Geen roze wolk

Pittig hoor! Allereerst vind ik dat je man moet helpen, want anders zit jij straks in een burn-out/postnatale depressie. Laat jullie zoontje eens een nachtje bij iemand anders slapen. Dan kun jij eens even bijtanken. Verder zou ik je aan willen raden een strak schema te volgen. Na 1,5 uur proberen naar bed te doen. Valt hij in de kinderwagen niet in slaap? Anders eens lekker een stuk gaan lopen

Herkenbaar! Ik was erachter gekomen dat cain zijn nekje vastzat en toen heb ik een afspraak gemaakt bij het ziekenhuis. Hij maakte steeds gebalde vuistjes en was heel krampachtig.

Ons meisje is geen huilbaby maar afgelopen tijd zat ik er toch wel doorheen. Vooral omdat ik wist dat er iets was, maar niet wát dat dan was. Ze dronk amper en op rare momenten huilde ze volledig onverklaarbaar. Nu blijkt ons meisje ook verborgen reflux te hebben. De cb-arts gaf al aan dat in het geval van (verborgen) reflux het herkennen van huiltjes veel lastiger is. Want dat heeft soort van z'n eigen huiltje maar is amper te onderscheiden van honger. En als je baby weinig slaapt en veel huilt, dan is het ook nog eens vaak een 'gecombineerde' huil : overvemoeid, honger en tegelijk pijn van de reflux. Het is dus helemaal niet gek dat je geen roze wolk hebt en het is gewoon bizar zwaar als je kindje zoveel huilt en hele tijd aan je vast plakt. En hoewel het echt beter wordt, lijkt het me echt geen slecht idee om bij zowel je man als de kinderarts aan de bel te (blijven) trekken. Want baby's huilen idd en sommige wat meer dan anderen, maar 8-9 uur per dag is voor niemand te doen. 

Zoveel huilen kost ze enorm veel energie. Ik zou slaap aanbieden 45 minuten tot een uur na wakker worden. Het duurt waarschijnlijk ook even tot ze dan in slaap valt. Maar die wakkertijden zijn inderdaad veel belangrijker dan hoe lang, waar en hoe laat ze slaapt. Ritme is er voorlopig nog niet. Routine kan wel helpen.

Heel herkenbaar hoor! Ons zoontje bleek heel veel last van krampjes te hebben. Toen ben ik over gestapt naar Nutrilon omneo en daarna een super zoet mannetje gehad

Heel herkenbaar hoor! Ons zoontje bleek heel veel last van krampjes te hebben. Toen ben ik over gestapt naar Nutrilon omneo en daarna een super zoet mannetje gehad

Jeetje wat vervelend en wat dapper dat je dit deelt! En het feit dat je dit deelt en op zoek bent naar tips en mogelijke oplossingen maakt je al de allerbeste moeder vóór jouw kind! Makkelijker gezegd dan gedaan maar voel je niet schuldig, je wilt het beste voor je kindje en dus ben je al een kanjer!
He zou eens bij een osteopaat langs kunnen gaan, bij onze dochter bleek door de bevalling (sterrenkijker) haar nekje behoorlijk vast te zitten door de gekke knik die ze heeft moeten maken om eruit te komen. 2 bezoekjes aan de osteopaat heeft het verholpen en sindsdien is ze veel relaxter en slaapt ze als een roosje. Succes en sterkte!

Ahhh lieve mama, die gevoelens zijn heel herkenbaar! En wat verschrikkelijk dat er zoveel gehuild wordt, hier heeft mijn dochter tm week 9/10 ook 8 tot 9 uur per dag gekrijst. Gèk werd ik er van. Ik was zo boos en jaloers op mijn man omdat hij naar zijn werk kon en zijn eigen leven weer terug kreeg, en ik zat alleen maar thuis met een jankend kind. Tuurlijk, ik wist van binnen wel dat ik van haar hield en er alles voor zou doen... maar een roze wolk was het niet. En ik werd ook niet overspoeld met liefde, dat heeft echt moeten groeien en nu spat ik zowat uitelkaar als ik naar haar kijk. 
Er zijn moeders die zeggen "ik ken mijn kind meteen" en dat zal ook wel zo zijn, maar ik leer haar elke dag een beetje meer kennen en zo wordt het ook steeds leuker. Heb me daar wel schuldig over gevoeld hoor want die eerste periode vond ik verschrikkelijk... 
Ik hoop voor je dat jullie er snel je weg in vinden en dat je man toch wat meer betrokken raakt. Want het klinkt wel erg makkelijk om ook de nachten aan jou over te laten omdat hij er niet tegen kan... hier schoof ik de baby in de vroege avond of ochtend in de armen van mijn man zodat hij met haar naar beneden kon en ik met oordoppen in verder kon slapen. Dat had ik nodig, even bijtanken en kan me voorstellen dat jij dat ook wel kan gebruiken! 
Verder wil ik nog zeggen, hier was er wel deels een oorzaak voor (korte tongriem, teveel melk en last van koemelk) maar soms huilen baby's gewoon. En dat hoef je echt niet leuk te vinden. Je doet het goed mama! En er komt een dag dat het minder wordt!

Terug
Bovenaan