Geloof of niet? Speciaal voor sjana1

Hallo allemaal,

Ik geloof dat de God van de bijbel bestaat en dat zijn zoon Jezus voor mij is gestorven. Dat ik zo een kind van God mag zijn en ik Hem vader mag noemen. Dit is een van de mooiste gebeurtenissen in   mijn leven geweest dat ik dat mocht ervaren. Sindsdien is mijn leven niet meer hetzelfde geweest, al zijn er diepe dalen geweest.Het beste en mooiste wat in mijn leven is gekomen wil ik geven aan dat andere geweldige wat in mijn leven is gekomen, namelijk mijn 2 dochters. Je wilt toch het beste aan je kind geven? Dat er zoveel oorlogen worden gevoerd in God's naam is vreselijk. Maar het is erg kort door de bocht om dan meteen God aan de kant te zetten. Geef Hem eerst een kans om eens te horen wat Hij over al die dingen zegt, namelijk door de Bijbel en dan pas oordelen.

Hoi hoi,

Ik ben het met roma eens. Ook ik geloof in God de Vader. Misschien is het een beetje moeilijk uit te leggen, maar het is niet zomaar een geloof zoals iets dat je gelooft in sinterklaas. Het is namelijk een zeker weten dat Hij bestaat. Omdat Hij bestaat en mijn Vader is, wil dit nog niet zeggen dat er geen narigheid meer gebeurd in de wereld, ook niet in mijn persoonlijk leven. Ik weet wel dat Hij dan bij me is. Hij laat me er niet in zitten, maar helpt mij er door heengaan. Het geloof is niet een stukje houvast wat ik perse nodig heb, zoals iemand in dit forum beweerde. Ik heb zelfs wel eens geprobeerd om zonder God te leven. Door het lezen van de Bijbel, studie ervan zelfs, kan ik niet anders zeggen dan dat God bestaat, dat Hij  enorm veel van mij en de hele wereld houdt, en dat Zijn Zoon Jezus inderdaad voor mij is gestorven.

Groetjes!

Hoi,

Ik las laatst in een een tijdschrift een ingezonden brief waar globaal het volgende in stond: Ik kan er niet bij dat er zoveel oorlogen worden gevoerd in naam van het geloof. Ik kan me niet voostellen dat, als we dood gaan en we bij de hemelpoort aankomen na een goed leven te hebben geleid en degene die daar staat en zich voorsteld als Jehova of Allah, jou de toegang weigert omdat je altijd de verkeerde naam hebt gebruikt en dat de mensen die in naam van hun God dood en verderf hebben gezaaid wel naar binnen mogen omdat hun de goede naam hebben gebruikt.

Veel mensen hebben het over moslimextremisten. Laatst zag ik iemand op televisie die het volgende zei (niet letterlijk): ik denk dat heel veel mensen extreem reageren als er in hun eigen land oorlog wordt gevoerd en als Nederland zou worden aangevallen door wie dan ook dat er dan een heleboel Extremistische katholieken zouden zijn die alles willen doen om hun land te beschermen maar dit betekent niet dat deze mensen van nature extremistisch zijn. Dat vond ik iets om over na te denken.

Groetjes van Marloes

ik geloof in God. wij voeden ons kindje ook op met het geloof. toen ze 3 weken was hebben we haar ook op laten dragen (bij ons in de kerk is geen kinderdoop, maar het opdragen is er mee te vergelijken maar dan zonder water).
toen ik zwanger was van onze dochter heb ik dat echt als een mega wonder ervaren wat ik van God heb gekregen. ik kan er niet bij dat mensen niet in God geloven en denken dat de wereld vanzelf zo is geworden. kijk nou naar een baby. het begint zo ieniemienie. een klein eitje en een nog kleiner zaadcel. en dat groeit dan uit tot een complete baby en dat groeit op als een volwassen persoon. dat moet toch iemand bedacht hebben????
ik vind het geniaal bedacht. het begint zo klein en het word gewoon een baby in 9 maanden tijd. en toen ik mijn kleine meid voor me zag liggen op de verloskamer kon ik er niet bij dat zij in mijn buik had gezeten. wat een knap werk en wat een wonder!!
en ja die oorlogen en ruzie. moet dat echt op God geschoven worden??? wij mensen hebben een eigen wil gekregen en met die eigen wil maken wij ruzie en oorlogen. Ik geloof in een liefhebbende God en die God wil geen oorlogen. Hij had een paradijs bedacht en dat hebben wij als mensen naar de knoppen gebracht.

Daar moet ik toch even op reageren. Ik geloof dus niet in god en heb te vaak meegemaakt dat mensen hun geloof aan me probeerden op te dringen. Ik snap ook niet de opmerking dat zoiets als het leven e.d. wel door iemand moet zijn bedacht.
Hoezo moet dat dan wel zo zijn? Hoezo kan iets niet gewoon ontstaan zijn? Niemand weet precies hoe het zit en daarom is het ook een geloof en geen wetenschap. Ik kom uit een katholiek gezin, heb op een katholieke basisschool gezeten maar langzamerhand gingen ook mijn ouders niet meer naar de kerk. Ik geloof niet en mijn man ook niet. Gelukkig maar, want we waren het er daardoor meteen over eens dat we Vera niet zouden laten dopen.
Mocht ze ooit later zelf wel een geloof willen aanhangen, dan is dat natuurlijk haar recht en zullen we haar zeker ondersteunen. Maar het moet wel haar eigen   keus zijn.

toch gek dat sommige mensen het bestaan van God  via wetenschap wilden ontkrachten en daarna de conclusie moesten trekken dat  Hij echt bestaat en  tot geloof kwamen.
ik wil mijn geloof niet aan je opdringen dat  wil ik aan niemand. toch zal het mooi zijn als ik iemand kan overtuigen van God.
en ik geloof absoluut niet dat de mensen er zomaar in eens waren. of dat we  eerst apen waren. dat vind ik nou echte onzin. ik vind het een mega  wonder het nieuwe leven. dat moet iemand bedacht hebben en dat was er niet zomaar.  
en weet je wat nou grappig is?? onze dochters hebben de zelfde naam. wij hadden die naam een maand voordat we zwanger waren. ik was heel erg gefocust op het zwanger worden. toen kreeg ik die naam in mijn hoofd en heb ik de betekenis opgezocht. weet je wat het betekend??? GELOOF, VERTROUWEN!!! wat kreeg ik een rust over mij heen en was veel minder gefocust op het zwanger willen worden en een maand later was het zover. ik ben er van overtuigd dat ik die naam van God heb gekregen en dat Hij daarmee wilde zeggen dat ik op Hem moet vertrouwen dat het allemaal wel goed zou komen.
maar dit is mijn verhaal en doe er mee wat je wilt van mij part leg je het gewoon naast je neer. wil niemand wat opleggen ik geef alleen mijn verhaal. ik zeg niet dat het leven met God alleen maar rozengeur is. ik ken ook mijn gevechten en dalen.

een prettige avond

Nou ik geloof wel in de evolutie, waarom zou dat onzin zijn? Veel dieren hebben zich ook aangepast aan andere levensomstandigheden en zagen er ook anders uit.
Daarnaast komt het dna van chimpansees 99% overeen met die van mensen.

Ik blijf erbij, een geloof is een geloof en dan kan je het nog zo zeker 'weten' dat hij bestaat maar toch vind ik dat een geloof. En ik geloof gewoon niet in   boodschappen van god in je hoofd.

Overigens merk ik wel vaak dat als er iets positiefs gebeurt in het leven, dat dat dan van god komt, en als het negatief is, moet het wel van de mensen komen.
Waarom geen geloof in jezelf dat je jezelf uit een dal kunt trekken of dat je jezelf gelukkig kan maken?

Nou ja, waar het om gaat: ik ben gelukkig en dat zonder geloof ;)

ik geloof absoluut niet in de evolutie maar zo heeft ieder zn eigen ding. dat dieren zich aan bepaalde dingen aan passen ja dat kan maar helemaal veranderen nee dat geloof ik niet. ik hoef hier ook niet een discussie over te hebben.
dat sommigen inderdaad zeggen dat het positieve van God komt en de negatieve van de mens ben ik het niet helemaal mee eens. God stelt je ook wel eens op de proef om je wat te leren. nogmaals het leven met God is niet alleen maar makkelijk. maar zullen we het hierbij laten?? jij hebt jou ding en ik het mijne en dat komt nou niet bepaald overeen. ik wilde alleen mijn mening geven met mijn verhaal en daar kun je mee doen wat je maar wilt.
ik heb trouwend nog wel een vraag en dan is de discussie toch niet afgelopen.
wat geloof jij denk jij wat er gebeurt als je komt te overlijden??

groetjes sibje

Terug
Bovenaan