Geen ritme

Hoi dames,

Het is eigenlijk niet de bedoeling dat ik hierop ging reageren maar ik moet het even kwijt....
Waarom zijn jullie zo gefixeerd op dat schema??? En als je kindje snachts wakker word om te eten is dat toch niet zonder reden???
Kinderen slapen pas door als het de tijd daar voor is. Ik snap best dat het vermoeiend is enzo... maar jullie wisten dit toch van te voren??

Sorry als ik wat bot overkom, dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik zou alleen wel graag willen weten waarom.....

Groetjes,

Frieda

Fritz, Hier wil ik ook even weer op reageren;

Ik zou graag willen dat er een beetje ritme in komt omdat ze dan misschien minder huilt enz.. dus het is niet  zo dat ik dat voor mezelf wil.. Ik denk nl dat als er een beetje meer ritme in alles komt, dat mijn dochter meer weet waar ze aan toe is en dat ze dan wat rustiger wordt. Ze huilt nl erg veel..

Vind je dat je je conclusie wel snel trekt.., hoop dat het  wat duidelijker voor je is nu..

Groetjes Chantal
(moeder van Lotus, 12 weken)

Hoi!
Ik zie dat een aantal dames over rijstebloem schrijven.. Nog niet doen hoor! Je kindje is pas 12 weken! Rijstebloem mag pas vanaf 4 mnd, want dit is bijvoeding  (eventueel eerder, maar dan in goed overleg met arts!). Ook ik denk: hij/zij is pas 12 weken en met bv heb je langer "last" van nachtvoedingen.
Uit nieuwsgierigheid: wat heb je al ondernomen tegen het huilen? Heb je hier al over gepraat op het cb?

Groetjes, Ingrid

Hallo Ingrid,

ik las het ja van die rijstebloem, maar dat gebruiken ze ook voor het doorslapen denk ik snachts.. het gaat mij er gewoon omdat er wat ritme inzit, dat ik haar voeden moet (geef trouwens flesvoeding) snachts hoort er bij, maar wil graag dat er wat regelmaat in zit en dat gaven ze ook aan bij het cb. Waarschijnlijk wordt ze daar rustiger van..
Vroeg me gewoon af hoe anderen dat doen...

Groetjes Chantal

hallo,

Lynn is nu vandaag precies acht weken en ik voed nog steeds grotendeels op verzoek. Geef vanaf drie weken volledige flesvoeding. Overdag laat ik haar aangeven wanneer zij de fles wil. Zit soms 2 en een half uur tussen en soms 5 uurtjes. Ik kom uit op ongeveer 5 a 6 flessen per dag en daar doet zij hij het goed op. afgelopen drie weken sliep zij door van 24.00 uur tot ongeveer 7.00 uur. De enige keer dat wij haar dan ook echt wakker maken is om 24.00 uur, anders komt zij wel om 3.00 uur. Dit werkt over het algemeen goed, maar soms een enkele keer ook niet en dan komt ze wel in de nacht. Gelukkig is zij dan heel makkelijk en slaapt nadat zij het flesje op heeft direct door. Natuurlijk is het lekker als ze doorslapen, maar ik denk niet dat je het kunt afdwingen. We moeten maar denken dames dat deze periode van gebroken nachten eens ophoudt. Wat betreft het huilen en daarom een ritme creeren, tja weet niet of dat de oplossing is. Lynn is ook een erg pittige tante en kan flink van zich laten horen. Wij zijn vanwege de hazeslaapjes en het vele huilen met inbakeren begonnen in combi met de drie rrr's. Dit waren voor ons de hulpmiddelen. Hangt denk ik van je kindje af hoe makkelijk het is of zij voedingen op vaste tijden accepteert of niet. Met Lynn is de voeding van 24.00 uur al een hele strijd geweest, dus laat ik haar de rest van de dag zelf bepalen wanneer zij wil drinken.

groetjes

quote: mickeymous reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2007 09:17:00'));

Fritz, Hier wil ik ook even weer op reageren;

Ik zou graag willen dat er een beetje ritme in komt omdat ze dan misschien minder huilt enz.. dus het is niet  zo dat ik dat voor mezelf wil.. Ik denk nl dat als er een beetje meer ritme in alles komt, dat mijn dochter meer weet waar ze aan toe is en dat ze dan wat rustiger wordt. Ze huilt nl erg veel..

Vind je dat je je conclusie wel snel trekt.., hoop dat het  wat duidelijker voor je is nu..

Groetjes Chantal
(moeder van Lotus, 12 weken)

Hoi chantal,

Het is inderdaad een stuk duidelijker nu. Ik was gewoon benieuwd... en daarom stelde ik mijn vragen..... Mijn conclusie was nog niet getrokken... nu wel omdat ik de reden weet...

Groetjes,

Frieda

Hoi Cahntal heb mijn vriendin nog niet gesproken hoor, maar even over het ritme zoeken ik ga vertellen hoe ik het doe/heb gedaan;

wakker worden
schone luier
voeden
bij mij op de arm kroelen en kletsen
dan even in de box spelen
bij gapen of jammeren nog 1 minuutje bij mij en dan in de wieg/bed

soms slaapt merel geloijk als ik haar op bed leg en soms is ze nog een poos wakker maar ik haal haar er niet meer uit.
Ook de pozen die ze wakker is worden langer dus speelt ze ook wat langer in de box. Maar ik reken ook wel dat ze zo'n beetje een uurtje nog kan slapen tot de volgende voeding.
's Nacht doe ik het zo:
wakker worden
voeden
hup terug in bed en gelijk het licht weer uit.
Ik verschoon haar in principe 's nachts niet meer tenzij er een verrassing is natuurlijk

Hoop dat je er wat aan hebt,groetjes Dominique

en oh ja, ik gaaf haar ook 's nacht eerst een speentje om te kijken of ze echt honger heeft of niet en dan merk ik dat meestal toch weer zo 2 uur verder slaapt hoor...

ik merk nu dat ze toch zo'n beetje zelf steeds op dezelfde tijden komt,waarschijnlijk door het door mij aangebrachte ritme...

Terug
Bovenaan