gelijk weer proberen of beter van niet??

hallo allemaal,

ben ik weer.... weer met een nieuwe vraag...
ik ben dus vanmiddag naar de gyn. geweest nadat ik vanmorgen een groot stuk weefsel verloren was ( gelukkig nog net voor ik de cytotec had ingebracht )
en pfffff wat een geluk alles bleek er nu uit te zijn en ik hoef dus niet meer terug naar de gyn. en niet gecurreteerd te worden.

maar nu het volgende probleem, ik wil heel graag zo snel mogelijk weer zwanger worden en ik had bedacht om een ovulatie test te gaan doen omdat ik nu geen idee heb wanneer mijn eisprong zal zijn.
maar nu zei mijn gyn. dat ik in principe weer direct zwanger mag raken, geen probleem, maar dat als je direct weer zwanger wordt ( dus nog voor je eerst volgende menstruatie ) de kans op nog een miskraam iets groter was.
normaal is de kans op een miskraam 1 op 7 zei hij en als je direct weer zwanger wordt is de kans 1 op 6.
dus wat nu te doen???
mijn besluit stond eigenlijk al vast om het direct weer te proberen ( wil natuurlijk niet zeggen dat het ook direct weer   lukt, maar iedere gemiste kans is toch een gemiste kans denk ik maar ) maar nu ben ik dus aan het twijfelen gebracht..
hoe denken jullie hier over?? nog even wachten, of maar gewoon weer proberen?
en als ik het weer zal gaan proberen, wanneer zou ik dan moeten beginnen met die ovulatie test? volgens de test 11 dagen na de eerste dag van mijn menstruatie ( dus de eerste dag van de miskraam ) maar de gyn. schatte dat ik pas over 5 weken weer ongi. zou worden en ongeveer over 3 weken mijn eisprong zou hebben, dus in dat geval zou ik veeeeel later moeten beginnen met die testen......?
pfff wat een gedoe allemaal he..

groetjes van mij..

Hoi,

volgens mijn gyn kun je het beste wachten met proberen na je eerste menstruatie.
Het eicelletje wat na de miskraam komt schijnt volgens mijn gyn niet altijd goed te zijn en dus inderdaad meer kans op een miskraam.
Ik heb vorige week een miskraam gehad en ben gecurriteerd ben nog steeds licht aan het bloeden maar ik zou ook mijn eerste menstruatie afwachten.
Ik ben het met je eens dat dit weer een gemiste kans is maar lijkt het jou ook niet beter om je lichaam even de tijd te geven om te herstellen.
Uiteraard wil ook ik het liefst vandaag nog zwanger worden maar helaas werkt het niet zo.
Veel succes alvast met klussen en ik hoop je nog eens te treffen (maar dan op de zwangerensite).

Groeten mirri

Hoi,

Of je gelijk begin met klussen....of je wacht een maand dat ligt helemaal aan jezelf.

Ik wou niet wachten na mijn miskraam en nu ben ik gelukkig alweer 6 maanden zwanger.
Om mijn heen is het vaker goed gegaan dan niet en  wat een ander ook zegt, het is helemaal je eigen gevoel.
Ook een gynacoloog kan je geen zekerheid geven en de kans dat je een miskraam krijgt is er gewoon. Ik zelf heb er twee achter elkaar gehad bij de eerste heb ik twee maanden gewacht maar ook toen ik weer zwanger raakte ging het mis.
Geranties heb je nooit en ik zou zeggen blijf bij jou eigen gevoel net als ik, ik hoop dat je snel weer mag genieten van een wondertje in je buik.

Groetjes liselore

hoi

ik heb al op je andere topic gereageerd!!! Ook ik ben weer meteen zwanger geraakt. blijft toch altijd spannend of het nu wel goed blijft gaan maar dat heb je altijd denk ik. Ik zou idd goed naar jezelf kijken en wat jij wil. Ik ben wel met ov testen begonnen. ik heb mijn dagen overtijd van mijn cyclus dagen afgetrokken en ben toen 2,5 week daarvoor begonnen met testen. dus ik had met mijn MK totale cyclus van 37 dagen terwijl ik normaal 30 dagen had. dus ben met testen begonnen op dag 14 en dag 18 was mijn ei.

veel succes ermee en alle geluk!

liefs sweety

Hoi Sweety,

ik vind het echt super voor je dat je meteen weer zwanger bent geworden en ik zal echt voor je duimen dat het nu goed gaat...
ben je inmiddels al voor de echo geweest vandaag of moet je pas later op de dag??
laat je me even weten hoe het afgelopen is???

ik heb ook je andere verhaal gelezen, die je bij de andere discussie hebt neergezet, maar ik reageer nu maar even hier....
ik wil het ook graag direct weer gaan proberen en ik denk dat ik ook maar die ovulatie testen ga kopen, dan heb ik iets meer zekerheid...
maar ik heb er nog wat vragen over, misschien kun jij me helpen...
je verhaal over normaal 30 dagen nu 37 dagen dat snap ik niet zo goed, hoe je daar aan komt??
ik ben vorige week dinsdag begonnen met ieniminie bloedverlies, woensdag iets meer bruin bloedverlies en donderdag ben ik het vruchtje verloren ( vandaag dus precies een week geleden ) wanneer zou jij dan beginnen met testen??
en jij hebt dus heel veel dagen achter elkaar getest?? meer dan die 7 dagen die in een doosje zitten of niet?
en hoeveel kost zo'n ovulatie test eigenlijk?? kan ik die zo bij de apotheek halen??
de gyn. zei dat ik ongeveer over 3 weken weer mijn eisprong zal hebben en over 5 weken weer ongi. zal worden, maar dat zou dus veel later zijn als dat jij je ei weer had, want die 3 weken rekende hij vanaf gister en niet vanaf de eerste dag van de miskraam...
he wat ingewikkeld allemaal, maar ik wil er alles voor doen om weer zwanger te worden, des noods een hele maand testen ha ha... nee ik wil alleen testen als het ook echt zin heeft, vandaag is het bloeden vrijwel gestopt ( nog heel ietsje bruin, maar stelt weinig voor ) dus de eerste week hoef ik denk ik zoiezo niet te testen of wel??

nou ik hoop dat je me nog iets meer kunt vertellen, jij hebt dat testen tenslotte al weer achter de rug en het heeft enorm goed uitgepakt bij jou, dus ik ga je graag achterna... ha ha.
en ik ben super benieuwd naar je echo dus ik hoop snel iets te horen..

groetjes van mij

keeeee doet het ff zo anders onthoud ik je vragen niet hahahahaha

Uhmmmm ik had normaal een cyclus van 30 dagen en op dag 14 mijn ei..ik was dus 7 dagen zwanger (overtijd) dus 37 dagen cyclus. dus heb ik de eerste dag van mijn ongi aangehouden ( al het allereerste druppeltje bruim dat je verliest is dag 1) ben op dag 13 geloof ik gaan testen en op dag 18 ( 4 dagen later dan normaal) mijn ei gehad.
Ik gebruikte de ov testen van clearbue die geven nl een lachend gezichtje als je je ei hebt. dus geen gekloot met streepjes wel/niet donkerder dan voorbeeld..ik vind die onduidelijk..maar oke das wat jij zelf wil. clearblue is wel duur 32 euro voor 7 stuks...gewoon bij kruidvat. ff weer omhoog scrollen..hihihih...

ieder lichaam is natuurlijk anders en elke MK ook...ik had een vroege MK ( ruim 5w) dus bij mij lag mijn cyclus niet zo overhoop...jij hebt veel meer meegemaakt dus kan best zijn dat jou ei idd veel langer op zich laat wachten. ik zou testen 14 dagen vanaf je eerste bruin/bloeddruppel...ligt eraan hoe lang normaal je cyclus was. maar ja kan dus wel zijn dat je meerdere testen nodig hebt...

Ik heb vandaag om 16.45 mijn echo..laat zeker ff wat weten hoor kei spannend..

hopelijk weet je zo iets meer en heb ik je beetje geholpen en snap je mijn verhaal hahahaha toi toi en veel knuffels sweety

hoi sweety,

dank je voor de uitleg, ik denk dat ik maar op dag 14 na het eerste druppeltje bloed inderdaad ga testen en misschien moet ik dan meerdere testen doen, maar dat is dan niet anders...
dat is al over 6 dagen....spannend en ik hoop maar dat ik niet eerst 3 weken aan het testen ben voor ik eens mijn eisprong heb.. maar ik zou ook balen als ik ga testen en mijn ei is al geweest.. ha ha het is ook altijd wat he...

om kwart voor 5 zal ik mijn duimen blauw draaien voor je... echt enorm veel succes en maak je niet te zenuwachtig van te voren!! het is vast en zeker allemaal goed.
ik wacht vol spanning je reaktie af en nogmaals ik duim voor je..

groetjes van mij

Terug
Bovenaan