg ik hem weer in bed.
meestal wordt hij dan pas rond 7 uur weer wakker of soms eerder maar dan blijft hij in zijn kamrtje rond kijken en haal ik hem er om kwart voor 7 uit. maar het probleem is dat hij overdag weinig slaapt komt hij er om 7 uur uit blijft hij wakker tot een uur of 11. wat kan ik dan het beste doen om hem toch gelijk te laten slapen

Terug
Bovenaan